Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monella teistä on mielenterveysongelmia?

Vierailija
29.08.2018 |

Joskus tuntuu että olen täyspäinen tällä palstalla, kun lukee millaista paskaa muut tänne suoltaa. Toivottavasti olen väärässä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan täällä uskovaisia ja vihervasemmistolaisia, niillä on mt ongelma

Vierailija
22/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on järkyttävistä elämäntapahtumista johtuva traumatila sekä keskivaikea masennus, mutta älä sinä ap minusta huoli. Olen ihan kartalla, työelämässä (vieläpä vaativissa asiantuntijatehtävissä - usko tai älä) ja tuotan palstalle ihan fiksuja kommentteja. Uskon, että turhautumisesi liittyy lähinnä trolleihin. Suotta syytät meitä mt-ongelmaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että palstan provoilijat ovat niitä, jotka nimenomaan eivät ole käyneet läääkärissä ja sitten "muissa on vikaa", jopa sairaudentunne puuttuu. Tunnolliset ihmiset, jotka ovat ahdistuksen, masennuksen jne. vuoksi hakeutuneet esim. psykoterapiaan ja siellä kertoneet pari vuotta elämäänsä terapeutille eivät ole näitä trolleja/ ilkimyksiä jotka ehkä päihdepäissään täällä tekevät tuhojaan.

Käsitelty trauma, kotiväkivalta jne. ottaa ihan toisenlaisen muodon aikuisessa palstakirjoittelijassa kuin käsittelemätön. Käsittelemättä jääneet jutut tirskahtelevat "puun takaa" ilkeilynä ihan tavallisen käytöksen, tässä tapauksessa kommentoinnin osana.

Hoidettuja ja hoitamattomia mt-ongelmia ei kannata sekoittaa keskenään.

Vierailija
24/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mielenterveysongelmia, eli olen toinen täyspäinen.

Vierailija
25/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairaudentunnoton tai huono reflektoimaan omia sairaita piirteitä?

Vierailija
26/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että palstan provoilijat ovat niitä, jotka nimenomaan eivät ole käyneet läääkärissä ja sitten "muissa on vikaa", jopa sairaudentunne puuttuu. Tunnolliset ihmiset, jotka ovat ahdistuksen, masennuksen jne. vuoksi hakeutuneet esim. psykoterapiaan ja siellä kertoneet pari vuotta elämäänsä terapeutille eivät ole näitä trolleja/ ilkimyksiä jotka ehkä päihdepäissään täällä tekevät tuhojaan.

Käsitelty trauma, kotiväkivalta jne. ottaa ihan toisenlaisen muodon aikuisessa palstakirjoittelijassa kuin käsittelemätön. Käsittelemättä jääneet jutut tirskahtelevat "puun takaa" ilkeilynä ihan tavallisen käytöksen, tässä tapauksessa kommentoinnin osana.

Hoidettuja ja hoitamattomia mt-ongelmia ei kannata sekoittaa keskenään.

Juuri näin. Nämä tosiasiat todentuvat av:lla esim. eräässä keskustelussa: kommentoija toivoi aloittajan jäävän auton alle. Mainosti vielä, ettei itsellään ole mt-ongelmia, mutta aloittaja oli hänen mielestään hoidon tarpeessa.

Vierailija
27/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mut meinas tulla kun 6kk sisään kuoli oma lapsi ja äiti. Teki hetken aikaa mieli tappaa jumala.

Vierailija
28/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä sitä ei kukaan tiedä, eikä mistään huomaa. Olen kuitenkin erittäin ahdistunut, masentunut ja saamaton eron takia, josta jo pari vuotta. Aloin syömään SSRI-lääkettä pari viikkoa sitten. Ahdistus on jo helpottanut, mutta masennus ei. Auttakohan 10 mg annostus? Olen nyt syönyt vasta 5 mg päivittäin, enkä ole vielä uskaltanut nostaa lääkärin määräämään 10 mg.

Haluaisin jaksaa huolehtia paremmin itsestäni ja löytää jotain iloa elämääni. Jospa lääke auttaisi jaksamaan että voisi aloittaa vaikka liikuntaharrastuksen?

Vierailija
29/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Olen tulla hulluksi kun ihastuin aseksuaaliseen mieheen, enkä pääse hänestä eroon. Olen kuihtunut ja ahdistunut sen takia. Oikeasti. Kolme vuotta jo mennyt näin.

Vierailija
30/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelko ja yleistä ahdistusta sekä masennus. Olen 30 ja kaikista olen kärsinyt noin 15 vuotta tai kauemmin. Pahin on sosiaalisten tilanteiden pelko. Masennus ja ahdistus on vähän vaihtelevaa. Olen kärsinyt niistäkin nuoruudesta asti, mutta välillä on parempia aikoja. Paniikkihäiriö pahenee ahdistuksen ja masennuksen myötä. Silloin kohtauksia on enemmän. 

Uskon, etten koskaan pääse ongelmistani kokonaan eroon. Olen ollut lääkityksellä ja käynyt ammattilaisen luona keskustelemassa. Tällä hetkellä syön vain beetasalpaajia, mutta olen ollut masennuslääkitykselläkin. 

Vierailija
31/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt. Ei mt-diagnooseja. Kaikkein eniten joskus miettinyt, että tyhmeneekö porukka täällä joukossa massahysterian takia vai vetääkö vauvafoorumi jotenkin vähän tyhmempää porukkaa kirjoittelemaan?

Vierailija
32/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu että olen täyspäinen tällä palstalla, kun lukee millaista paskaa muut tänne suoltaa. Toivottavasti olen väärässä.

Aloitus paljastaa sen, että sinulla on narsistisia asenteita, kun ajattelet olevasi jotenkin toisten yläpuolella. Eli turha hehkuttaa hyvällä mielenterveydellä.

Vierailija
33/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mut meinas tulla kun 6kk sisään kuoli oma lapsi ja äiti. Teki hetken aikaa mieli tappaa jumala.

LETS KILL GOD!

Vierailija
34/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko se mikään MT -ongelma mutta mulla pää ei kestä normaalia työntekoa. Se on liian kuluttavaa ja stressaavaa, niin että en ehdi olemaan töissä kuin vasta viikon niin käämit käräjtävät ja olen burnoutissa. Lääkärit on kyllä sanoneet että minun pitäisi levätä ja koittaa löytää itselleni jotain mielekästä tekemistä jonka kautta saisin ladattua akkujani. Työntekoa on suositeltu minulle vasta sitten kun olen terve, tai työkyky ja järki voi mennä minulta kokonaan. Ärsyttää kuitenkin tämä aktiivimalli, kun vastoin lääkärien toivetra pitäisi vain täysi päiväisesti pyrkiä hakemaan töihin eikä akkujen lataamiseen riitä aikaa.

Vierailija
35/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bipo ja keskivaikea masennus löytyy. Luultavasti epävakaa persoonallisuushäiriö myös, se selviää huomenna.

Vierailija
36/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄÄ OON IHAN TERVE!

Vierailija
37/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MÄÄ OON IHAN TERVE!

Onnittelut.

Vierailija
38/38 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LETS KILL GOD!

Lähteekö muita mukaan tähän projektiin? Kahestaan ei varmaan pärjätä.