Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun jään uudestaan äitiyslomalle, niin saanko äitiyspäivärahaa ja hoitorahaa alle 3-vuotiaasta lapsestani?

03.05.2006 |

Eli saanko vain sen äitiysrahan vai myös sen lisäksi rahaa vuoden vanhasta lapsestani?

Luulin saavani vain äitiysrahan, mutta nyt olen kuullut vähän parempia uutisia, että saisin myös hoitorahan, jonka saan nyttenkin.

Miten muilla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelassa niillä on siihen joku äärettömän monimutkainen kaava tukien laskemiseen juuri tuon äitiysrahan ja hoitorahan yhdistämisen osalta. Kannattaa soittaa Kelaan ja kysyä, miten kohdallasi käy. Itse saisin jonkun kympin hoitorahaa, mutta todella vähän...

masunasu rv21+6 ja tyttö 2v

Vierailija
2/4 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan kummankin tuen, onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt muksut jo 1,5v ja 3v, mutta tuosta 3vuotiaastakin saan tukea niin kauan kuin meillä on nuorin muksu alle 3v ja minä kotona hoitamassa heitä.

Vierailija
4/4 |
05.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis saat äitiyspäivärahan, jos se on isompi kuin kotihoidontukesi yhdestä lapsesta olisi. Tai sitten saat vain kotihoidontuen yhdestä lapsesta jos se on isompi kuin äitiyspäivärahasi olisi.

LISÄKSI voit saada hoitolisän, joka on enimmillään noin 160 euroa kuukaudessa. Sen saaminen riippuu PERHEEN tuloista. Mitä pienemmät tulot, sitä suurempi hoitolisä. Henkilöluku vaikuttaa myös hoitolisään, mutta vauvaa ei lasketa henkilöksi. (Kelalla alle 9 kk:n ikäistä ei lasketa perheenjäseneksi, eli perhe jossa on vaikka 2-vuotias lapsi, puolivuotias vauva ja vanhemmat, on kolmijäseninen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi