Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ruokavaliolla saada itsensä pirteämmäksi?

Vierailija
23.08.2018 |

Tuntuu, että väsyttää koko ajan, varsinkin iltapäivisin ja iltaisin. Liikkua pitäisi; sekin varmaan piristäisi, mutta en tahdo saada itseäni liikkeelle.

Tiedän, etten syö aina kauhean terveellisesti, voiko väsymys johtua siitä? Ruokavaliovinkkejä, millä piristyisi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itee oleen väsynyyt kun ryypppään niiin paljoon etttä aivoot eiboiikein taahdo toiimia. Raudaan puuteecon esiim yksi syyyy.

Vierailija
2/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja vitamiinilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnä ja sokeri vähiin, paljon hedelmiä ja kasviksia, ja tietenkin paljon vettä. Näin mä olen pirteimmilläni. Tänään tuli syötyä savulohipastaa ja vähän suklaata, olen nuokkunut koko illan.

Vierailija
4/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että todennäköisesti voit ainakin jonkin verran piristää itseäsi paremmalla ruokavaliolla, jos kerran tällä hetkellä syöt epäterveellisesti.

Liikkuminen auttaa myös. Ei tarvitse olla mitään väkisin väännettyä hikoilua, vaan ihan sekin että välttää paikallaan olemista, auttaa. Siivoaminen, kaupungilla kiertely ym.

Jos silti on edelleen huono olla, niin kyse voi olla masennuksesta tai jostain terveysongelmasta.

Vierailija
5/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin sokerin syöminen tuohoaa kaiken energian. Kuin laittaisi hiekkaa bensatankkiin.

Vierailija
6/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että todennäköisesti voit ainakin jonkin verran piristää itseäsi paremmalla ruokavaliolla, jos kerran tällä hetkellä syöt epäterveellisesti.

Liikkuminen auttaa myös. Ei tarvitse olla mitään väkisin väännettyä hikoilua, vaan ihan sekin että välttää paikallaan olemista, auttaa. Siivoaminen, kaupungilla kiertely ym.

Jos silti on edelleen huono olla, niin kyse voi olla masennuksesta tai jostain terveysongelmasta.

*vähentää

Vierailija
7/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi. Olen kärsinyt uupumuksesta kolme vuotta. Kesän alussa vaihdoin vegaaniseen ruokavalioon ja olen kuin toinen ihminen! Jatkuva väsymys ja aivosumu ovat tiessään ja tunnen olevani oma itseni pitkästä aikaa! Syön enimmäkseen puhdasta ruokaa eli vältän teollisia valmisteita. Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
8/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ainakin sokerin syöminen tuohoaa kaiken energian. Kuin laittaisi hiekkaa bensatankkiin.

Mulla pullansyönti. Erehdyin töissä tarjottuun pullaan. Ekaksi turposi maha ihan silmissä, sitten on vaan väsyttänyt.

Vierailija
9/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se voi vähän helpottaa väsymystä. Jätin pastat ja muut höttöhiilarit suurimmin osin pois ruokavaliosta(laihduttakseni) pari viikkoa sitten ja on tosi virkeä ja tehokas olo jo nyt. Ehdottomasti suosittelen ensisijaisesti miettimään hiilareiden vähentämistä, ainakin itselläni toimi.

Vierailija
10/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan hiilarien vähentämistä. Etenkin jos on taipumusta/riskiä tyyppi 2 diabetekseen sitä on unisen oloinen koko ajan kun syö liikaa.

Olen ollut kolme viikkoa laihisruokavaliolla, pullat, sokeri, vaalea leipä, kaikki tauolla. Parsaa, kukkakaalia yms senkin edestä.

Ei enää unista oloa päivisin, herää pirteämmin ja nopeammin, nukahtaa helpommin, unenlaatu parempi.

Vierailija
11/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin kasvisruokaan ja karsin viljat pois. Lisäksi hampunsiemenet ja kurpitsansiemenet sekä oliiviöljyä salaatin joukkoon päivittäin... myös B12 vitamiinia purkista. Nyt noin 7 kk tätä tehnyt ja olo on mahtava. Kesti noin 2 kk että alkoi vaikutuksia huomaamaan...

Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija
12/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketogeeninen ruokavalio pitää minut virkeänä!

Vierailija
13/13 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastanneille, nyt lähtee ruokavalio remonttiin ainakin kokeeksi! Haluan olla aikaansaava enkä vain sohvalla makaava. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi