Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttääkö joku oikeasti viekä Facebookia?

Vierailija
29.08.2018 |

Itse lähdin sieltä jo joskus 2012 tai 2013 kun kukaan muukaan ei enää sitä käyttänyt vuosiin. Viime aikaisten uutisten mukaan sitä käyttää kuitenkin 3,2 miljoonaa suomalaista vielä.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta monet somekanavat on turvallisuusriski. Varsinkin kun ihmiset kertovat tarkkoja sijaintejaan, linkittävät perheenjäseniään. Ihme kun ei enempää ole sattunut mitään. Seuraamisia, tuntemattomia ovien taakse ym.

Eniten ihmettelen sellaisia pedofiilinsyöttikuvia, joita ihmiset laittavat lapsistaan. Se on oikeasti pelottavaa. Yksikin tutun pikkutyttö on tosi ahdistuneen näköinen aina kuvissa. Puettu "houkuttelevasti" silti. Eikö oma äiti tai muut lähikaverit huomaa?

Vierailija
22/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku olla oikeasti noin tyhmä, että jos hän itse ei käytä fb:tä, eikä satu tuntemaan ketään joka suureen ääneen mainostaisi sitä käyttävänsä, niin kuvittelee sen suorilla tarkoittavan ettei KUKAAN käytä fb:ia?

Ei sitä ole pakko käyttää, jatka vaan elämääsi aivan rauhassa, ja postaile niitä duck-fasejasi johonkin trendikkäämpään mediaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

katukukko kirjoitti:

Ihme white trash-käsitys joillain on facebookista. Kysymys kuuluu kuka alle 20-vuotias on ikinä edes mennyt facebookiin. Siellä kun kuitenkin on 3,1 miljoonaa aikuista. Aikuisten syy olla facebookissa on ryhmät, sukulaiset, tuttavat, kaverit. Onko joku niin vajaa, että luulee että sinne laitetaan päivityksiä siitä mitä joku tänään söi? Siis tuollaista ei ole ollut facebookissa vuosiin. Vitsi mitä urpoja te olette. Jatkakaa vaan siellä Tinderissä täydellisen elämän etsimistä. Ei tule onnistumaan tuolla asenteella.

White trashiin kuuluu suomalaisistakin enemmistö, siis 3,1 miljoonaa ja varmaan enemmänkin. 

Vierailija
24/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt enkä tule käyttämään, kun tiesin ettei se ole mitään muuta kuin tietojenkalastelua ja rahantekemistä. Kommunikointiin on ihan toisenlaiset ja turvalliset keinot.

Vierailija
25/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähdin sieltä jo joskus 2012 tai 2013 kun kukaan muukaan ei enää sitä käyttänyt vuosiin. Viime aikaisten uutisten mukaan sitä käyttää kuitenkin 3,2 miljoonaa suomalaista vielä.

Ajatelkaas, että amerikkalainen  tiedustelupalvelu tietää kaiken 3,2 miljoonan suomalaisen yksityiselämän, juorut, draamat, seksuaalisuuden ja varallisuuden. Kyllä Facebookin sisäänrakennettu järjestelmä voi ottaa livekuvaa sinun käyttäjärjestelmästäsi koska vain. Se on koodattu sinne ohjelmaan ihan sen alusta lähtien. EIKÖ EDELLEENKÄÄN KUUMOTA?!

Vierailija
26/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja oon olllu siellä 2008 vuodesta lähtien enkä aijo lähteä. mulla on siellä niin paljon kaikkee, esim ryhmiä, sivuja yms ja kaverit ympäri maailmaa että en voi poistua enkä ees halua. Ja tykkään lukia ja kattoa mitä videoita ja uutisia siellä etusivulla kaverit laittaa.

Vierailija
27/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tuo käyttö tulkitaan. Minulla on Facebook-tili ihan vain sen takia, että jotkut firmat pitävät virallisina sivuinaan facea jostain ihmeen syystä. Olen kirjoittanut jotain tuonne viimeksi noin kaksi vuotta sitten, mutta kai minut luetaan käyttäjiin.

Vierailija
28/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
29/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytän facebookkia, yhä.

- Ryhmät. Tosi kätevä tiedotuskanava - olen jopa parin sivun ylläpitäjänä. Ei tarvitse ylläpitää kivikautisia sähköpostilistoja. Whatsapp-ryhmiäkin on, mutta niihin saa huonosti esim. pöytäkirjoja.

- Kirppikset. Toimivat paikallisesti.

- Tapahtumat. Kaupunginosayhdistykset ja muut kertovat ilmaiskonserteista ja muista tapahtumista.

- Oma historia. Minusta on mukava katsella muistoja, joissa kerrotaan miten olen pitkälle olen kulkenut joistain ikävistä tapahtumista ja miten joskus olen ollut kaverien kanssa iltaa viettämässä. Sitten on ihan itsestä kiinni, mitä sinne someen jakaa.

- Kaikenmaailman sekalaiset palvelut, joihin pääsee kirjautumaan fb-tilillään.

Jees, olen nolo keski-ikäinen.

Vierailija
30/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on Facebook vain Tinderiä varten. Olkoon.

Vierailija
31/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä edes käyttänytkään.

Vierailija
32/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käytän lähinnä koulun takia, ainejärjestön ryhmä on siellä aktiivinen. Lisäksi siellä on munanetti, joka on kätevä kanojen takia. Kuvia en ole sinne lisännyt vuosiin.

Vierailija
33/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten facea käytetään oikeasti? Voiko sitä käyttää leikisti?

Vierailija
34/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siellä 95% harrastusryhmien takia. Niissä liikkuvaa tietoa ei mistään muualta saa.

Vierailija
35/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän! Koska se on helppoa, halpaa ja nopeeta. Melkein kaikki ystävänikin käyttävät. Olen estänyt siellä kaiken mahdollisen, se kerätäänkö näitä tietoja estoista huolimatta on ?.

Vierailija
36/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vain kirppistarkoituksessa. Joskus joku kuva tai joku.

Tekstistatuspäivityksiä ei kukaan enää tee.

Kalkkis 40v.

Vierailija
37/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta monet somekanavat on turvallisuusriski. Varsinkin kun ihmiset kertovat tarkkoja sijaintejaan, linkittävät perheenjäseniään. Ihme kun ei enempää ole sattunut mitään. Seuraamisia, tuntemattomia ovien taakse ym.

Eniten ihmettelen sellaisia pedofiilinsyöttikuvia, joita ihmiset laittavat lapsistaan. Se on oikeasti pelottavaa. Yksikin tutun pikkutyttö on tosi ahdistuneen näköinen aina kuvissa. Puettu "houkuttelevasti" silti. Eikö oma äiti tai muut lähikaverit huomaa?

Jospa vika on siinä mitä sä näet, eikä siinä mitä kuvassa oikeasti on.

Vierailija
38/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vähentänyt omien juttujen päivittämistä sinne ja niin on ehkä 2/3 mun kaverilistallakin olevista, mutta pysyyhän sitä kautta vielä edes jotenkin selvillä kaikkien kuulumisista. Itsellä ykkössyyt käyttämiseen on erilaiset harrastuksiin liittyvät ryhmät ja mahdollisuus lähettää viestiä kavereille. 

Instagramit ja vastaavat ahdistaa enempi. Tai joku Whatsapp, kun sitten pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa.

Vierailija
39/39 |
29.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa mitä söin tänään :)

some katsottiin ennen sosiaalisuudeksi, sehän on päinvastoin. Sosiaalista kanssakäymistä on livenä tapahtuva toiminta, ei tietsikoilla.

Voiko elämääkin larpata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän