Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA! :( Kuukautiset vai keskenmeno?

Vierailija
27.08.2018 |

Tuhannesti kiitos, jos joku näistä asioista tietävä vastaa! Mulla ei oo ketään kelle puhua tästä ja oon ihan paniikissa..

Oon 20-vuotias ja mulla on ehkäisykapseli. Menkat olleet sen kanssa säännölliset, niukat ja vähäkipuiset. Nyt kesällä jäi muutamat menkat välistä, tein touko-kesäkuussa negatiivisen raskaustestin ja neuvolasta sanottiin, että poisjäänti johtuu kapselista.

Reilu viikko sitten alkoi pieni tuhruvuoto, viikonloppuna alko kamalat kivut ja vuoto lisäänty tosi paljon. Sitä oikeen ''lorahtaa'', runsaasti myös suihkussa missä ei menkat ole ikinä vuotaneet. Tänään illalla tuli autoa ajaessa niin kova kipu lantioon ja selkään, että oli pakko pysähtyä kun meinasi lähteä taju. Kohta ton jälkeen taas lorahti ja tuli läpi asti, vaikka oli isoin mahdollinen side. Tavallisiin menkkoihin riittää ohut pikkuhousunsuoja.

Piti soittaa tänään neuvolaan, mutta valvoin viimeyön stressaten tätä ja nukuin soittoajan ohi. Kysyin mehiläisen chatissa enkä saanut juuta enkä jaata, käski soittaa huomenna gynelle ja niin soitankin.

Nyt painaa tän asian kanssa kauhea epätietoisuus ja yksinäisyys. :( Voiko tä olla keskenmeno?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla keskenmeno, hyvin todennäköisesti on. Jos kivut ovat kovat ja vuotaa paljon, älä odota aamuun vaan mene päivystykseen.

Vierailija
2/6 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP JATKAA:

Mulla ei siis ole lapsia tai kokemusta mistään tämmösestä ja faceryhmiin en viitsi omalla naamalla laittaa tätä.. Ajattelin, että lapsipalstalla vois jollain olla tietoa tai kokemusta. Epätietoisuus tästä raastaa niin paljon, enkä edes tiedä miksi! Tunnen olevani niin yksin, vaikka pitäisi jaksaa vain aamuun asti. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuotaa edelleen kovasti ja/tai on kovia kipuja, lähde päivystykseen nyt.

Tsemppiä!

Vierailija
4/6 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä erikoiselta ollakseen vain poikkeavaa vuotoa. Etenkin jos kuukautiset ovat jo pitkään olleet niukat ja kivuttomat. Mutta mutuiluahan tämä vain on.

Mikä olisi keskenmenossa olisi sinulle pahinta? Pelottaako oman terveyden puolesta vai surettaako mahdollisen raskauden keskeytyminen jollain tasolla? Jos "vain" oman terveyden puolesta koet asian pelottavana niin on helpompi rauhoitella. Keskenmeno etenee usein omalla painollaan eikä aiheuta välitöntä vaaraa sinulle.

Jos puolestaan surettaa, niin tilanne vaatii enemmän läpikäyntiä.

Vierailija
5/6 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vuotaa edelleen kovasti ja/tai on kovia kipuja, lähde päivystykseen nyt.

Tsemppiä!

Mua ei oo haluttu ottaa öisin päivystykseen oikein mistään.. Kipuaaltoja tulee edelleen ja ne vetää ihan toimintakyvyttömäksi, vuoto tosi runsasta. :(

Vierailija
6/6 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö ap päivystyksessä?