9,5 kk ikäisen kenkäkammo
Hei!
Meillä on 9,5 kk ikäinen tytteli, joka kävelee tukea vasten ja konttailee.
Olen yrittänyt pitää hänellä kenkiä ulkoillessa, mutta hän ei kertakaikkiaan haluan niitä jalkaan. Kengät kun näkeekin, alkaa kauhea itku ja vapina/tärinä. Selvästi pelkää kenkiä.
Kokeilin jo maaliskuussa pikku kenkuleita, nyt sandaaleja sekä lenkkareita, eikä onnistu.
Olen pitänyt välillä parin kolmen viikon taukoja, etten näytäkään kenkiä hänelle, muttei auta asiaa.
Ehkä tämä menee vielä kouluikään mennessä ohi :D Hope so!
Olisiko kenelläkään vastaavaa kokemusta? Vinkkejä?
Aurinkoisin terkuin,
Lumi ja neiti 9,5kk
Kommentit (2)
Meillä oli pojalla sama juttu juuri tuossa alle vuoden iässä. Hän itki aivan hysteerisesti, kun kokeiltiin mitä tahansa kenkiä jalkaan. Hän alkoi jännittämään jopa tossujen laittamista.
Ostin H&M:ltä sellaiset sukkavartiset nahkatossut ja puhuin aina, että laitetetaan taas tossusukat jalkaan. Pikkuhiljaa poika alkoi tottua, että jalassa oli jotain muutakin kuin se ohut sukka. Tämän jälkeen pidettiin sisällä jotain kevyitä kenkiä ja hän sai ottaa ne myös aina leikkeihin mukaan. Muistaakseni parissa kuukaudessa tämä kenkäkammo meni ohi. Toivottavasti teilläkin. Tsemppiä!
Alkoi myös itkeä tolkuttomasti kun laitoin hänelle tarralenkkarit.
Minä tulkitsin, että hänellä on vielä niin pullea vauvanjalka, että kengät puristivat häntä, koska sitten kun laitoin numeroa 20 olevat eccon kävelykengät hänelle, niin hän ei ole kapinoinut ja itkenyt asiaa sen koommin.
Kesis