Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitoala ja päinvastaiset arvot- kokemuksia?

Vierailija
22.08.2018 |

Esim. lääkevastaisuus.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asenneongelmana se, että en haluaisi olla alentuva potilaita kohtaan. Työyhteisössä se on kuitenkin normi.

Vierailija
2/7 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sairaanhoitaja (en saa enää harjoittaa ammattiani) enkä ole kohdannut ristiriitoja, vaikka olen ehdottomasti lääkkeitä ja rokotteita vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aborttivastaisuus on outoa. valittu väärä ala ja huolella.

samoin esimerkiksi humaltuneille vittuilu, alas katsominen ja kaikin puolin vähättely. apua hekin tarvitsevat..

Vierailija
4/7 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samoin esimerkiksi humaltuneille vittuilu, alas katsominen ja kaikin puolin vähättely. apua hekin tarvitsevat..

Tottakai tarvitsevat. Päivystyksessä työskennellessä vaan vitutti, että känni- ja huumepäissään toheloineet menivät itse aiheutettuine ongelmineen etusijalle, kun samaan aikaan tilanteeseensa syyttömät joutuivat pahimmillaan kovissa kivuissa odottelemaan apua. Tuntui helvetin pahalta olla kiinni asiakkaassa, joka on kännissä kaatunut naamansa isoille haavoille ja sitten vielä uhkaa tappaa hoitajat ja lääkärit lapsineen ja puolisoineen, kun samaan aikaan palliatiivisessa hoidossa oleva syöpäpotilas odottaa apua. 

Mutta sitten vaihdoin osastoa enkä joudu tällaisiin tilanteisiin enää. Ei päivystykseen enää ikinä. 

Vierailija
5/7 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jonkun kerran kauhuissani ja tyrmisynyt kun olen laittanut merkille. että mm. lähihoitajakoulutusta on viime vuosina kenties jo vuosikymmeninä käytetty ja ilm. käytetän paikoin edelleen tarkoitukseen, johon se ei missään nimessä sovellu; työvoimatilastojen puhdstamiseen. Mielestäni hoito-ala jossa ollaan usein kirjaimellisesti toisen, enempi vähempi  vieraan ihmisen iholla on ala, jossa toivoisi työntekijöiden olevan kiinnostununeita ja halukkaita toimimaan potilaan parhaaksi.

Se, että on olemassa tietyt käytännöt ja toimet (, kui kellon koneistossa), joiden mukaan pyritään toimimaan ja toteuttamaan mm. se hoito on luotu ja rakennettu -sinisilmäisesti ja naivisti uskoakseni ennenkaikkea potilaiaden parhaaksi, eikä tämä rakennne kovin paljoa kestä omapäisiä sooloilijoita ja jotkoa ovat kovin paljon erimieltä toimintatavoista ja keinoista. 

Vahinko ja harmi on, että aina niitä jotka tekevät näissä "laitoksissa" usein sitä perushoitoa ja monin tavoin raskasta "lattiatasn" työtä ei aina muisteta ja huomata arvostaa kuin juhlapuheissa. Jäykkyys näkyy myös siinä, että jos tai kun työntekijällä on hierarkisesti jokin asema ja paikka, niin siitä nouseminen ja eteneminen kokonaan toiseen toimenkuvaan ja tehtävään edellyttää usein, joko kokonaan uudelleen kouluttautumista tai sitten vaihtamista paikkaa toiselle alalle.     

Vierailija
6/7 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sairaanhoitaja (en saa enää harjoittaa ammattiani) enkä ole kohdannut ristiriitoja, vaikka olen ehdottomasti lääkkeitä ja rokotteita vastaan.

Mikä mahtoikaa johdattaa aikanaan opiskelemaan itses juuri sairaanhoitajaksi. - Vai tuliko tämä hyvin voimakas lääkkeiden ja rokotteiden vastustamis halu vasta sen jälkeen kun et enää voinut timia sairaanhoitajana? - Tai misssä olet työskennellyt, jos et ole lainkaan kokenut ristiriitoja?

Vierailija
7/7 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat haukkuvat narkkareita aivan estoitta. Joskus täytyy ihmetellä kuinka pinnallinen ymmärrys hoitoalan ammattilaisilla on myötätunnosta ja potilaan aidosta kohtaamisesta. Juu, addikti on addikti, mutta on hän myös ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan