Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luvataanko sotilasvalassa kuolla Suomen lipun takia?

Vierailija
23.08.2018 |

Kuoleeko nuoret miehet turhaan jonkun kankaanpalan takia...???

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällainen pikkumaa ei nykypäivänä kykene omin voimin puolustamaan yhtään mitään! Suomen armeijan etulinja koostuu epämotivoituneista ja laiskanpulskeista pullamössövarusmiehistä ja reservi taas laiskanpulskeista reserviläisistä, jotka ovat kuntoilleet viimeksi joskus monta kymmentä kiloa sitten. Kaiken lisäksi tällä pikkumaalla on sotakalustoakin vain kourallinen ja sekin alkaa olla jo vanhentunutta.

Eli siinäpä yrittäköön taistella muiden maiden eliittisotilaita vastaan, joilla on paljon sotakalustoa, ydinaseetkin ja kaikki.

Mutta kyllä tuosta itänaapurista sentään selvitään, sehän ei saa edes Ukrainaa hoidettua. Ukrainalla ei edes ollut kunnollista armeijaa kun se kahina alkoi....

Hyvä pointti, mutta naapuri voi olla tyytyväinen suomen osalta samanlaiseen sekasorron tilaan kuin Ukraina. Eu ei ollut valmistaunut hyökkäykseen ja oli aika hampaaton.

Vierailija
22/29 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naapuri-V:n armeija ole enää mikään neuvostoarmeija. Koko on 1/4 siitä ajasta. Eikä sillä ole liittolaisena enää ddr:n, Puolan tms. kalustoa.

Totta. Lisäksi Venäjällä varusmiespalveluksen suorittaa noin 10 % ikäluokasta, eikä kyseessä ole paras vaan lähinnä heikoin aines. Suomessa taas heikoin aines jää varusmiespalveluksen ulkopuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isänmaallinen ihminen on valmis kuolemaan maansa puolesta, ja lippu on maan symboli.

jos olen nuorempana tämmöiseen sitoutunut niin en ole ollut täysin selvillä sitoumuksen merkityksestä ja perun kertakaikkiaan puheeni.

Vierailija
24/29 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä haluat siis kuolla Sipilän,Soinin,Vartiaisen ja muiden ketkujen puolesta,onneksi olkoon valinnastasi,minä en nykyisen eliitin takia ole valmis kuolemaan,vaikka olenkin armeijan käynyt ja valan vannonut

Onko Suomessa joskus ollut sellainen eliitti, jonka puolesta olisit ollut valmis kuolemaan? Esimerkiksi juuri ennen talvisodan syttymistä Suomi oli paljon paskempi paikka elää kuin nykyisin. Olisitko tuolloin ollut valmis sotimaan?

Vierailija
25/29 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä edes luvata kuolla, vaan "niin kauan kuin minussa voimia on" suorittaa saatu tehtävä loppuun.  Luvataan noudattaa lakeja ja asetuksia ja käyttäytyä kunnollisesti. Väitetään että tahdotaan olla asetovereita kohtaan auttavaisia ja että tahdotaan puolustaa laillista esivaltaa kaikissa oloissa.

Nuo tahtomiset ovat minusta hassuja. Voisin luvata käyttäytyä jollakin tavoin, mutta tahtoani tai tunteitani en voi luvata, sillä ne elävät omaa elämäänsä.

Niin laillista esivaltaa. En sanoisi että tämänhetkinen esivalta kovin laillisesti toimisi. Polisipomotkin syytteessä.

Vierailija
26/29 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isänmaallinen ihminen on valmis kuolemaan maansa puolesta, ja lippu on maan symboli.

Sinä haluat siis kuolla Sipilän,Soinin,Vartiaisen ja muiden ketkujen puolesta,onneksi olkoon valinnastasi,minä en nykyisen eliitin takia ole valmis kuolemaan,vaikka olenkin armeijan käynyt ja valan vannonut

En. Mutta olen valmis kuolemaan sen vuoksi, että lapseni ja lapsenlapseni saavat jatkaa elämää vapaassa maassa. Jos sota tulis nyt, niin eiköhän Sipilä & co. oo ekat, jotka sodan jälkeen/aikana heivataan kansannousulla helvettiin Arkadianmäeltä.

Vierailija
27/29 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan huvittaisi kuolla maan puolesta. Eihän sellaisessa ole mitään järkeä, koska valtiorajat ovat keksitty juttu. En taida olla isänmaallinen. No, minulle ei ole merkitystä kyllä suomalaisuudella, vaan ennemmin vaikka kaupunkilaisuudella.

Vierailija
28/29 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä vala. Ei sotia kuolemalla voiteta.

Tyhmä olet sinä joka et ota suomalaisesta sotilasvalasta selvää.

Ei siinä minkään edestä kuolemisesta vannota.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilasvala

,,

Vierailija
29/29 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä vala. Ei sotia kuolemalla voiteta.

Tyhmä olet sinä joka et ota suomalaisesta sotilasvalasta selvää.

Ei siinä minkään edestä kuolemisesta vannota.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilasvala

,,

Sanoinko minä että suomalainen vala sanoo näin? Sanoin että tällainen on tyhmä vala. Näitä varmaan löytyy maailmalta ja uskollinen valan vannonut tapattaa itsensä heti, jotta ei petä pyhää valaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme