Mikä noita nykynuoria vaivaa? Pojalle oli naurettu, kun on vanha mopo.
Mopo ostettiin käytettynä, mutta ei se mikään pappatunturi ole kuitenkaan. Nyt pojalle on naurettu ja ilkuttu. Samanlaista oli muutama vuosi sitten, kun oli ostettu käytetyt sukset. Niistä ivattiin ja huudeltiin koulussa. Minähän en periaatteesta maksa suksista 200€, jos niillä hiihdetään 3 kertaa koulun liikuntatunnilla. Saatiin parilla kympillä siskonpojan vanhat sukset ja monot (2000-luvun alun mallia). Mopo taas kulkee, joten mitä väliä, vaikka on vanha. Ei pysty käsittämään. Minun nuoruudessa 20-25 vuotta sitten ei varmaan kukaan kiusannut suksien tai mopojen takia.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Mut kai kännykkä on silti se 1000e?
No eipä ole sekään kuin 200€ Samsung.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mutta siitä ei ole kuitenkaan kukaan sanonut mitään?
Ainahan nuoret (ja aikuiset) irvailevat toisilleen jostain.
Kertoo heidän tasostaan, ei mistään muusta.
Tuhdit palstapaapat herjaavat päivittäin naisten painoa, vaikka heillä on itsellään vaikea paino-ongelma.
Tää on just tän aikakauden merkki. Pitää olla uutta ja hienoa.
Mä kasvatan lastani hiilijalanjäljen vähentämiseen. Just ostin käytetyn Jopon synttärilahjaksi. Ja lapsi on ihan tyytyväinen.
Ne on niin lellittyjä, kulutuksella ei ole mitään rajaa. Jotkut vanhemmat ottaa velkaa ja joutuu jopa maksuongelmiin, että saa hommattua lapsilleen jotakin, mitä he eivät oikeasti edes tarvitse.
Tämmöistähän suomessa on ollut aina
Minä näin tänään Ladan, jota ajoi papparainen. Mietin, että jos olisin joku 18-vee, niin ostaisin Ladan ja duunailisin hienoksi.
Hienot maalit ja huumoria.
Materialismi on saanut valtavat mittasuhteet, ainakin joissain piireissä. Viime vuonna oli niin hienoa, kun kaikilla oli jotkut Vansit ja Adidaksen verkkarit jalassa. Nauroinkin meidän lasten luokkakuville, että yhdessäkö on päätetty, mitä puetaan kuvaan. Ei kuulemma ollut hauskaa. Tänä vuonna ne samat ei varmaan kelpaa edes päälle kenellekään.
Ihan samaa pilkkaamista se on ollut aiemminkin, ei tuossa mitään uutta ole. Minun vaatteita pilkattiin koulussa 70-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ei ainakaan ole kotiin kantautunut. Ehkä ne ei ole 15 v. enää niin kiinnostuneita, millainen luuri kelläkin on. Muistelen, että nuorempana vertailivat puhelimia ja pelejä. Nyt taitaa mennä monellakin puhelin vuodessa, kaksi parhaassa, kun aina tulee jotain kolhua. Ehkä monellekaan ei vanhemmat rahoita tonnin puhelinta joka vuosi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Et ap vastaa tähän, niin tulkitsen sen niin, että ei ole sanottu. Entä käyttääkö teinisi Gantin vaatteita? Tuskin, eikä tuskin ole sanottu niistäkään. Eli kaksi asiaa osaat mainita mistä on sanottu. Se on aika vähän. Koulukiusaaminen on jotain ihan muuta kuin se mitä kirjoitat.
Kuinka usein vaihdat autoa, ostatko kovinkin vanhan? Mitä työkaverit sanoisi Datsun 100A:sta ?
Lähinnä suhteutan siihen, että ihmiset ovat jätettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Et ap vastaa tähän, niin tulkitsen sen niin, että ei ole sanottu. Entä käyttääkö teinisi Gantin vaatteita? Tuskin, eikä tuskin ole sanottu niistäkään. Eli kaksi asiaa osaat mainita mistä on sanottu. Se on aika vähän. Koulukiusaaminen on jotain ihan muuta kuin se mitä kirjoitat.
Vastasin kyllä, lue muutama viesti taaksepäin. Ei ollut tarkoitus nostaa koulukiusaamista mitenkään yleisesti esille. Ihmettelen vain, millaisia nuo nuoret nykyisin ovat, kun kiusataan vanhoista suksista tai käytetystä moposta. Kun ei ole mitään realistista käsitystä, että kaikki maksaa, eikä ole pakko aina ostaa kalleinta uutta, kun käytettykin ajaa saman asian. Hyvä jos mopo kulkee sen pari vuotta, kun sitä tarvitaan. Ja että ne sukset toimii ne 3 koulun hiihtokertaa. Eri asia tietysti, jos joku aktiivisesti harrastaa hiihtoa. On meilläkin hyvät ja laadukkaat harrastusvälineet, koska ne on kovalla kulutuksella. Ja kengät ostetaan sen mukaan, että on hyvät jalassa ja kestää käyttöä sekä miellyttää käyttäjän silmää. Jos olisi tosi huono rahatilanne, sitten tietysti valittaisiin halvempaa, koska mikään velkaantuminen ja pikavippikierre ei tulisi kuuloonkaan nuorison muotioikkujen takia.
-ap
Kyllä mulle ilkuttiin mun kevarista kasarilla, mutta en ottanut itseeni. Ite olin maksanut.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein vaihdat autoa, ostatko kovinkin vanhan? Mitä työkaverit sanoisi Datsun 100A:sta ?
Lähinnä suhteutan siihen, että ihmiset ovat jätettä.
En tiedä, mikä on Datsun 100A. Joku automerkki varmaankin. Minulla on 3 vuotta vanha auto. Edellinen oli 12 vuotta vanha, kun vaihdoin. Ei yhtään hävettänyt ajaa 12 vuotta vanhalla autolla. Meillä on naisvaltainen työyhteisö, jossa ei autoista puhu kukaan koskaan mitään. Toisaalta parkkipaikkakin on talon takapihalla, ja talossa työskentelee noin 40 henkeä, joten mistäpä kukaan tietäisi toisten autoista. Meillä ei rahalla kehuskella, ollaanko sitten keskimääräistä fiksumpi työyhteisö, en tiedä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mopo ostettiin käytettynä, mutta ei se mikään pappatunturi ole kuitenkaan. Nyt pojalle on naurettu ja ilkuttu. Samanlaista oli muutama vuosi sitten, kun oli ostettu käytetyt sukset. Niistä ivattiin ja huudeltiin koulussa. Minähän en periaatteesta maksa suksista 200€, jos niillä hiihdetään 3 kertaa koulun liikuntatunnilla. Saatiin parilla kympillä siskonpojan vanhat sukset ja monot (2000-luvun alun mallia). Mopo taas kulkee, joten mitä väliä, vaikka on vanha. Ei pysty käsittämään. Minun nuoruudessa 20-25 vuotta sitten ei varmaan kukaan kiusannut suksien tai mopojen takia.
Kyllä nyt on aika kullannut muistot. Oon samaa ikäluokkaa ja muistan miten tulin itkien koulusta kotiin, kun mun uusille farkuille oli naurettu. Eivät olleet Levikset, kun ei ollut niihin rahaa.
Mun siskolle naurettiin käytettynä ostetusta pyörästä.
Mä oon ostanut omilleni niin hyvää, kuin pystyin. En halua, että niitä kiusataa. Luonnetta voi vahvistaa muillakin tavoin. Nuoren halu saada vertaisryhmän hyväksyntä on luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Et tärkeämpi sun periaatteet, kuin lapsen onnellisuus?
No ihan samanlaista se oli minun nuoruudessa 90-luvulla. Aina etsittiin joku syy, jolla eristää joku muista ja kiusata. Aina, koko peruskoulun ajan tätä jatkui. Lapset ja nuoret ovat kamalia.
P. S. Sanan "nykynuoret" käyttö on varma merkki siitä, että sinusta on tullut kalkkis.
Vierailija kirjoitti:
Materialismi on saanut valtavat mittasuhteet, ainakin joissain piireissä. Viime vuonna oli niin hienoa, kun kaikilla oli jotkut Vansit ja Adidaksen verkkarit jalassa. Nauroinkin meidän lasten luokkakuville, että yhdessäkö on päätetty, mitä puetaan kuvaan. Ei kuulemma ollut hauskaa. Tänä vuonna ne samat ei varmaan kelpaa edes päälle kenellekään.
Meillä oli 1994 ysiluokan kuvassa 90% tytöistä Ball raitapaita, Levikset, Peace koru kaulassa ja etuletti tupeerattu palloksi. Et ihan sama meininki on ollut aina. Normaalia käytöstä ollut nuorilla aina. Kukasn ei halua silmätikuksi sillon.