Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa kasvatettua rauhallisen ja epäitsekkään lapsen?

Vierailija
25.08.2018 |

Olen nähnyt siskoni lasta niin paljon, että pelottaa, että myös omasta lapsesta kasvaa villi huutaja joka vaatii koko ajan huomiota. Mitkä on pahimmat virheet mitkä voi tehdä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestä sitä lapsen uhmaa ja huutoa antamatta periksi. Nimim. mun siskon lapsi elää sipsillä pullalla ja karkilla ettei tartte kuunnella huutoa. Hirveetä seurata sivusta mutta eipä sille mitään voi.

Vierailija
2/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille yksiö helsingin keskustasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille, että huutamisesta voi seurata lasu jolloin lapsi joutuu erilleen vanhemmistaan.

Vierailija
4/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannusta lukemaan. Kirjoista saa ammennettua todella paljon ja se on sivistävää ajanvietettä.

Vierailija
5/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallisuus on paljolti luonteenpiirre, joskin kohteliaaksi voi kasvattaa. Epäitsekkyys taas syntyy siitä että omiin tarpeisiin on vastattu johdonmukaisesti, jolloin ei ole tarvettakaan ryhtyä vaatimaan jotain erikseen. 

Vierailija
6/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma esimerkki tärkein.

Vierailija
7/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras neuvo on että valitse taistelusi! Kaikkeen ei tarvitse puuttua eikä kaikessa tarvitse ohjata. t. nyt jo aikuisen lapsen äiti

Vierailija
8/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita katselemaan poliitikkojen ja huumepoliisien puheita?

Vierailija
9/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen ääripäitä kun vältät niin hyvä. Muutoin ei kasvatuksella voi kauheasti lapseen vaikuttaa.

Mulla kolme lasta, jotka kaikki eri biologisista vanhemmista. Niin samanlainen kasvatus kuin mahdollista. Tuloksena kolme täysin erilaista lasta. Yksi hyvin ahkera ja tunnollinen, mutta epäsosiaalinen, toinen empaattinen kuin mikä, mutta omia tunnetiloja ei osaa säädellä yhtään, kolmas hauska veikko, mutta lusmuilee ja siipeilee muiden kustannuksella minkä kerkeää. Sen mitä tunnen heidän biologisia vanhempiaan, nuo lasten piirteet löytyvät sieltä.

Useimmat piirteet ovat oman kokemukseni perusteella periytyviä, vähän pintaa voi kasvatuksella tasoitella. Siksi eniten vaikutat lastesi luonteeseen valitsemalla sopivan puolison.

Vierailija
10/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna lapsen keskeyttää koko ajan. Pikku herrat ja prinsessat tulee siitä kun liikaa huomioidaan. Jos aikuiset juttelee keskenään ei lapsen sovi olla jatkuvasti keskeyttämässä. Pitää malttaa odottaa vuoroa. Niin kasvaa ainakin itsekeskeisiä ja epäsosiaalisia keskeyttäjiä jotka luulee että huomio kuuluu heille taukoamatta.

Vierailija
11/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna lapsen keskeyttää koko ajan. Pikku herrat ja prinsessat tulee siitä kun liikaa huomioidaan. Jos aikuiset juttelee keskenään ei lapsen sovi olla jatkuvasti keskeyttämässä. Pitää malttaa odottaa vuoroa. Niin kasvaa ainakin itsekeskeisiä ja epäsosiaalisia keskeyttäjiä jotka luulee että huomio kuuluu heille taukoamatta.

Tämä.

Vierailija
12/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma esimerkki tärkein.

Tämä. Käyttäydy niin kuin haluat lapsesi käyttäytyvän.

Vierailija
13/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melko rauhalliset lapset, itse olen rauhallinen ja luulen että exäni olisi ollut rauhallinen myös perusluonteeltaan, jos olisi kasvanut rauhallisessa ja johdonmukaisessa ympäristössä.

Vierailija
14/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata hänestä aikuinen. Millainen aikuinen haluat hänen olevan?

Vierailija
15/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen elää puutteessa ja vailla huolenpitoa. Vain itse kokemalla silmät avautuvat.

Vierailija
16/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Luonteetkin periytyvät. Jos olet itse kuumakalle, todennäköisesti lapsestasikin sellainen tulee. Jos taas olet fiksu viilipytty, joka ei elä minä minä maailmassa, todennäköistä on että lapsesi perii ja oppii samoja ominaisuuksia.

Vierailija
17/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että väittää liian huomioimisen kasvattavan pikku prinssejä ja prinsessoja on yhtä naurettava väite kun se että ei saa pitää sylissä lasta, koska muuten siitä tulee sylivauva. Ongelmat nimenomaan tulevat siitä kun lapsen tarpeisiin ei vastata riittävästi. Lukekaa psykologiaa vähän ennen kuin alatte kotipsykologeiksi.

Vierailija
18/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Luonteetkin periytyvät. Jos olet itse kuumakalle, todennäköisesti lapsestasikin sellainen tulee. Jos taas olet fiksu viilipytty, joka ei elä minä minä maailmassa, todennäköistä on että lapsesi perii ja oppii samoja ominaisuuksia.

Fiksu viilipytty 🙄 Rauhallisuus ei automaattisesti tarkoita fiksuutta, eikä temperamenttisuus typeryyttä.

Vierailija
19/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatuksen ääripäitä kun vältät niin hyvä. Muutoin ei kasvatuksella voi kauheasti lapseen vaikuttaa.

Mulla kolme lasta, jotka kaikki eri biologisista vanhemmista. Niin samanlainen kasvatus kuin mahdollista. Tuloksena kolme täysin erilaista lasta. Yksi hyvin ahkera ja tunnollinen, mutta epäsosiaalinen, toinen empaattinen kuin mikä, mutta omia tunnetiloja ei osaa säädellä yhtään, kolmas hauska veikko, mutta lusmuilee ja siipeilee muiden kustannuksella minkä kerkeää. Sen mitä tunnen heidän biologisia vanhempiaan, nuo lasten piirteet löytyvät sieltä.

Useimmat piirteet ovat oman kokemukseni perusteella periytyviä, vähän pintaa voi kasvatuksella tasoitella. Siksi eniten vaikutat lastesi luonteeseen valitsemalla sopivan puolison.

Minulla taas on kaksi lasta samoista biologisista vanhemmista, toinen perusluonteeltaan rauhallinen ja toinen vauhdikas kuin mikä. Molemmat vanhemmat päälle päin rauhallisia, toinen kyllä selvästi aktiivisempi mutta lapsena niin perusteellisesti eloisuudestaan moitittu että oppinut itsensä pienentämään ja suunsa sulkemaan - ja tätä en uskalla suositella.

Rauhallisten lasten resepti lienee se että vanhemmiksi valitaan synnynnäisesti ja jo lapsuudessaan rauhalliset ihmiset. Molemmat. Ja mieluiten monessa polvessa ettei tule mitään sukupolven yli hyppiviä piirteitä.

Vierailija
20/34 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu viilipytty 🙄 Rauhallisuus ei automaattisesti tarkoita fiksuutta, eikä temperamenttisuus typeryyttä.

Niin ei kyllä väitettykään. Vai luuletko ilmauksen "rauhallinen vaaleatukkainen" tarkoittavan että vaaleat ovat rauhallisia? -eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan