Kokopäivätyö ja saikku mt-ongelmien vuoksi. Kokemuksia?
Kauanko olit saikulla ja miten siihen suhtautui esimies tai muu työyhteisö?
Itselläni se tilanne, että eräs läheinen kuoli joitakin vuosia sitten. Olen syönyt lääkitystä ja käynyt terapiassa. Terapia todettiin aika hyödyttömäksi kun lääkitys vei tunteet täysin ja en kyennyt käsittelemään asiaa laisinkaan. Niinpä yhteistyössä lääkärin ja terapeutin kanssa päätimme hillitysti purkaa lääkkeen.
No se surematon suru ja muu ahdistus on pamahtanut täysillä päälle. Läheisen kuoleman lisäks mulla on muitakin ongelmia ja olen sysännyt ne sivuun tunnottomana...
Käsittelen asioita koko ajan, mutta olo on ollut lääkkeen lopetuksen jälkeen todella heikko. Töihin en voi keskittyä, jännittää töissä ja en vaan kerta kaikkiaan jaksa enää. Pelkään, että jos olo ei tasoitu niin joudun hakemaan saikkua. Mitä ihmettä sitä pitäisi sanoa esimiehelle? Työkaveritkin ihmettelisivät kun katoaisin saikulle ja huolestuisivat. Kauanko yleensä saa saikkua kerralla? Helpottaisi jos saisi olla vaikka pari viikkoa pois.. Mulla on myös fyysinen sairaus ja se on rehahtanut tästä stressistä, syö lisää jaksamista. Ahdistaa koko ajan niin paljon olla töissä!
Mikä on teidän kokemuksenne saikusta mt-ogelmien takia? Tää hävettää niin paljon.. En tiedä kauanko jaksan sinnitellä töissä ilman poissaoloja.
Nro 19 jatkaa vielä. Ap:lle suosittelisin sairaslomaa. Kyllä oma terveys menee töiden edelle. Työkavereille ei ole pakko selittää mitään. Jos he ovat hyviä työkavereita, niin voithan halutessasi kertoa, että on ollut vaikeaa viime aikoina. Mielestäni mt-ongelmissa ei ole mitään hävettävää, vaikka itsellenikin niistä puhuminen on vaikeaa.
Kannattaa kyllä mennä lääkäriin ja ottaa kaikki apu vastaan.