Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ravintolan ja kahvilan työntekijän kuuluisi oletusarvoisesti laittaa aina laskut erikseen ilman erillistä ilmoitusta?! Laitan aina valituksen jos olettavat laskun yhteen

Vierailija
27.08.2018 |

Sanokaa nyt tarjoilijat miten teitä on ohjeistettu tekemään laskutuksen suhteen. Eikö lasku pitäisi aina oletusarvoisesti laittaa erikseen ellei asiakas ilmoita laskun tulevan yhteen. Nolo tilanne siitä tulee niin kavereiden kuin treffiseurankin kanssa jos pitää vielä erikseen alkaa epäammattimaisen tarjoilijan vuoksi karjua ERIKSEEN, ERIKSEEN! Kun asia kuuluisi hoitaa asiallisesti sanomalla: Tuon teidän laskuT ja kahvilan kassalla työntekijä kysyisi ja laskuttaisi kaikki yksitellen eikä aloittaisikaan sitä: Ja mitäs sä otat?-kyselyä heti yhden tilaajan perään ilman laskutusta ensimmäiseltä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se on toisinpäin. Jos et saa sanottua siinä yhdessä ja samassa seurueessasi istuessani, että sää haluat maksaa erikseen niin se meni sitten siinä kohtibohi se homma. Jos ootte selvästi siis yhdessä,seurue ja yhdessä siinä tilaamassa niin lasku menee yhteen nippuun automaattisesti.

Että sano vaan ihan reilusti. Ei se tarjoilija osaa lukea ajatuksia eikö lukea jotain mikroskooppisia metkkejä

Vierailija
2/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa nyt tarjoilijat miten teitä on ohjeistettu tekemään laskutuksen suhteen. Eikö lasku pitäisi aina oletusarvoisesti laittaa erikseen ellei asiakas ilmoita laskun tulevan yhteen. Nolo tilanne siitä tulee niin kavereiden kuin treffiseurankin kanssa jos pitää vielä erikseen alkaa epäammattimaisen tarjoilijan vuoksi karjua ERIKSEEN, ERIKSEEN! Kun asia kuuluisi hoitaa asiallisesti sanomalla: Tuon teidän laskuT ja kahvilan kassalla työntekijä kysyisi ja laskuttaisi kaikki yksitellen eikä aloittaisikaan sitä: Ja mitäs sä otat?-kyselyä heti yhden tilaajan perään ilman laskutusta ensimmäiseltä.

Älykääpiö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tarjoilija kysyy että yhdessä vai erikseen, mutta harvemmin kerkeää kun itse sanotaan miten laskut tulee sillä kertaa.

Ensiolettamus ravintoloissa kyllä on että tulee yhteen ja esim ulkomailla pidetään tosi outona erikseen pyyntöä.

Vierailija
4/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan usein kysytään tuleeko lasku yhteen vai erikseen. Kai sitä nyt itsekin voi suunsa aukaista?

Vierailija
5/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tapa tuoda yksi lasku seurueelle oletusarvoisesti on idioottimainen. Kaikkeen sitä pitääkin asiakkaiden alistua. Siis hoitamaan itse asia, että ei maksa muiden ruokia.

Vierailija
6/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pöytä, yhteinen lasku.

Monessa paikassa tarjoilija kyllä kysyy, että yhteen vai erikseen.. jos asiakkaat ei osaa itse puhua.

Vierailija
7/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tarjoilija kysyy että yhdessä vai erikseen, mutta harvemmin kerkeää kun itse sanotaan miten laskut tulee sillä kertaa.

Ensiolettamus ravintoloissa kyllä on että tulee yhteen ja esim ulkomailla pidetään tosi outona erikseen pyyntöä.

Nyt ei olla ulkomailla, älykääpiö. Vai tippaatko sinä täällä Suomessakin tarjoilijoita ruhtinaallisesti, koska siellä ulkomailla se on leijonan osa tarjoilijoiden palkkaa?

Vierailija
8/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa lasku kuuluu mennä yhtenä koko seurueelle jollei toisin todella erikseen mainita.

Vierailija
9/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ulkomailla tulee vain yksi lasku pöytään.

Vierailija
10/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi todella outoa jos pitäisi pyytää yhteistä laskua erikseen mainitsemalla. Toisiko se tarjoilija oman laskun lapsille ja vaimolle? Ja mukana olevalle mummolle??

Vierailija
11/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla niin vaikeeta pyytää ihan itse lasku erikseen jos sen kerran niin haluaa? Ihme mutisteja...

Vierailija
12/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä tiskin kautta pöytään, niin saa maksettua samantein kuten haluaa.

Vierailija
13/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan kuuluu ihan itse pyytää lasku erikseen

Vierailija
14/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voi kertoa miten haluaa maksaa jos yksi lasku ei kelpaa. Pariskunnat haluaa yleensä maksaa yhdessä laskunsa.

Vierailija
15/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaravintolassa meillä on ohjeena kysyä asiakkaalta tuleeko lasku yhdessä vai erikseen. Suurin osa asiakkaista kertoo sen kyllä ennen kuin ehtii kysyäkään. 

Vierailija
16/16 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voi kertoa miten haluaa maksaa jos yksi lasku ei kelpaa. Pariskunnat haluaa yleensä maksaa yhdessä laskunsa.

Niin niin mutta kun tämä on ketju siitä, että miksi ei ole niin päin, että voi itse kertoa, jos haluaa maksaa muidenkin ruuat? Kai se tarjoila osaa lyödä useamman summan kuitille, jos mummolle ja ihan sille lapsellekin tarjotaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän