Uusi pomo tuli, laittoi kaiken sekaisin ja jäi samantien äitiyslomalle
Kuntapuolen työpaikka, poliittisin perustein valittu pomo. Ei mitään osaamista tai työkokemusta alalta, hirveä riitelemään. Sai heti kaiken sekaisin, ihmiset riitelemään keskenään ja savusti puolet tiimiläisistä uhkailemalla ulos työpaikoistaan. Osa sairastui, osa jäi työttömiksi.
Nyt sitten, vuosi aloittamisestaan, jää äitiyslomalle ja hoitovapaalle. Viime vuosi on ollut karmeaa tämän tyypin takia, on tosiaan kohdellut kaikkia aivan karmean huonosti kun on halunnut kasvattaa omaa valtaansa. Ottanut kavereitaan töihin poissavustettujen tilalle. Ja harmittaa, kun nyt tajuaa ettei tehnyt mitään tästä siksi että työ kiinnostaa vaan vakiinnuttaakseen asemansa että voi jäädä töistä pois pitkäksi aikaa ja palata kun on savustanut mahdolliset kilpailijat ulos.
Raivostuttaa. Tuntuu niin väärältä, että niin monet ovat joutuneet kärsimään yhden ihmisen itsekkyyden vuoksi. Itsekin olen lähdössä tästä työpaikasta, olin päättänyt sen huonon työilmapiirin takia jo ennen tätä tietoa, mutta pitäisi sietää tätä vielä vähän aikaa. Parhaita neuvoja itsehillintään?
Kommentit (5)
Kannattaa keskittyä vain töihin ja miettiä, että tarvitsee palkkarahat.
Hajoita ja hallitse meininkiä. Nyt on syytä keskittyä vain omaan "raviin". Usein loppupeleissä tuollaisille päällepäsmäreille käy huonosti ja ne "siirtyvät"/"siirretään" muihin tehtäviin.
Anna ajan kulua ja seuraa sivusta, kuinka se sotkeutuu omaan nokeluuteensa. Vaikka se siirtyy äitiyslomalle, silti tilanne ns. elää koko ajan. Kun osaa itse asennoitua tilanteeseen oikein, eikä tunteile liikoja, on tuota rehvastelua ja pelleilyä hauskaa seurata sivusta. Olen itse nähnyt näitä tapauksia useita ja aina ne noudattavat samaa kaavaa. Odota, älä hosu.
Kannattaa tosiaan vain olla välittämättä.
Poliittisin perustein valitun kohdalla olisi kannattanut heti tehdä kantelu työsuojelupiiriin. Mitä tapahtui, milloin, mitä siitä seurasi ... eli tarkkaan tapahtumat. Kunnan on pakko ottaa kantaa valintaansa.
Kunnalliset paikat on oltava julkisessa haussa. Kuinka tämä on onnistunut, että vain omat suosikit on ottanut töihin?
Millaisia lampaita kuntien työpaikoissa (naisvaltaisella, hoitoalalla?) on, jos ihan noin vaan yksi pystyy savustamaan ison sakin pihalle?
Vaikuttaa tyypilliseltä menolta monissa kunnissa.