Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kahvivelho (espresson ystävä) selittää?

Vierailija
03.05.2006 |

Eli on olemassa 200¿:n espressokeittimiä, jotka keittävät 1-2 kupillista. Sitten on " espressokeittimiä" , jotka ovat kaksiosaisia kannunnäköisiä kaatimia, joista saa kuusi (?) kupillista, ja joita ei edes kytketä verkkovirtaan ja jotka maksavat alle kympin. Eli mistä oikein on kyse?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

espressoa, koska paine ei nouse tarpeeksi suureksi. Sähkökoneella nousee, joten tulos on " aidompi" ja maukkaampi.

Vierailija
2/10 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin mutteripannun, mutta se hajosi (kahva suli) ja sen jälkeen olen tullut toimeen ilman.

Vierailija
4/10 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä keittää kahvia liian suurella lämmöllä niin ei kahva sula kìja makukin on parempi.

ei ainakaan täällä (Italiassa) juuri kenelläkään ole semmoisia painevirityksiä, ovat hankalia ja kalliita. jos haluaa oikein hyvää kahvia, mennään baariin jossa on ammattimaiset painevälineet.

Vierailija
5/10 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehuva vesi menee paineella kahvin purujen läpi ja irroittaa aromit. (Huom. vehje on rasittava putsattava inakin mun mielestä)

Vierailija
6/10 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa koskaan pestä astinapesuaineella eikä koneessa! kerran pari vuodessa keitätte " kahvit" etikalla, sillä se puhdistuu. muutoin vain vesihuuhtelu. näin siis Italiassa.

Vierailija
7/10 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kutoselle.

Ranskassakin kaikki käyttää sitä.

Vierailija
8/10 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukahvihan ainakin on...

Vierailija
9/10 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen italialainen mamma tekee kotonaan mutteripannussa? :) Meillä on mutteripannu, toimii ihan ok, mutta kyllä mä silti haluaisin joskus oikein kunnon koneen, kun noilla mutteripannuilla on ikävä tapa pissiä levylle.

Vierailija
10/10 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle jolla mutteripannu pissii levylle, taidat laittaa liikaa vettä. Sitä alaosaa ei saa laittaa täyteen vettä, ainoastaan siihen venttiilireikään saakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi