Luvataanko sotilasvalassa kuolla Suomen lipun takia?
Kuoleeko nuoret miehet turhaan jonkun kankaanpalan takia...???
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei naapuri-V:n armeija ole enää mikään neuvostoarmeija. Koko on 1/4 siitä ajasta. Eikä sillä ole liittolaisena enää ddr:n, Puolan tms. kalustoa.
Totta. Lisäksi Venäjällä varusmiespalveluksen suorittaa noin 10 % ikäluokasta, eikä kyseessä ole paras vaan lähinnä heikoin aines. Suomessa taas heikoin aines jää varusmiespalveluksen ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
Isänmaallinen ihminen on valmis kuolemaan maansa puolesta, ja lippu on maan symboli.
jos olen nuorempana tämmöiseen sitoutunut niin en ole ollut täysin selvillä sitoumuksen merkityksestä ja perun kertakaikkiaan puheeni.
Vierailija kirjoitti:
Sinä haluat siis kuolla Sipilän,Soinin,Vartiaisen ja muiden ketkujen puolesta,onneksi olkoon valinnastasi,minä en nykyisen eliitin takia ole valmis kuolemaan,vaikka olenkin armeijan käynyt ja valan vannonut
Onko Suomessa joskus ollut sellainen eliitti, jonka puolesta olisit ollut valmis kuolemaan? Esimerkiksi juuri ennen talvisodan syttymistä Suomi oli paljon paskempi paikka elää kuin nykyisin. Olisitko tuolloin ollut valmis sotimaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä edes luvata kuolla, vaan "niin kauan kuin minussa voimia on" suorittaa saatu tehtävä loppuun. Luvataan noudattaa lakeja ja asetuksia ja käyttäytyä kunnollisesti. Väitetään että tahdotaan olla asetovereita kohtaan auttavaisia ja että tahdotaan puolustaa laillista esivaltaa kaikissa oloissa.
Nuo tahtomiset ovat minusta hassuja. Voisin luvata käyttäytyä jollakin tavoin, mutta tahtoani tai tunteitani en voi luvata, sillä ne elävät omaa elämäänsä.
Niin laillista esivaltaa. En sanoisi että tämänhetkinen esivalta kovin laillisesti toimisi. Polisipomotkin syytteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isänmaallinen ihminen on valmis kuolemaan maansa puolesta, ja lippu on maan symboli.
Sinä haluat siis kuolla Sipilän,Soinin,Vartiaisen ja muiden ketkujen puolesta,onneksi olkoon valinnastasi,minä en nykyisen eliitin takia ole valmis kuolemaan,vaikka olenkin armeijan käynyt ja valan vannonut
En. Mutta olen valmis kuolemaan sen vuoksi, että lapseni ja lapsenlapseni saavat jatkaa elämää vapaassa maassa. Jos sota tulis nyt, niin eiköhän Sipilä & co. oo ekat, jotka sodan jälkeen/aikana heivataan kansannousulla helvettiin Arkadianmäeltä.
Minua ei ainakaan huvittaisi kuolla maan puolesta. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä, koska valtiorajat ovat keksitty juttu. En taida olla isänmaallinen. No, minulle ei ole merkitystä kyllä suomalaisuudella, vaan ennemmin vaikka kaupunkilaisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä vala. Ei sotia kuolemalla voiteta.
Tyhmä olet sinä joka et ota suomalaisesta sotilasvalasta selvää.
Ei siinä minkään edestä kuolemisesta vannota.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilasvala
,,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä vala. Ei sotia kuolemalla voiteta.
Tyhmä olet sinä joka et ota suomalaisesta sotilasvalasta selvää.
Ei siinä minkään edestä kuolemisesta vannota.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilasvala
,,
Sanoinko minä että suomalainen vala sanoo näin? Sanoin että tällainen on tyhmä vala. Näitä varmaan löytyy maailmalta ja uskollinen valan vannonut tapattaa itsensä heti, jotta ei petä pyhää valaa.
Hyvä pointti, mutta naapuri voi olla tyytyväinen suomen osalta samanlaiseen sekasorron tilaan kuin Ukraina. Eu ei ollut valmistaunut hyökkäykseen ja oli aika hampaaton.