Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oleko tehnyt dna-testin?

Vierailija
26.08.2018 |

Saitko suvustasi jotain uutta selville?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista kusetusta koko testihomma. Rahoistaan pääsee eroon muutenkin.

Vierailija
2/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tehdä dna-testin, sillä tiedän, että sukuni on "sieltä ja täältä", mutten mitään spesifiä.

Olisi kiva tietää enemmän faktaa, jotta voisi tiettyjä epäsuomalaisia piirteitä hahmottaa paremmin ja ymmärtää itseään ja sukulaisiaan paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kusetusta - etkö muka usko dna-testien tuloksiin?

Vierailija
4/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Sain selville että Y-haploni on harvinainen, mtdna taas Suomessa yleisintä tyyppiä. Löysin paljon etäserkkuja, joiden kanssa on vertailtu sukupuita.

Vierailija
5/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin tehdä dna-testin, sillä tiedän, että sukuni on "sieltä ja täältä", mutten mitään spesifiä.

Olisi kiva tietää enemmän faktaa, jotta voisi tiettyjä epäsuomalaisia piirteitä hahmottaa paremmin ja ymmärtää itseään ja sukulaisiaan paremmin.

Ei se testi annan mitään valmista sukupuuta, se sinun pitäö tehdä perinteisellä menetelmällä. Saat suuntaa-antavan etnisyysarvion, mutta ne eivät ole kovinkaan luotettavia vielä.

Vierailija
7/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Sain selville että Y-haploni on harvinainen, mtdna taas Suomessa yleisintä tyyppiä. Löysin paljon etäserkkuja, joiden kanssa on vertailtu sukupuita.

Ovatko serkkusi ihan suomalaisia, vai muualta kotoisin?

Vierailija
8/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kusetusta - etkö muka usko dna-testien tuloksiin?

Nuo markkinoiden testit on todistettu epätarkaksi huuhaaksi. Eri firmoilta saat eri tulokset geeniperimästäsi, koska heidän vertailuryhmänsä ovat erit.

Lisäksi tietosi myydään kolmansille osapuolille.

Vierailija
10/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko serkkusi ihan suomalaisia, vai muualta kotoisin?

Etäserkuissa on suomalaisia ja muutama ruotsalainen ja kaukaisemmissa jokunen amerikkalainen ja austalialainen, joilla Suomessa juuria.

Vierailija
11/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miksi pitäsi? - Pitäisikö viedä myös kopio testistä vakuutusyhtiölle, jos vaikka haluaisivat tarkistaa vakuutusehtojani?  Ok. Tiedän aika hyvin muutoin, mitä mahd. geenitesti paljastaisi, joten sillä -ainakaan millekään epämääräiselle kaupalliselle testille-  ei ole ollut (akuuttia) tarvetta.

Vierailija
12/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, koska kiinnosti. Tiedän kyllä, että rahan olisi voinut muuhunkin käyttää, mutta eipä mulla ole muitakaan harrastuksia :D

Sain selville, että äitini äidinäiti (jne) on Puolan kautta Turkista.

Isäni taas suomenkielen tavoin idästä Volgan mutkasta jne.

Mieheni taas (isänisänisänisä jne) on Ruotsin kautta Ranskasta.

Nuo on hauskoja tietää :D

Serkkutesti familyfinder on mun mielestä ihan turha, koska siinä tulee niin paljon osumia. Ja toisaalta jonkun sukulaisen kanssa ei välttämättä ole samoja geenejä yhtä paljon.

Vierailija
13/15 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä...

Mutta familyfinderin tuloksista olen ottanut promethease terveystiedot. Niitä oli hauska lukea ja vertailla miehen kanssa.

Vierailija
14/15 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse mutta mua kiinnostaa tosi paljon mutta en haluaisi lähettää johonkin vaan voisi istua jossain vastaanotolla ja saisi niitä prosenttimääriä perimästään ja juuristaan mutta pitäisi varmaan tutkia hieman tarkemmin... Yks on kyllä tehnyt, meillä on kyllä eri mutta on ne ainakin puoliksi osittain itseäni ja mistä on tullut no sehän on se Volga

Vierailija
15/15 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta voisihan sen tehdä uteliaisuuttaan jos joku muu maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme