Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies päätti asunnon huonejaon

Vierailija
23.08.2018 |

Tuntuupa vähän hölmöltä aloittaa tällaisesta keskustelu, mutta alointapa silti. Ostimme mieheni kanssa muutama vuosi sitten ensimmäisen yhteisen asunnon.

Minulle tuli jopa yllätyksenä, miten tärkeää miehelleni on ollut, miten asunto laitettiin. Käytännössä mies päätti, mistä huoneesta tuli olohuone, mistä makuuhuone jne. Sisustaa olen "saanut", mutta miten sen nyt sanoisi - mies ikään kuin päätti "pääkaapin" paikan, eikä asiasta ole voinut keskustella.

Asia häiritsee minua päivittäin enkä täysin tykkää siitä, minkälainen asuntomme on. Huonejako on minusta typerä, ja lähestulkoon jokainen vieras ihmettelee outoa huonejakoa. Mutta mies on tässä aivan ehdoton. Huonejakoa ei voi vaan muuttaa!

En suoraan sanottuna olisi suostunut kyseisen asunnon ostoon, jos olisin tiennyt, että se pakotetaan laittamaan tietynlaiseksi. Ymmärrän, että asunto on miehenkin koti ja tavallisempaa lienee, että nainen päättää koko kodin laittamisesta ja sisustamisesta. Huomaan vaan, että tuntuu tosi ikävältä, kun oma koti ei tunnu sellaiselta kuin sen haluaisi tuntuvan.

Neuvoja? Muutakin kiitos kuin "eroa", nyt ei ole kyse rakkaudenpuutteesta tms, vaan miehen jääräpäisyydestä, joka on nostanut päätään näin erikoisessa asiassa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrmääkö mies sinun suunnitelmat aina kokonaan? Hommaa tupakeittiöön sohva ja telkkari sekä muita kalusteita, jos tunnut tarvitsevasi. Vanhoissa taloissa voi olla tupakeittiön lisäksi sali, joka on parempi olohuone. Lapsuudenkaverini maalaistalossa oli noin ja vaikka se lapsena vaikutti oudolta, niin onhan se ihan kätevä.

Vierailija
22/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jo sinne tupakeittiöön asentaa kevyen tilanjakajan sen keittiön ja olkkaritilan väliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mahdolisesti asunnossa on eteisen lisäksi, keittiö, vessa, makuuhuone ja olone? tuossailleisessa asunnossa ainoastaan olo ja makuuhuoneen paikkoja voi vaihtaa. todennäköisesti olohuone on isompi ja makuuhuoneessa on vaatekaappeja. miehelläsi on kyllä outo maku, kun haluaa nukkua olohuoneen puolella.

No meillä on olkkari makuuhuoneeksi tarkoitetussa huoneessa ihan vaan siksi, että miehen mielestä telkkari kuuluu olkkariin ja se on usein päällä kun hän siellä on. Mä taas en halua kuulla telkarin ääntä muulloin kun silloin kun sitä katson. Me tosin ihan yhdessä tämä huonejako päätettiiin, molempien eduksi.

Eli menikö tämä nyt niin, että mies päätti television paikan ja huonejako tehtiin yhdessä sen perusteella. Mieti miten monta asiaa sinä olet päättänyt kodissanne? Onko ne kaikki miehen mielen mukaisia vai onko hänkin joutunut sopeutumaan sinun päätöksiin? Voisit itsekin miettiä tuota sopeutumista.

Ottaen huomioon, että mieheni on rakentanut talomme, niin aika paljon hän on vaikuttanut siihen, millainen kotimme on. Huvittavaa, miten jotkut luulee, että nainen aina olisi määräilemässä miestä sisustusasioissa. :) 

Ihan yhdessä mietittiin ratkaisua siihen asiaan, että miten mies voi katsella telkkaria olkkarin sohvalla loikoillen kuten tahtoo ilman että se häiritsee mua.  Vai oletko kenties sitä mieltä, että minun pitäisi koko ajan kuunnella telkkarin pauhua ja sopeutua siihen, vaikka se tekisi elämän sietämättömäksi?

Vierailija
24/24 |
23.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt haluaisi ollenkaan tänne kirjoittaa, en nyt kyllä lainkaan, mutta onhan tämä outo tilanne. Minulla on mies jolla on mielipide. Siis kyllähän minä teorian kannalta olen sitä mieltä, että miehelläkin voi olla mielipide, mutta , että ihan käytännössä. Mitä ystävätkin sanovat, ja kaikki ketkä tulevat vieraisille. Meillä näkyy ihan selvästi, että minä olen antanut miehen päättää yhdestä asiasta. Mitä naapuritkin ajattelevat! Eikö ole joustamaton mies sellainen, kun ei antanut minun kaikesta päättää. No nyt kun tätä mietin, niin eihän minun tule tällaiseen alistua! Eroan siitä!