Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelukaverit hylkii minua enkä ymmärrä miksi

Vierailija
27.08.2018 |

Kaikki alkoi jo fuksivuoden ensimmäisen kuukauden aikana. Keskityin tuolloin omiin opintoihin. Minulla ei ollut muille siinä mielessä paljon asiaa mutta kohtelin niitä kuitenkin normaalisti. Ilman mitään selvää syytä varsinkin naisopiskelijat alkoi kohtelemaan minua kun ilmaa.
Seuraava isompi tapahtuma sattui saman vuoden marraskuussa, heti toisen jakson alussa. Muodollisen ilmoittautumisen lisäksi piti muodostaa ryhmät kirjoittamalla matrikkelinumero ryhmän mukaiseen sarakkeeseen. Itse yritin liittyä ryhmään joka näytti jäävän pienimmäksi kun paperi tuli minun kohdalle, mutta joku tai jotkut minun jälkeen oli siirtänyt kaikkien muiden matrikkelinumerot muualle -> jäin yksin.
Kerran ruokalassa eräs seurue (3n+2m), joista kaksi naisista ja toinen miehistä oli samassa fuksiryhmässä kanssani, vaihtoi tylysti "mukavampaan" pöytään kun istuin kolmen paikan päähän heistä. Ne ei tiennyt että se on vakiopaikkani ruokalassa ja istun siinä aina kun voin.
Kuulun ainejärjestöön ja olen käynyt esimerkiksi kerran vuosijuhlassa mutta siinäkin käy helposti niin että pystyy arvaamaan ketkä jättää tulematta kun huomaa nimeni ilmoittautumislistalla.
Ongelma on tavallaan väistymässä sillä maisterivaiheen opinnot alkaa syksyllä ja ymmärtäekseni silloin ei yhteisiä kursseja enää juuri ole.
Mielenkiintoista että käytös koskee vain niitä jotka aloitti opinnot samaan aikaan kanssani. Vanhempien opiskelijoiden kanssa pärjään varsin hyvin. En vain ymmärrä mitä olen tehnyt väärin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et yhtään mitään! Maailmassa on vain tylyjä ja typeriä kiusaajia, joita ei aikuisiksi voi kutsua.

Elä elämäsi ja opiskeluaikasi mahdollisimman hyvin ihmisten kanssa, jotka hyväksyvät sinut ja älä anna typeryyksien pystyä murtamaan sinua.

Vierailija
2/3 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi opiskeluaikana samoin. Ikinä ei syy selvinnyt, vaikka yritin sitä selvittää ja kysyinkin suoraan. Vaihdoin parin vuoden jälkeen pääainetta muista syistä, niin en enää koskaan sen jälkeen ollut tekemisissä alkuperäisen vuosikurssini kanssa.

Neuvoni on, että yritä olla ottamatta itseesi, niin vaikeaa kuin se onkin. Vietä aikaa niiden kanssa, jotka ovat seurastasi kiinnostuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko opiskelun alkuaikoina nössö kuoropoika tai kuorotyttö? Sinun olisi pitänyt olla kovempi niin olisit päässyt siistien tyyppien joukkoon mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä