Miksemme KAIKKI vaadi VIIPURIA takaisin Venäjältä? Miksi kaikki ovat niin raukkoja?
Ei uskalleta vaatia takaisin suomalaista kaupunkia. Miksei kaikki mene Venäjän suurlähetystön eteen vaatimaan Viipuria takaisin Suomelle?
Kommentit (44)
Viis Viipurista, mä haluun Murmanskin takas! Yhteys Jäämerelle olis paljon nastampi juttu!
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sodassa ne alueet hävinnyt ja se siitä. Ei olisi pitänyt lähteä Venäjää vastaan sotimaan saksalainen n@si kiilto silmissä.
Olen ajatellut, että Pietarin trollit ovat suvaitsevaiston ylivilkkaan mielikuvituksen tuotetta, mutta saatoin olla sittenkin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Viis Viipurista, mä haluun Murmanskin takas! Yhteys Jäämerelle olis paljon nastampi juttu!
No se ei ole Suomen ollutkaan.
Helsinki venäjälle mielummin.
Saataisiin kunnon vankilat, halvempi viinaa ja järkevämmät naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sodassa ne alueet hävinnyt ja se siitä. Ei olisi pitänyt lähteä Venäjää vastaan sotimaan saksalainen n@si kiilto silmissä.
Olen ajatellut, että Pietarin trollit ovat suvaitsevaiston ylivilkkaan mielikuvituksen tuotetta, mutta saatoin olla sittenkin väärässä.
Venäjä rahoittaa noita ääri-oikean ryhmiä ympäri Eurooppaa, miksi ei sitten Suomessakin? Yllättävän hiljaahan nämä nykyiset ryhmät on Venäjästä aikaisempaan verrattuna. Mitäs mieltä se Hi7ler kavereineen oli slaavilaisista muitatteko?
Voisi tehdä vaihtokaupan. Ahvenanmaa Venäjälle ja Viipuri Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä rahoittaa noita ääri-oikean ryhmiä ympäri Eurooppaa, miksi ei sitten Suomessakin? Yllättävän hiljaahan nämä nykyiset ryhmät on Venäjästä aikaisempaan verrattuna. Mitäs mieltä se Hi7ler kavereineen oli slaavilaisista muitatteko?
Vielä jäi epäselväksi onko lainaamani kirjoittaja äärioikeaa vai äärivasenta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin Venäjällä ollessa vastata yhteen kirjoitukseen täällä. Lähettäminen oli blokattu.
Vierailija kirjoitti:
Voisi tehdä vaihtokaupan. Ahvenanmaa Venäjälle ja Viipuri Suomelle.
Venäjällähän on jo konsulaatti Ahvenanmaalla ja Venäjän presidentin kanslia omistaa maata sieltä. Kyseisellä maa-alueella järjestettiin ärsytysmielessä viime vuonna joku pridejuttu, josta nostettiin syyte.
Tämmöistä tänään trollitehtaalla. Ilmeisesti putinistanissakin on huomatti, että vauvapalstalta saa parhaat lööpit.
Vierailija kirjoitti:
Viipuri olisi varmasti Suomen kaunein kaupunki jos vielä maallemme kuuluisi.
Epäilen suuresti, koska meillä olisi purettu niitä kauniita rakennuksia ja tilalle rakennettu uima-altaita väärinpäin eli kaukalotaloja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä jäi epäselväksi onko lainaamani kirjoittaja äärioikeaa vai äärivasenta.
Välimuotojahan ei tunnetusti ole olemassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se ei ole Suomen ollutkaan.
Myönnän virheeni, Petsamohan se olikin, pahoitteluni :). Mut silti Jäämeri-yhteys olis kivempi saada takas, ja Suomineidolle kartalle toinenkin käsi pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä tänään trollitehtaalla. Ilmeisesti putinistanissakin on huomatti, että vauvapalstalta saa parhaat lööpit.
Tämä on huomattu viime aikoina, liki päivittäin täältä nousee lööppijuttu tai pari lehteenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli. Nykyisin ränsistynyt ja vaatisi paljon rahaa ja aikaa saada vanha loisto takaisin.
Jos olisi jäännyt Suomen puolelle, suomalaiset olisivat tuhonneet sen itse. Olisi kokenut, ennen niin kauniin Turun kohtalon. Kauniita vanhoja taloja olisi purettu sieltä täältä. Tilalle jotain niin suomalaisille kaupungeille tyyppilistä betonielementti- tai peltihirviöitä, jotka eivät ole kauniita koskaan. Tai jonkun Alvar aallon suunnitelemia sokerikuutioita pitkin kaupunkia.
Viipurin kauniit talot säilyivät, koska jäivät Venäjän puolelle. Mutta tuhoutuvat koska niitä ei korjata ja huolleta. Annetaan ränsistyä. Eli joka tapauksessa Viipuri olisi tuhoutunut. Suomalainen ja Venäläinen tyyli ei oikein kumpikaan olisi säästänyt tuota kaunista kaupunkia.
Olisi kyllä mielenkiintoista, jos Viipuri olisi jäännyt Suomen puolelle. Oli aikoinaan Suomen toiseksi suurin kaupunki ja tärkeä kaupunki suomelle. Venäjälle Viipuri on aina ollut vaan pikkuinen sivukylä, jolla ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen suuresti, koska meillä olisi purettu niitä kauniita rakennuksia ja tilalle rakennettu uima-altaita väärinpäin eli kaukalotaloja
Näinhän se just olisi - huvittavaa tämä joidenkin suomalaisten sokeus. Paradoksihan on juuri siinä, että kun Karjala ja Viipuri jäivät N-liiton puolelle, ne saivat olla melko tavalla isseksein niin sanoakseni, ja sen takia on niinkin paljon säilynyt esim. vanhoja karjalaiskyliä.
Näin ei olis käynyt, jos ne olisi kuuluneet Suomelle, vaan sielläkin olisi käynyt kuten on käynyt kaikkialla Suomessa - kaikki vanha purettu arvottomana, mitättömänä, tilalle rakennettu rivareita ja supermarkettilaatikoita pellolle. Kaupungeista purettu vanhaa surutta ja röyhkeästi, hävitysvimma 50-, 60- ja vielä 70- ja 80-luvullakin oli valtava.
Mutta venäläistrollit on toisaalta oikeassa, Suomi hävisi alueet sodassa ja mitäs läksi - tämä on suomalaisten vieläkin vaikea niellä - Suomi lähti natsi-Saksan kelkkaan ja sai turpaansa ja that's that. Ei pidä lähteä uhittelemaan ja uhkailemaan, jos ei kestä itse seurauksia. Vanha viisaus jo lastentarhasta asti.
Mutta täällä on toisaalta vain ajateltu Kannaksen aluetta rahareikänä - ehkä se olisikin juuri se buustaus mitä SUomi tarvitsisi? Kannas ja Laatokan -Karjalahan olisi mitä erinomaisinta matkailualuetta, kun asiaa ajattelee. Rauhallista, eivät pommit pauku, useita kyliä alkuperäisessä kuosissaan, luontoa, noh vähän pitäisi siivota muutama huippusaasteinen tehdaspaikkakunta, mutta muuten...Ja rakennustöissä Suomen työnantajat pysyisivät työllistämään varmaan jokaisen virolaisen, latvialaisen, liettualaisen, ukrainalaisen, puolalaisen , siis nekin, jotka eivät vielä Suomessa ole töissä suomalaisten veromarkoilla.
Onhan meillä noita autioituvia ja ränsistyviä itäsuomalaisia pikkupaikkakuntia muutenkin tarpeeksi. Muuta vaikka Haminaan, jos sellaista tahdot olla palauttamassa toimivaksi kaupungiksi.
Viipuri on aivan uskomattoman kaunis, Monrepos’n puisto, Aallon kirjasto, keskustan upeat jugend kivikerrostalot.
Olen käynyt usein ja joka kerta haikea mieli. Kaikki se kaneuson suomalaisten kätten työtä, suomen omaisuudella rakennettu, suomen juuria ja historiaa. Valtavan kaunista, joskin toki rappautunutta. Mutta se on oikeasti meidän!!
Ap ajaa oukeaa asiaa!
En minä näe luovutettujen alueiden takaisin vaatimiselle mitään perustetta, ikävä kyllä. Hävisimme ne reilussa sodassa. Ensi kerralla sitten paremmalla tuurilla.
Muutenkin Suomen rajoja on historian saatossa piirrelty milloin minnekin. Kuka niistä pystyy sanomaan mitkä ovat oikeat ja oikeudenmukaiset rajalinjat vai onko Suomea ollenkaan, ainoastaan osa Venäjää tai Ruotsia. Lienee parasta tyytyä nykyisiin rajoihin, asiat voisivat olla huonomminkin. Ja luovutettu Karjala on tuhottu aivan rempalleen, sen asuttaminen maksaisi enemmän kuin meillä on varaa ja mitä teemme mukana tulevilla eläkeikäisillä maatuskoilla.
Tä?
Eihän Suomella riitä asukkaita tai rahoja nykyisiinkään pitäjiin.