Taas hylsy työhaastattelusta
Olen 2v aikana käynyt liki 15 haastattelussa. Mihinkään en ole päässyt. Nyt olen totaalisen puhki ja epätoivoinen.
Kommentit (15)
Kouluttaudu jollekin alalle millä on enemmän potentiaalia työllistää
HSEn adonis kirjoitti:
Mieti mitä voisit tehdä paremmin?
Kysyin taas haastattelijalta. Olen kolmesta eri rekryfirmasta saanut suosituksen eteen päin. Ympäripyöreitä vastauksia. Huoh.
Kysy aina jälkikäteen haastattelijoilta mitä sinun kannattaisi parantaa.
Saat palautetta ja tiedät mitä tehdä paremmin seuraavalla kerralla.
Numeropeliähän tuo on silti lopulta. Pitää vaan yrittää kunnes onnistuu.
15 haastattelua kahdessa vuodessa on aivan tajuttoman vähän. Käyt työhaastattelussa siis keskimäärin 49 päivän välein eli 1 haastattelu 1,5 kuukaudessa? Sinun työtäsi on hakea 8 tuntia päivässä töitä. Kannattaa tuossa vaiheessa ihan aidosti ja oikeasti tarkastella omaa CV:tään ja työhakemustaan, miksei flaksi käy. Tai vastavuoroisesti omia työnhakumetodejaan. Kahden vuoden työttömyyden jälkeen en itse ainakaan kamalasti kehtaisi nirsoilla paikkojen suhteen. Tsemppiä, älä hakkaa päätäsi turhaan seinään vaan vaihda taktiikkaa!
Pääset kuitenkin haastatteluihin. Itsellä hakuprosessissa täysin hiljaista. Eli olet vielä työvoimamateriaalia.
Vierailija kirjoitti:
15 haastattelua kahdessa vuodessa on aivan tajuttoman vähän. Käyt työhaastattelussa siis keskimäärin 49 päivän välein eli 1 haastattelu 1,5 kuukaudessa? Sinun työtäsi on hakea 8 tuntia päivässä töitä. Kannattaa tuossa vaiheessa ihan aidosti ja oikeasti tarkastella omaa CV:tään ja työhakemustaan, miksei flaksi käy. Tai vastavuoroisesti omia työnhakumetodejaan. Kahden vuoden työttömyyden jälkeen en itse ainakaan kamalasti kehtaisi nirsoilla paikkojen suhteen. Tsemppiä, älä hakkaa päätäsi turhaan seinään vaan vaihda taktiikkaa!
Työtönhän tässä aina nirsoilee, ei ikinä työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 15 oli hatusta vedetty. Olen käynyt varmaan enemmänkin. Paperit lienevät kunnossa. Ja toisaalta en voi ihan kaameakaan olla, kun konsultitkin.ovat suositelleet. Ehkä vain huonoa tuuria, toivon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantajalla on yleensä 1 työpaikka tarjolla ja 100-200 hakijaa.
Onko se nirsoilua, että haluaa valita niistä kaikista sen yhden kaikista parhaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Ehkä olen nirsoillut, kun en vielä ole hakenut kaupan kassalle vaan oman alan töitä. Lyhyistä vuokratyösuhteista alkaen. Ap
Kouluissa pitäisi olla kursseja työnhakuun. Ei työkkärin pilipalikurssit auta työnhaussa. Opiskellessa elämä oli niin helppoa, mutta sitten kun valmistuttua pitäisi saada töitä niin huoh.
Turha syyllistää aptä. Moniin työpaikkoihin on 50-100 hakijaa minimissään. Jos niistä otetaan haastatteluun 5, saa hakea 20 paikkaa että edes teoriassa pääsee haastatteluun asti. 15 haastattelua saattaa tarkoittaa siis luokkaa 300 hakemusta. Sillä on jo isossakin kaupungissa hakenut joka ikiseen firmaan vähintään kerran.
Itselläni on kaksi akateemista teknistä tutkintoa, ja en todellakaan päässyt noin usein haastatteluun 🙄. Lopulta läksin ulkomaille töihin. Suosittelen samaa aplle jos se suinkin on vaihtoehto, loppuu se turha hakeminen ja pettyminen.
Ei hakijoissa mitään "vikaa" tarvitse olla, mutta kun vain yksi valitaan.
No näihin paikkoihin on ollut hakijoita yleensä 25-300. Olen kysynyt. Viimeisimmässä.haussa rekryfirma kutsui 5 haastatteluun. Olimme kaikko kuulemma hyviä. Minua vain ei sitten firma enää halunnut nähdä. Miten tässä pitää toivoa yllä?ap
Jaa.