Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauppa veloitti 7e liikaa, mahdollista saada takaisin?

Vierailija
23.08.2018 |

Iso lovi opiskelijan budjettiin... :/ Eli ostin 4 tonnikalapurkkia, kuitissa näkyy ylimääräiset 4. Ehdin jo tulla kotiin ennen kuin huomasin kuitista. Vieläkö jotain on tehtävissä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kaupalle/laita s-postia ensin kaupalle. Mutta voit myös mennä sinne kuitin kanssa, niin saat hyvityksen tai rahat takaisin :) 

Vierailija
2/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin kaikissa kaupoissa on kamerat. Kokeile mennä kauppaan tekemään valitus asiasta ja pyydä tarkistamaan kameroista montako purkkia todella otit hyllystä/ maksoit kassalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kaikissa kaupoissa on kamerat. Kokeile mennä kauppaan tekemään valitus asiasta ja pyydä tarkistamaan kameroista montako purkkia todella otit hyllystä/ maksoit kassalla.

Tähän ei kyllä mikään kauppa ala :O 

Vierailija
4/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista, olis kassalla pitänyt huomauttaa. Näin mulle sanottiin kerran erään suuren kauppaketjun asiakaspalvelusta. On se muuten kumma, että useasti on multakin velotettu liikaa, mutta ei ikinä liian vähän.

Vierailija
5/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se kannattaisi ensin ihan asiallisesti koittaa hoitaa. Minä sanoisin ensin ihan ystävällisesti että "huomasin kotona että neljän purkin sijasta peritte 8 purkin hinnan, voiko tätä jotenkin korjata."  Itseasiassa joka kerta on onnistunut vastaavat korjata ihan vain sanomisella. Ehkä olen luotettavan näköinen ja oloinen jos kerta muut joutuvat heti olettaa että "kauppa epäilee kuitenkin".

Vierailija
6/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Laitoin K-ruoka sovelluksen kautta viestiä kauppiaalle. Kuitissa näkyy siis 4x tonnikala ja seuraavalla rivillä uudestaan 4x tonnikala, joten voi olla että kauppias uskoo, mutta saa nähdä. Onneksi ei isompi summa kuitenkaan kyseessä. :) Kassalla ajattelin suuremman summan johtuvan siitä että ostin pähkinöitä ja teetä enkä muistanut enää minkä hintaisia ne olivatkaan... 

ap

Vierailija
7/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran velotettiin kahden puhdistusaineen hinta vaikka ostin vaan yhden. Menin sen kuitin ja aineen kanssa takasin kauppaan ja sain rahat takasin.

Vierailija
8/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaupasta riippuen mitä tekevät. Kävin kerran kangaskaupasta ostamassa useampaa kangasta, keskusteltiin siinä myyjän kanssa samalla kun leikkasi ja vasta pari päivää myöhemmin huomasin että yhdestä uupuu puolen metrin pala. Menin sitten takaisin, sattui sama myyjä olemaan siellä ja sain sitten oikean määrän kangasta. Naureskeltiin vaan että näitä sattuu.

Vierailija
9/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielestäsi asiatonta pyytää tarkistamaan kameroista kassan tekemä virhe??? Kaikesta sinäkin mielesi pahoitat. XD

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se kannattaisi ensin ihan asiallisesti koittaa hoitaa. Minä sanoisin ensin ihan ystävällisesti että "huomasin kotona että neljän purkin sijasta peritte 8 purkin hinnan, voiko tätä jotenkin korjata."  Itseasiassa joka kerta on onnistunut vastaavat korjata ihan vain sanomisella. Ehkä olen luotettavan näköinen ja oloinen jos kerta muut joutuvat heti olettaa että "kauppa epäilee kuitenkin".

Vierailija
10/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän varmaan palauttavat liikaperinnän

Vierailija
11/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista, olis kassalla pitänyt huomauttaa. Näin mulle sanottiin kerran erään suuren kauppaketjun asiakaspalvelusta. On se muuten kumma, että useasti on multakin velotettu liikaa, mutta ei ikinä liian vähän.

Multa taas ei ole koskaan veloitettu liikaa (ainakaan en ole huomannut) mutta parikin kertaa liian vähän.

Vierailija
12/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua laskutetaan väärin niin voit vaatia inventaariota. Tästä kauppa ei voi lain mukaan kieltäytyä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
13/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin kauppiaskin vastaavassa tilanteessa tekisi eli rikosilmoitus petoksesta. Voit myös julkaista kauppiaasta kuvia, joissa ilmoitetaan tämän harjoittamasta rikollisuudesta.

Vierailija
14/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mielestäsi asiatonta pyytää tarkistamaan kameroista kassan tekemä virhe??? Kaikesta sinäkin mielesi pahoitat. XD

On. Asiallisempaa on että antaa kaupalle itselleen mahdollisuuden oikaista virhe ilman mitään turhaa kikkailua. Jos ei halua korjata virhettään, niin sitten vasta kannattaa pyytää toimenpiteitä.

Vierailija
15/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvä johtopäätös. Älysitkö sen ihan itse?

Vierailija
16/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aiemmin joku antoi hyvät ohjeet, miten asiallisesti hoidetaan tilanne. Tuo tilanne vielä selvästi vaikuttaa myyjän tekemältä näppäilyvirheeltä, joten kyllä tuollaiset normaalisti hyvitetään. Tuo sinun keinosi on typerä ylilyönti.

Vierailija
17/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai saat rahat takaisin. Kauppaan vain. Itse ostin vähän aikaa sitten banaaneja ja punnitsin ne väärin. Tuli jonkun eksoottisen hedelmän kilohinta ja pari banaania maksoi 14€. Kävin näyttämässä kuittia, pahoittelin virhettäni ja antoivat erotuksen takaisin.

Vierailija
18/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isommat kaupat varsinkin tekee infossa hyvityksen esim. päiväysvanhasta/pilaantuneesta tuotteesta jopa ilman kuittia, ei ole heille häviö eikä mikään, kun kyseessä on joku peruselintarvike. Esim. itse olen kerran epähuomiossa ostanut päiväysvanhaa jauhelihaa ja toisella kerralla avaamaton juustopaketti, jossa oli päiväystäkin monta viikkoa jäljellä oli homeessa ja sain Prisman infossa hyvityksen ilman kuittia, vaikka se on mulla aina mukana ollutkin, kun itsekin myyjänä työskentelen ja meillä tarvii palautuksia varten olla kuitti.

Vierailija
19/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja vaan kaikille niille, jotka pitävät kuitin tarkistamista kaupassa naurettavana pelleilynä. Näitä on ollut täällä monta.

Vierailija
20/28 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun käytöksesi muistuttaa nöyristelyä sitä ihmistä kohtaan joka tekee sinulle väärin. Onko sinua kenties pahoinpidelty puolison toimesta vai mistä moinen alistuva käytös?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa aiemmin joku antoi hyvät ohjeet, miten asiallisesti hoidetaan tilanne. Tuo tilanne vielä selvästi vaikuttaa myyjän tekemältä näppäilyvirheeltä, joten kyllä tuollaiset normaalisti hyvitetään. Tuo sinun keinosi on typerä ylilyönti.