Miehen kanssa vääntö. Kuuluuko meidän pojan vanhempina maksaa myös tyttöjen kahvit ja ruuat?
Miehen (pojan isän) mielestä kuuluu, jotta poika pääsee tyttöjen suosioon. Kuulemma uudempi sukupolvi on taas alkanut elvyttää herrasmiesetikettiä muutenkin. Minusta taas meille ei kuulu mitenkään tytön kahvittelut, saati ruuat! On eri asia jos poika tuhlaisi tyttöihin omia kesätyörahojaan esim, mutta minä en suosiolla ala maksamaan muiden lasten herkuttelua. Miehen ja pojan mukaan pilaan pojan maineen tyttöjen silmissä.
Eihän tuo nyt oikeasti voi mennä noin, että poikalasten vanhempien kuuluisi maksaa jopa jatkuvasti vaihtuvien tyttökavereiden herkuttelut? Ei kai nyt tyttölapsetkaan, saati heidän vanhemmat voi moista odottaa!
Kommentit (61)
Onko oma miehesi tarjonnut sinulle treffeillä?
Viikkorahoistaan voi tietysti maksaa mitä haluaa, mutta en ala kyllä erikseen antamaan leffa- yms rahoja tuplana. Tai en antaisi jos olisin pojan vanhempi, itselläni on pelkkiä tyttöjä - ja he saavat kyllä leffarahat ihan omastakin himasta siihen asti kunnes on omia tuloja. Meidän tyttöjä ei opeteta maksullisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Apua! Uli, oletko sä käynyt jossain luovan kirjoittamisen kurssilla, kun nää sun avaukset on viime aikoina olleet hieman entistä kekseliäämpiä?!
MIksi te palstanaiset aina osoitatte miesvihanne peukuttamalla näitä ad hominemeja? Tämähän on pelkkä tyhjä henkilöhyökkäys ihan hyvään aloitukseen, ja silti sillä on heti eniten ylänuolia omaava viesti.
Minä olen teinipojan yh äiti ja olen kyllä sanonut pojalle, että jos kokee jonkun tytön erityiseksi niin voi joskus tarjota jne. Minä meinaan ihan antaa tuohon rahaa, kuten annan hänelle kaikkeen muutenkin. Kaikille ei kuitenkaan tarvitsevtarjota
Onkos oma miehesi tarjonnut sulle?
Vierailija kirjoitti:
Onko oma miehesi tarjonnut sinulle treffeillä?
On vähän eri asia tarjota omalla rahalla kuin tarjota muiden rahoilla. Niin kauan kun ei ole itse hankittua rahaa, ei tarjoamisella ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua! Uli, oletko sä käynyt jossain luovan kirjoittamisen kurssilla, kun nää sun avaukset on viime aikoina olleet hieman entistä kekseliäämpiä?!
MIksi te palstanaiset aina osoitatte miesvihanne peukuttamalla näitä ad hominemeja? Tämähän on pelkkä tyhjä henkilöhyökkäys ihan hyvään aloitukseen, ja silti sillä on heti eniten ylänuolia omaava viesti.
Vaikka sen sun omasta mielestä on ihan hyvä aloitus, niin meidän muiden silmissä se vaatisi vielä hiukan viilausta. On edelleen aika läpinäkyvää, kuka tämän aloituksen oikeasti kirjoitti. Harjoittele eri rooleihin uppoutumista vielä hieman, kyllä se siitä.
Ai niin, 'ad hominem' alkaa olla jo vitsi, koska vaikuttaa siltä, että se on ainoa tuntemasi sivistyssana, jonka senkin olet matkinut netistä joltain muulta - kuin pikkulapsi, joka on isoilta pojilta oppinut ruman sanan.
Mitä nyt ihmettä.
Pitääkö tällaisistakin tehdä jotain periaatekysymyksiä?
Ihme sekoilua taas. Jos poika haluaa tarjota tytöille kodin ulkopuolella jotain, niin tarjoaa omista rahoistaan. Vaikka viikkorahoistaan. Ei tyttöjä varten mitään ylimääräistä rahaa anneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt kyllä maksavat kahvit toisella tavalla myöhemmin.
Ai vanhemmille?
Isälle ainakin!
Itselläni on poika ja tyttö. Molemmat ovat saaneet lisärahaa jos meno tiedossa.
Molemmille olen opettanut että jos he pyytävät jotakuta vaikka leffaan tai kahville, heidän pitää tarjoutua maksamaan ja maksaa jos toinen ei indikoi että laitetaan puoliksi.
Kumpikin myös tietää että jos heitä pyydetään jonnekin niin jos on uusi tuttavuus niin on parempi että jakavat laskun.
Voiko typerämpää aloitusta olla? Ei!
Tämä palsta on nykyään täynnä näitä perseestä revittyjä mukaongelmia.
Persut ovat tämän löytäneet ja vähä-älyiset, joihin lasken ap:n
Ennenvanhaan täällä oli fiksumpaa porukkaa.
Heippa!
Vierailija kirjoitti:
Miehen (pojan isän) mielestä kuuluu, jotta poika pääsee tyttöjen suosioon. Kuulemma uudempi sukupolvi on taas alkanut elvyttää herrasmiesetikettiä muutenkin. Minusta taas meille ei kuulu mitenkään tytön kahvittelut, saati ruuat! On eri asia jos poika tuhlaisi tyttöihin omia kesätyörahojaan esim, mutta minä en suosiolla ala maksamaan muiden lasten herkuttelua. Miehen ja pojan mukaan pilaan pojan maineen tyttöjen silmissä.
Eihän tuo nyt oikeasti voi mennä noin, että poikalasten vanhempien kuuluisi maksaa jopa jatkuvasti vaihtuvien tyttökavereiden herkuttelut? Ei kai nyt tyttölapsetkaan, saati heidän vanhemmat voi moista odottaa!
Nuorempi polvi ei ole yhtäkkia alkanut maksamaan tyttöjen kahveja. Poika ottaa vaan rahat pois sieltä mistä saa, hölmöiltä.
Miehesi ja poikasi ovat herrasmiehiä. Kuulostaa siltä, että miehesi on aikoinaan myös maksanut sinun kahvittelut suhteenne alkuaikana. Mitäs olet silloin ollut asiasta mieltä? Onko ollut kivaa ja kohteliasta? Miksi poika ei saisi olla yhtä kohtelias kuin isänsä?
Vierailija kirjoitti:
Se mitään herrasmiesetikettiä ole. Se on toisen hyväksikäyttöä taloudellisesti. Vanhentunut tapa, mikä ei kuulu nykyaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko typerämpää aloitusta olla? Ei!
Tämä palsta on nykyään täynnä näitä perseestä revittyjä mukaongelmia.
Persut ovat tämän löytäneet ja vähä-älyiset, joihin lasken ap:n
Ennenvanhaan täällä oli fiksumpaa porukkaa.
Heippa!
Persufobia on jo sairaus näköjään. Voi sinua pientä oikeine ongelminesi.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ja poikasi ovat herrasmiehiä. Kuulostaa siltä, että miehesi on aikoinaan myös maksanut sinun kahvittelut suhteenne alkuaikana. Mitäs olet silloin ollut asiasta mieltä? Onko ollut kivaa ja kohteliasta? Miksi poika ei saisi olla yhtä kohtelias kuin isänsä?
Se mitään kohteliasta ole. Kohteliasta on maksaa omat menonsa, eikä olla mikään siipeilijä.
Vihaan sanaa herkutella. Ei mulla muuta.
Miten joku nainen KEHTAA antaa miehen maksaa. Mä kuolisin häpeästä, jos olisin niin itsekäs ja omahyväinen, että ajattelisin, että toisen pitää maksaa mun puolesta.
Sitte ap:n pitäis varmaan ostaa likoille lenkkarit;)