Uskotko, että työllisyys on parantunut?
Nyt on kuulemma nousukausi ja kaikki yritykset satsaa kasvuun ja lisävoimien palkkaamiseen.
Kommentit (14)
Tyhjät liiketilat, konkurssit, leipäjonot, lisääntynyt asumistukiin menevä rahamäärä.
Mikä nousukausi?
On ehkä parantunut, mutta työehdot, palkka ja tunnit huonontuneet.
Viime vuonna työkkäri luokitteli minun työttömäksi kun minulla oli vain nollatuntisopimus (ja vain muutama työvuoro kuussa). Tänä vuonna säännöt kuulemma muuttuivat ja nyt he luokittelivat minut työssä olevaksi työnhakijaksi. Olin todella yllättynyt ja ihmettelin enkö nyt voi hakea esim. vuorotteluvapaan sijaisuuksia. Kuulemma niiden kohdalla laki taas yllättäen näkee minut työttömänä.
Hmm... on se mysteeri miksi tilastojen mukaan työttömyys on vähentynyt.
Ilmaistyön käyttö on vain lisääntynyt. Tilastoja viilataan niin, että näyttää sitä että olisi muka nousukausi .
Omalla alallani ainakaan ei ole nousukausi.
Omalla alallani kivijalkakaupat loppuu. Itse olen irtisanottu, koska liike lopettaa. Eli en usko.
18 tuntia/kk on kuulemma tehnyt musta tilastollisesti työllisen. Työkkäris asioidessani olen kuitenkin patalaiska työtön. Tämä 18h/kk, minimipalkalla on ollu mulla 4 vuotta. Enempää ei ole järkevää tehdä, koska kelan kanssa tulee ongelmia ja vievät silmän silmästä.
https://www.talouselama.fi/uutiset/kela-otti-selvaa-asumistukiuudistust…
Aikas kalliiksi on mennyt asumistuet!
Kyllä on parantunut, se alkoi jo 2016. Vajaa vuosi sitten kun jäin itse työttömäksi, niin työkkärin virkailija sanoi että kyllä on töitä enemmän kuin ennen, ja kyllä niitä tosiaan onkin, tosin ei mulle. Kyllä se riippuu paljon alasta ja alueesta mitä töitä on ja missä. Meidän paikkakunnalla on kyllä isot firmatkin palkanneet väkeä.
Ilmainen työ ilman muuta.
Oikea työ varmaan vieläkin huonommassa jamassa, kun ilmaiset työntekijät vievät oikeilta työntekijöiltä työt.
Ja puhelinmyyntityö yms. ei ole sellaista työtä, jota minä oikeaksi työksi kutsuisin. Provisiopalkalla aika hankala elää, vuokratöissä nollatuntisopimuksella vielä huonompi.
Ainoastaan palkaton työ on lisääntynyt.