"Jos otat tatuoinnit, et koskaan saa töitä"
https://www.hs.fi/talous/art-2000005805763.html
Suhtautuminen tatuointeihin on muuttunut, mutta törmäävätkö tatuoidut edelleen tiettyyn lasikattoon työelämässä?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään kyllä ottais töihin tyyppiä jonka kaula on sotkettu mustalla ja naamassa on linnun koipi.
Mä ottaisin. Ei meinaan vaikuta ammattitaitoon
Kertoo se kyllä aika paljon harkinta kyvyistä......... 😋
Mitä tuolla oikein tarkoitat? Mulla on töissä ihmisiä joilla lävistyksiä että myös niitä joilla on tatuointeja. Ja erittäin hyviä työntekijöitä ovat. -ohis
Holtittomia, impulssiivisia, eivät kykene pitkä jänteiseen työskentelyyn, matala ÄÖ. Mitä näitä nyt on....... 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään kyllä ottais töihin tyyppiä jonka kaula on sotkettu mustalla ja naamassa on linnun koipi.
Mitä tuolla oikein tarkoitat? Mulla on töissä ihmisiä joilla lävistyksiä että myös niitä joilla on tatuointeja. Ja erittäin hyviä työntekijöitä ovat. -ohis
Holtittomia, impulssiivisia, eivät kykene pitkä jänteiseen työskentelyyn, matala ÄÖ. Mitä näitä nyt on....... 😂
Sen kaverin tatskaa on jutun mukaan tehty seitsemän vuoden ajan, eiköhän siis ole ihan harkittu juttu... Makuja on monia.
Riippuu varmasti alasta tosi paljon. Monilla asiantuntija-aloilla tuollaisella ei ole mitään väliä. Sillä on väliä mitä osaat, ei sillä, miltä näytät.
Sen sijaan kaupallisella alalla ja pankkimaailmassa sillä voi olla väliä. Toisaalta, jos tatuoinnit jäävät jakkupuvun alle, niin eipä niitä kukaan näe?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen kaverin tatskaa on jutun mukaan tehty seitsemän vuoden ajan, eiköhän siis ole ihan harkittu juttu... Makuja on monia.
Jep, huonoja ja hyviä..... 😂
Olen itse tatuoitu. Omat tatuointini eivät taida piilotettavuuden puolesta rajata pois juuri muuta kuin lentoemännän ammatin.
Pakko sanoa että jos olisin työnantaja, itse en palkkaisi kasvoihin tatuoitua juuri muualle kuin esim. baarimikoksi johonkin rokkibaariin, luoviin hommiin tai sellaiseen missä asiakkaat eivät näe (varasto tms). Selväpäiset kasvoihin tatuoidut kyllä tajuavat, että tuo sulkee ovia ja heillä varmaan on jo työtä sellaiselta alalta missä tuo ei haittaa tai jotain varasuunnitelmia. Jos joku lähtee tatuoimaan kasvoja, hänellä todennäköisesti on jo muu kroppa täytetty, jolloin on tottunut ennakkoluuloihin ja työmahdollisuuksien vähenemiseen.
Mielestäni vaikka käsivarsien tatuoinnit (pl. törkykuvat, rasistiset yms) eivät ole nykyään iso este työllistyä ja yleensä konservatiivisemmilla aloilla käytetään muutenkin pitkähihaisia.
Kaverilla on kasvoissa useampi tatuointi, eikä ole ollut ongelmaa työllistyä. Jengi ei vissiin tajua niiden olevan tatskoja. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyysösamäärä laski heti kun neula osui ihoon :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se korkea ole ollut lähtötilanteessakaan. 🙄
Suurin osa ystävistäni on akateemisesti koulutettuja, ja suurimmalla osalla heistä on tatuointeja, melko isojakin (esim. lääkäreillä). En muista koskaan kenenkään maininneen, että niistä olisi ollut työssä haittaa. Mutta ehkä he toimivatkin enimmäkseen ammateissa, joissa ulkonäkö ei näyttele keskeistä roolia.
Näyttelemisestä tuli mieleen, että malleilla ja näyttelijöillä tatuoineista on haittaa ihan varmasti.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se korkea ole ollut lähtötilanteessakaan. 🙄
No ei varmasti, kun et vieläkään tajunnut tekemääsi alkeellista virhettä.
Olen museossa asiantuntijatyössä. Mulla ja yhdellä työkaverilla on tatuointeja, työkaverilla ihan kunnon full sleevet. Eipä niistä kukaan ole koskaan kysellyt - meidän alalla kun osaaminen on se tärkein asia. Tiedän myös useamman tatuoidun arkeologin.
Aika monella ns. meikäläisellä on omaan alaan liittyviä kuvia, esim. kalliomaalauksia tai perinnetekstiilien (käspaikkojen, lautanauhojen...) kuvioita tms. Tai sitten vintage-fiftari-harrastukseen liittyviä old school -tyylisiä tatuointeja.
Perusduunareilla (jep, lasken myös pankkien ja pörssien työntekijät perusduunareiksi) näköjään on sitten rajoitetumpaa...
Vierailija kirjoitti:
Hoitajilla on nykyisin paljon tatuointeja. Hoitajapula?
WT-aloilla tatuointeja ei voi välttää. Matalapalkka-aloilla nyt muutenkaan ole niin väliä millainen se työntekijä on kunhan lapio heiluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D Mikähän sun "ÄÖ" mahtaa olla? Kirjoittaa et ainakaan osaa :D
Kaffepulla kirjoitti:
Riippuu varmasti alasta tosi paljon. Monilla asiantuntija-aloilla tuollaisella ei ole mitään väliä. Sillä on väliä mitä osaat, ei sillä, miltä näytät.
Niin, niin kauan kuin sulla on työpaikka niin ei vaikuta. Sitten voi olla eri asia jos/kun haet joskus uutta työpaikkaa, siinä vaiheessa kun tasavahvoista hakijoista aletaan valita sitä oikeaa, tatuioitu on niitä ensimmäisiä jotka tippuu jatkosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajilla on nykyisin paljon tatuointeja. Hoitajapula?
WT-aloilla tatuointeja ei voi välttää. Matalapalkka-aloilla nyt muutenkaan ole niin väliä millainen se työntekijä on kunhan lapio heiluu.
WT-ala... tässä taas nähdään sairaanhoitajien ja lähäreiden arvostus. Sunkaltaiset ihmiset mun tekis mieli jättää hoitamatta
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Niin, niin kauan kuin sulla on työpaikka niin ei vaikuta. Sitten voi olla eri asia jos/kun haet joskus uutta työpaikkaa, siinä vaiheessa kun tasavahvoista hakijoista aletaan valita sitä oikeaa, tatuioitu on niitä ensimmäisiä jotka tippuu jatkosta.
Ei tipu, jos ammattitaitoa riittää. ^_^
/32
Ei kerro. Mutta sun kirjoituskyvyistä voi kyllä päätellä yhtä ja toista.