Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menossa viikonlopuksi tuttavan mökille, onko mielestänne ok tuliaiset?

Vierailija
24.08.2018 |

En haluaisi olla se kauhuvieras josta jälkeenpäin kirjoitellaan av:lle ja iltalehteen saakka.

Eli tuliaisiksi on herkkukori, viiniä, juustoja, viinirypäleitä, itse leivottuja sämpylöitä ja itse tehtyä vadelmahilloa. Lisäksi grillattavaa ja iso pakkaus talouspaperia.

Olisiko mielestänne ok tuliaiset kun viivyn mökillä koko päivän ja yön yli seuraavaan iltapäivään?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistanut että on riittävästi kylmäsäilytystilaa?

Vierailija
22/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin unohtu vessapaperi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi oikein mieluisat tuliaiset. Tosin riippuu siitä miten sinut on kutsuttu, meille mökille vieraat tulee yleensä perheineen, joten yhdesä perhekunnittain suunnitellaan syömisiä ja kaikki tuovat osansa.

harvemmin siis kestitään vieraita itse täysin, syystä että mökillä käy yövieraita (perheitä) lähes joka vkl joten oltais konkurssissa jos aina kaikki ruuat tarjottais. Toisaalta itsekin tykkään, jos lasten kanssa jonnekin yökylään menen niin varautua aamupaloihin jne.

Vierailija
24/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa lomaa Porvoossa. Hienoja paikkoja siellä. Itse olin kerran vieraana Emäsalossa yhden viikonlopun. Veimme tuliaisiksi Trivial pursuit pelin ja 2 pulloa vodkaa, banaanilikööriä ja Parfait amouria sekä paljon spriteä ja grillimakkaroita. Tehtiin ampiaisia ja sinisiä enkeleitä, pelattiin trivialia ja grillattiin makkaroita. Hauskaa oli... muistaakseni. 80'luvulla.

Vierailija
25/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on Venetsialaiset. Uskon että arvostaisivat enemmän 160 euron ilotulitesäkkiä. Kunnon pyroshow pihalle, niin olisivat varmaan otettuja. 

Vierailija
26/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juustoa ja rypäleitä. Hooohhhhh.

Vierailija
27/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvät, mutta parempi olisi kysyä, että mitä voisi viedä.

Voihan sitä kysyä, mutta monesti kohtelias isäntäväki vakuuttelee ettei mitään tarvitse tuoda. Kyllä varmasti silti ilahtuvat huomaavaisuudesta. Ap:lla on tosi hyvät tuliaiset. Vähemmänkin kanssa kyllä kehtaisi mennä mutta varmasti saajat ilahtuvat.

Vierailija
28/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvät, mutta parempi olisi kysyä, että mitä voisi viedä.

Voihan sitä kysyä, mutta monesti kohtelias isäntäväki vakuuttelee ettei mitään tarvitse tuoda. Kyllä varmasti silti ilahtuvat huomaavaisuudesta. Ap:lla on tosi hyvät tuliaiset. Vähemmänkin kanssa kyllä kehtaisi mennä mutta varmasti saajat ilahtuvat.

Kaikkee säkin uskot.

Vierailija
29/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus jonkun tapakouluttajan haastattelun, jossa mainittiin, että etiketin mukaan viedään omat pussilakanat ja pyyhkeet.

Mitä ihmettä nyt, omat pussilakanat? Itse kyllä nauraisin jos joku toisi mukanaan pussilakanoitaan.

Vierailija
30/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vieraillaan joka kesä miehen sukulaisten mökillä. Kokemus on opettanut että meidän tapauksessa kannattaa viedä säilyviä tuliaisia, koska aina meidän tuloon on varauduttu isäntäväen puolesta niin yltäkylläisin eväin että ehtisi ruoat pilaantua jos mekin vielä jotain sellaista vietäisiin.

Vierailija
31/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin ehkä parit laadukkaat lakanasetit, kuoharia ja viiniä pari pulloa. Siis jos siellä ruoka tarjotaan niin ainakin 100e arvoisen lahjan veisin.

Vierailija
32/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin joskus jonkun tapakouluttajan haastattelun, jossa mainittiin, että etiketin mukaan viedään omat pussilakanat ja pyyhkeet.

Mitä ihmettä nyt, omat pussilakanat? Itse kyllä nauraisin jos joku toisi mukanaan pussilakanoitaan.

Ai? Mun mielestä on tosi huomaavaista viedä omat lakanat. Mökillä on monesti hankala pestä pyykkiä, liinavaatteita ei ehkä muutenkaan useita ylimääräisiä settejä, tai pyykit on vietävä kotiin pestäväksi. Mun mielestä on huomaavaista olla aiheuttamatta tällaista ylimääräistä vaivaa toiselle.

Vierailija
33/33 |
24.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juustoa ja rypäleitä. Hooohhhhh.

No mitäs sulle pitäis tuoda? Kiittämätön moukka!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme