Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin?

Vierailija
28.08.2018 |

Sairastuin viikonloppuna ja sairaus taisi eilen kohota huippuunsa, sillä olin koko päivän lähes 40 asteen kuumeessa. Sain sen lääkkeillä sitten laskemaan. Yöllä oli vielä jonkun verran lämpöä (37.8), mutta nyt aamulla ihan ok olo ja mittarikin näyttää normaalia.

Lähtisitkö töihin vai pitäisitkö vielä tämän päivän sairaslomaa?
Olen erityisopettaja enkä haluaisi sairastuttaa oppilaitani sen enempää kuin työtovereitakaan. Toisaalta luterilainen työmoraalini sanoo, että töihin pitäisi lähteä, kun ei tällä hetkellä ole kuumetta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi töihin.

Vierailija
2/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume yleensä aina laskee aamua kohti ja voi illalla nousta uudelleen. Menin vastaavassa tilanteessa kerran kouluun ja tuli pitkä jälkitauti, josta en meinannut parantua, ihan flunssa ja valtava yskä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole koulussa ohjeena "yksi kuumeeton päivä"? Kai se koskee opettajiakin.

Eilen tuli radiosta, että päiväkoti-ikäisillä lapsilla on jopa 100 sairasolopäivää vuodessa. Suurin yksittäinen syy on se, että tuodaan liian aikaisin hoitoon ja tartutetaan näin toisia.

Vierailija
4/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin töihin. 

Vierailija
5/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole koulussa ohjeena "yksi kuumeeton päivä"? Kai se koskee opettajiakin.

Eilen tuli radiosta, että päiväkoti-ikäisillä lapsilla on jopa 100 sairasolopäivää vuodessa. Suurin yksittäinen syy on se, että tuodaan liian aikaisin hoitoon ja tartutetaan näin toisia.

Meillä ei ole mitään virallista ohjeistusta kuumeettomista päivistä. Työntekijöille annettu ohje on se, ettei pidä tulla "puolikuntoisena" töihin vaan parannella rauhassa. Jokaisen oman harkinnan varassa on se, milloin on puolikuntoinen, milloin työkykyinen. 

Ap

Vierailija
6/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan mene!

Vierailija
7/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran puolessa vuodessa en mene kolmeen päivään töihin, vaikka ei olisi mitään, vaan saikutan omia juttuja tehden.

Vitt uuntunut työkavereihin, joilla on saikkua tasaiseen joko itsellä tai sitten on LS taas kerran listassa ja minähän siellä parsin.

- lapseton duunari

Vierailija
8/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen todella harvoin sairaana. Viime vuonna en ollut kertaakaan saikulla. Sitä edellisenä taisin olla päivän. Tiedän itse, etten saikuta turhaan, mutta silti omatunto soimaa, kun / jos jään kotiin toipumaan... 

Ap

Vierailija
9/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs kansankynttilä sinä muka oot, jos esimerkilläsi näytät, että kipeenä pitää jaksaa tulla töihin. En menis töihin ennen kuin se kuumeeton päivä on alla.

Vierailija
10/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole mitään virallista ohjeistusta kuumeettomista päivistä. Työntekijöille annettu ohje on se, ettei pidä tulla "puolikuntoisena" töihin vaan parannella rauhassa. Jokaisen oman harkinnan varassa on se, milloin on puolikuntoinen, milloin työkykyinen. 

Ap

Etkö vastannut juuri itse itsellesi? :)

Vierailija
11/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitä kai tässä arvon, olenko työkuntoinen vai en. 

Ap

Vierailija
12/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole muita oireita kuin kuume, voi mennä töihin, kun kuume laskee!!

Vierailija
13/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sitä kai tässä arvon, olenko työkuntoinen vai en. 

Ap

Saatat olla työkuntoinen mutta karanteenipäivä on vielä pitämättä. Eli huomenna vasta töihin!

Vierailija
14/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään töihin heti yhden kuumeettoman yön jälkeen, kuume saattaa vielä nousta kun alat puuhailemaan ja jälkitautien riski kasvaa.

Vierailija
15/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä se nyt kosmisesti ajatellen haittaa, jollet tänään mene töihin? Kuka oikeasti välittää? Kaatuuko maailma? Tuleeko pomo kotiisi tarkastamaan ja sättimään? Tsiisas! Jää kotiin! Relaa! Mene vielä nukkumaan! Ota vaikka olut tai pari!

Vierailija
16/16 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Työ on kaikista tärkein asia elämässä. Teen töitä 70-80h/viikko. Mene sinäkin töihin! Töissäni ei ole sairaslomaa koska en asu sosialistisessa Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän