Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

[ Joulu 2018 OFFICIAL ] Miten vietät joulua tänä vuonna? Ruoat, juomat, lahjat, tapahtumat?

Joulumuori, tupa ja takkatuli
29.08.2018 |

Illat pimenevät, sää viilenee ja ensi kuussa tuntureille tulee jo ensilumi. Sieltä talvi valuu hiljalleen aina Etelä-Suomeen asti. Parin kuukauden päästä Etelä-Suomessakin voi olla hiihtokelit. :)

Riippumatta säistä joulu se tulee varmasti.

Miten aiotte viettää joulua tänä vuonna?
Mitä teidän jouluun kuuluu perinteisesti?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppu

Vierailija
2/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee varmaan edellisen joulun toisinto, oli sen verran mukavaa. 

Paikka: mun ja mun avopuolison koti

Osallistujat: me kaksi, mun äiti, avopuolison vanhemmat ja hänen siskonsa perheineen 

Ruoka: mun ja mun äidin puolelta perinteinen joulukinkku ja laatikoita, alkupalaksi kalaa ym. Miehen puolelta: couscousta, miedolla tulella pitkään kypsennettyä lihapataa, makeita leivonnaisia, itse leivottua leipää  

Juoma: viinit, vesi, colajuoma

Ohjelma: syödään, saunotaan ja avataan lahjat

Kansainvälinen joulu <3 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi vielä tietää, kun en edes tiedä, että missä sen vietän. Kadulla, kotona, vankilassa, mielisairaalassa, haudassa vai kenties kuolleena jossain sivukadulla.

Vierailija
4/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään aaton ja aattoyön ollaan vanhemmillani. Aattona haudoille ja illalla saunaan siinä välissä jouluruoka. Johonkin väliin lahjat, yksi lahja jokaiselle aikuiselle ja molemmille lapsille ihan liikaa lahjoja. Ihanaa kun on jotain mitä odottaa ennen kevättäkin :)

Vierailija
5/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vielä suunnitella joulua, mistä sitä tietää ollaanko silloin edes elossa...

Vierailija
6/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toscanaan mennään. Miehen kanssa ei voida sietää joulua ja ei vietetä sitä mitenkään. 10 joulu kun ollaan muualla.

Vierailija
7/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa.

Vierailija
8/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään ehkä katsomaan joulurauhanjulistus, sit joulusauna ja ruoaksi kotipizzaa ja cokista <3 Hengaillaan kotona oman perheen kesken :)

Vierailija
9/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toscanaan mennään. Miehen kanssa ei voida sietää joulua ja ei vietetä sitä mitenkään. 10 joulu kun ollaan muualla.

Ette voi sietää joulua ja lähdette sitä pakoon patakatoliseen maahan, jossa joulu on kirkkovuoden tärkeimpiä tapahtumia?

Vierailija
10/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kun saa hieman parempaa palkkaa että voi ostaa joulun jälkeen kinkkua ja muita jouluruokia -50%. Siellä töissä ihmettelen näitä avustuslahjakorttilaisten ostoksia; sipsiä, limua, valmispilttejä, vanukkaita ym todella tarpeellisia

"köyhän" avustetun perustarpeita......

Vierailija
11/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on menneillään sankari, ensihoitaja Hassanille pieni joululahjakeräys. Hyvillä teoilla joulun odotus lähtee mukavasti käyntiin ❤

Me taas kerätään rahaa sille lelusalakuljettajalle. Pyyteetöntä työtä lasten hyväksi.

Vierailija
12/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on menneillään sankari, ensihoitaja Hassanille pieni joululahjakeräys. Hyvillä teoilla joulun odotus lähtee mukavasti käyntiin ❤

Me taas kerätään rahaa sille lelusalakuljettajalle. Pyyteetöntä työtä lasten hyväksi.

Ihania ihmisiä molemmat. Ihan tässä kostuu...

silmäkulma liikutuksesta.

Vierailija
13/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olette uusimpaan Brother Christmaksen keräykseen osallistuneet?

Vierailija
14/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä vielä osaa ihan varmasti sanoa mutta luulen että töihin joudun jouluksi, olenhan toiseksi viimeinen taloon tulija.

Vierailija
15/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen, yksin :(

Vierailija
16/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin mennä Suomeen jouluksi ensimmäistä kertaa vastasyntyneen vauvani kanssa, mutta en tiedä uskallanko lentää vielä pienen kanssa. Olisi ihanaa viettää joulua vielä yhdessä omien isovanhempieni ollessa elossa ja virkeitä.

Joulussa parasta on loma arjesta, ja jos Suomeen pääsee niin oikea talvi. Lahjat ja muu hössötys eivät taas kuulu perinteisiin.

Vierailija
17/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän Joulua Lontoossa. Kummityttö opiskelee siellä. Ruokailu ravintoloissa , Jouluaattona: ostereita ,simpukoita ym.

Lahjaksi rahaa hänelle ja toiselle kummitytölle.

Vierailija
18/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin aiemminkin, sillä kesämökkimme ei ole saanut vielä rakennuslupaa eikä ehdi valmistua joulikdi, kuten olin toivonut :(

Eli kaupungissa, joulukirjossa ja sitten sukulaisten ksnssa jouluruokaa.

Olen jo ostanut pari joululahjaa valmiiksi ja kesällä alesta jouluaiheisen kirjan, jonka kanssa voi tunnelmoida.

Muut kuin jouluihmiset tuskin ymmärtävät täyä ketjua...

Vierailija
19/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona lasten kanssa. Käydään kirkossa, koristellaan kuusi, syödään lempparijouluruokia. Just ihanaa. Nautin joulun tunnelmasta kamalasti. Vauvan eka joulu tulossa, tekee vieläkin erityisemmäksi. Leivotaan yhdessä isomman kanssa ja laitan sen verran ruokia kun jaksaa ja kerkeää. Kutsutaan ehkä joku läheinen kylään.

Vierailija
20/110 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin mennä Suomeen jouluksi ensimmäistä kertaa vastasyntyneen vauvani kanssa, mutta en tiedä uskallanko lentää vielä pienen kanssa. Olisi ihanaa viettää joulua vielä yhdessä omien isovanhempieni ollessa elossa ja virkeitä.

Joulussa parasta on loma arjesta, ja jos Suomeen pääsee niin oikea talvi. Lahjat ja muu hössötys eivät taas kuulu perinteisiin.

Lapsenlapseni oli n. 2 kk, kun hän lensi vanhempineen Israeliin.

Kummityttöni 5 vk, kun matkusti äitinsä kanssa Floridaan.

Siis vauvasi ei ole edes pieni Jouluna, eli siitä vaan matkaan. Tervetuloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi