SYYSkeijujen keskiviikko-torstai !!!
Kommentit (26)
Ehdin kuin ehdinkin mukaan vielä ennen kuin raskaus on edennyt puoliväliin :) Odottelen esikoista ja nyt viikkoja on takana 19+6, la siis 22.9. Olen käynyt säännöllisesti lukemassa pinoja ja on jo jonkun aikaa ollut tarkoitus liittyä mukaan, mutta enpä ole aiemmin saanut itseäni niskasta kiinni.
Viikko sitten käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin. Oli aikamoinen helpotus, välillä kun meinaa helposti alkaa vainoharhaiseksi¿ Vilkas pikkuinen siellä oli, mikä ei tullut yllätyksenä kun potkut on tuntuneet sen verran usein ja selkeästi viimeisten reilun parin viikon aikana. Taitaa pikkuinen tulla äitiinsä, joka on puolet elämästään harrastanut (pallon) potkimista enemmän tai vähemmän (enimmäkseen vähemmän) tosissaan. Painoarviota eivät antaneet, mutta B-mitan (45,8) perusteella raskaus saattaisi olla viikon aiemmin arvioitua pidemmällä. Laskettu aika ei kuitenkaan muuttunut. Sukupuolta ei kerrottu eikä kysytty vaan halutaan lapsen isän kanssa kokea yllätys sitten kun kaveri tulee maailmaan. Jos jotain olisi pakko veikata, niin veikkaisin poikaa.
Tänään lähdin töistä melkein heti sinne tultuani, kun migreeni iski pitkästä aikaa. Onneksi se meni ohi kun sain muutaman tunnin nukuttua päivällä. Tänään vasta tulin ajatelleeksi, että melko varmasti siirrän ainakin taipumuksen migreeniin myös lapselleni :(
Voikaapa hyvin!
Riina_77 rv 19+6
Oon näköjään nyt tällainen palsta terroristi.
Vähän aikaa sitten kotiuduttiin kaupoista. Käyttiin siellä uudessa budgetsport liikkeessä ja jumbossa muutenkin kaupassa. Löysin itselleni sellaisen ryppyhamee, siinäkin resorivyötärö niin menee vaikka maha ois iso.
Vauvan koosta. Meillä esikoinen oli syntyessään 4435g ja pituutta oli55cm. Iso poika. Kaikki painoarviot meni aivan metsään, paino arvio oli 2.9kg-3.6kg. Kaikki lääkärit ja kätilöt olivat sitä mieltä että pieni vauva on tulossa ( joo tosi pieni). Meinesivat neuvolasta 5 viikkoa ennen laskettu aikaa lähettää tutkimuksiin kun heidän mielestään vauva ei kasva ja sf mitta meni alakäyrällä ja välillä jopa senkin alapuolella. Nyt saa nähdä kuinka iso tämä kaveri on kun syntyy. neuvolasta lupasivat tarvkemmin tutkia vaavin koon (eri vaan luotanko yhteenkään arvioon).
Me ollaan launataina menossa lapsi messuille. Oltiin viime vuonnakin. Eniten mua siellä kiinnostaa se äippäpakkaus.
Öttis
pitkästä aikaa. Viime viikolla sitten palasin 9viikon (7vko sl, 1vko lomaa ja 1vko vapaita) töihin ja oli tosi rankka aloitus. Johtuen varmaan pitkästä tauosta työelämässä, mutta myös pitkistä ja tosi kiireisistä päivistä. 8-10tuntia kun on töissä ja ainoa tauko on yks 10min ruokatunti, niin ei paljon naurata..Koko ajan jaloillaan ja juoksee paikasta toiseen.. Jalat särki ja olin aivan puhki. Vappuaattonakin olin aamussa ja koko illan vaan odotin, että tulis ilta ja pääsis nukkumaan. Heti neidin sänkyyn laiton jälkeen menin itse nukkumaan ja puol kymmenen olin jo täydessä unessa.. Onneks teen vaan 30h/vko ja ennen kesälomaa on jäljellä 16työvuoroa..
Omaa (.) Maha on olevinaan jo kovasti iso. Esikoinen kun tulee syliin, en oikein tiedä mihin mahani työntäisin ;) jalat särkee ja väsyy tosi herkästi. Painoa on kotivaaan mukaan tullut n4kg, ens viikon pe vasta neuvola. Supistelee välillä, mutta paljon on sitä, etä ei varsinaisesti tunnu supistusta, mutta maha painaa ja on hankala kävellä ja tuntuu inhottavalta. En sitten tiedä mitä se on? Sellanen kurja juttu on tullut, että kun kunnolla aivastan saattaa muutama tippa lirahtaa housuun.. Tosi noloa ;( Esikoista odottaessa ei ollut mitään tollasta, onko paikat nyt sitten niin paljon löysemmät.. Ja valkovuotoa on runsaasti.
Lääkärineuvolasta joku kyseli. Meilläpäin ainakin lri neuvola on viikoilla 26.
Ja painoarviosta; mulla on laitettu selkeästi paino ultra käyntien jälkeen neuvolakorttiin, muita arvioita en ole saanut. Paitsi neuvolassa viis päivää ennen synnytystä th käsikopelolla sanoi, että 3.5kg ja samaa sanoi synnytysvastaanoton kätilö pari tuntia ennen synnytystä. Ja 4kiloinen neiti tuli. Mut eikö suurinpiirtein 20viikoille kaikki vauvat kasva samaan malliin ja vasta sitten perintötekijät ala vaikuttaa? Vai muistanko oikein?
Semmonen sepostus tällä erää Stenval ja rv 21+1
Ei ole keiju-olo joo enää täälläkään: 10kg raja paukkuu painonnousussa, vähän riippuu mihin aikaan käyn vaa' alle meneekö yli vai jääkö juuri alle ... Kasvua on tullut joka suuntaan ja edelleen näytän omasta mielestäni vain hurjasti lihoneelta, en välttämättä tulevalta äidiltä. Ehkä se masu vielä tästä asettuu tuonne etupuolelle.
Minulla on kanssa siitepölyallergiaa. En ole syönyt edellisinä keväinä juurikaan lääkeitä joten koetan sinnitellä nämä muutamat viikot nytkin " luomuna" . Ainakin tällä hetkellä tuntuu katupöly pahemmalta kuin siitepöly. Hampaissa vaan ratisee kun poljen töihin. Vielä 3 kuukautta töitä jäljellä!
Mahtuiskohan vielä yksi odottava äiti mukaan tänne palstalle?=)
Olen jo vähän aikaa lueskellut tätä palstaa, mutta nyt päätin kirjoittaa.. Odotan siis esikoista ja laskettu aika olis 25.9.06. Rakenneultrassa käytiin nyt tiistaina 2.5. ja kaikki oli hyvin. Maha kasvaa hirveetä vauhtia. Potkutkin alkavat jo tuntua päivä päivältä voimakkaimmilta.
Minua on särkenyt päähän jo monta viikkoa ja muutenkin on ollut heikko olo. Sitä olenkin miettinyt,että voisikohan se johtua siitä että hemoglobiini olisi laskenut? Minulta ei viimeksi neuvolassa sitä mitattu ja seuraava kerta on vasta kahden viikon päästä. Pitää varmaan huomenna käydä mittaamassa hemoglobiini neuvolassa.
Mutta hyvää vointia kaikille!
Kyllä on muisti hatara, äsken luin teidän kirjoitukset ja nyt en muista mihin piti vastata...ainakin vauvan koosta. Me ei saatu tietää kokoa rakenneultrassa, enkä muistanut itse edes kysyä. Esikoinen, poika, oli syntyessään rv 41+3 4080g, eli isohko. Ja 54cm. Ja sitten oliko se mäkimeirami kyseli neuvolalääkäristä, koska seuraava...niin mulla ainakin toukokuun 23. pv, eli silloin viikoilla rv 24. Me ollaan lähdössä Espanjaan 30.5., joten normaalisti seuraava neuvolalääkäri olisi täällä Vantaalla sen aikana, mutta nyt pääsen siis aikaisemmin. Mutta sehän riippuu neuvolasta vissiin.
Ihanista keleistä ollaan kyllä esikoisen kanssa nautittu ja tänään innostuin vähän ottamaan aurinkoa parvekkeella, kun esikoinen oli päiväunilla. Masuasukki jumppasi lämmöstä...en tiedä tykkäsikö?!
Niin ja mullakin on ollut masu ruokailujen jälkeen sekaisin tosiaan eilen ja tänään. Eilen taisinkin siitä kirjoitella. En tiedä mistä johtuu...Ihan ripuliksi heittänyt. Kenellekään muulla perheessä ei ole, vaikka samaa ruokaa syödään, eli kai se tästä raskaudesta johtuu...en ymmärrä?!
Ne mun allergiaoireet helpotti sitten itsestään...mietinkin tossa, että olisko ollut jokin stressinuha, kun tenttikausi menossa?! Tiedä häntä, mutta hyvä että helpotti.
Mutta aurinkoista päivän jatkoa...mä lähden kaverin vastasyntyneelle tytölle ostamaan jotain ihanaa...
haleja,
inkuli ja nöpö rv 21+1