kilpirauhas tulokset?
Rajat oli 0,3-4 ja minulla 5,9. Pitääkö tuolla arvolla aloittaa lääkitys?
Kommentit (13)
Pitäisi, jos uusitakoe näyttää samaa. Tosin jotkut lääkärit ovat sitä mieltä, että TSH pitää olla liki 10 ennen lääkityksen aloittamista. Otettiinko T4?
Mihin aikaan koe otettiin? Arvot lähtee nousuun puolen päivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi, jos uusitakoe näyttää samaa. Tosin jotkut lääkärit ovat sitä mieltä, että TSH pitää olla liki 10 ennen lääkityksen aloittamista. Otettiinko T4?
Otettiin ja oli rajoissa 11
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan koe otettiin? Arvot lähtee nousuun puolen päivän jälkeen.
Otettiin 12:10
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11 on tosi matala, vaikka onkin viitteissä. Kokeet myös pitäisi ottaa aamulla mahdollisimman pian heräämisen jälkeen, vaikka lääkärit eivät siihen ohjeistaisikaan.
Mulla oli 8 eikä lääkitystä aloitettu.
Vierailija kirjoitti:
Ois kyllä pitänyt, ainakin jos sulla on oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11 on tosi matala, vaikka onkin viitteissä. Kokeet myös pitäisi ottaa aamulla mahdollisimman pian heräämisen jälkeen, vaikka lääkärit eivät siihen ohjeistaisikaan.
Ei ollu aikoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kyllä pitänyt, ainakin jos sulla on oireita.
Niin olisi
Itsellä TSH pitää olla alle yksi, miel. hiukka liikatoiminnan puolella että voin hyvin. Tästä joidenkin lääkäreiden kanssa joutuu vääntämään, mutta lääkäri vaihtoon jos ei kuuntele potilaan oloa. Viitearvot ovat vaan viitearvoja, ei Jumalansanaa. Voisi verrata neuvolan käyriin, aina on heittoja.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä TSH pitää olla alle yksi, miel. hiukka liikatoiminnan puolella että voin hyvin. Tästä joidenkin lääkäreiden kanssa joutuu vääntämään, mutta lääkäri vaihtoon jos ei kuuntele potilaan oloa. Viitearvot ovat vaan viitearvoja, ei Jumalansanaa. Voisi verrata neuvolan käyriin, aina on heittoja.
Sain nyt lääkityksen joten täytyy popsia ja katsoa miten vaikuttaa
Kyyyl.