"Ahkera tohelo saa aikaan eniten vahinkoa"
Mikä olisi hyvä tapa suhtautua lähipiirin ihmiseen, jonka puheet ja päivitykset ovat täynnä rikkimennyttä ja tuhottua? Olen joutunut ottamaan hajurakoa tuttuun, en jaksa sitä kaaosta jota hän ihan itse 24/7 tekee elämäänsä. Kaikesta tuhosta sitten kuvat somessa. Hänen "ihanneminänsä" on varmaan sellainen hillon- ja pullantuoksuinen äiti, mutta mikään itsetuntemuksen tapainenkaan ei näytä häntä tavoittavan. Valittaa väsymystä. Tälle ihmiselle tekee mieli sanoa että "on ne eineksetkin ok vaikka kerran viikossa". Mutta olen sanonut. Olen kai jo hypännyt kelkasta. Läheisiään palvelee yötä päivää, tekee kaikki sesonkirituaalit. Sitten ahdistuu: esim. kaikki ruoka on pudonnutta, palanutta, sienet menneet sekaisin myrkkysienien kanssa jne. Tämä ulottuu paitsi keittiöön, ihan joka elämänalueelle, kaaos jota jatkaa ja jatkaa. Vaikuttaisi, että on kyse häiriöstä, koska näen tutun ja läheisten tästä liikayrittämisestä kärsivän. Johonkin hän tätä kaaostaan tarvitsee?
Ideat tervetulleita, jos joku on saanut tällaisen ihmisen hellittämään. Itse pelkään, että tuttu napsahtaa ennen pitkää.
Voiko tällaista ihmistä mitenkään auttaa, vai odotanko katkeamispistettä tai sairastumista? Ap