Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako opiskella hoitoalalle?

Vierailija
22.08.2018 |

Hoitoala vie voimat monelta. Uupumusta on todella paljon hoitajilla. Syitä on monia. Työ on raskasta sekä henkisesti että fyysisesti. Palkkaus on vaativuuteen nähden huono. Nuorison kannattaa miettiä tarkasti mihin opiskelee. Jos on kutsumusta, hyvä niin, mutta ei kannata vaivautua siksi että jotain pitäisi opiskella eikä ilman asiakaspalveluluonnetta.
Hoitoalalle tarvitaan aiempaa enemmän miehiä nostamaan ammatin arvoa ja toisaalta pitämään puolia. Valitettava tosiasia on että kiltit naiset tekevät mitä käsketään ja ovat kiitollisia olemassaolevasta työstä eivätkä juuri mukise palkastaan. Tai mukisevat kahvihuoneissa, kun eivät oikeastaan muutakaan voi tehdä. Mutta ylitöitä voivat tehdä. Valtiovalta peräänkuuluttaa eettisyyttä ja moraalia lakkojen uhatessa. Sairaat on hoidettava hätätapauksissa.
Olen katunut hoitoalalle päätymistä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä menny hoitoalalla :( 

Vierailija
22/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen sairaanhoitaja. Tykkään todella paljon työstäni! Ihan paras työ ikinä. Mahtavat työkaverit ja työyhteisö, näemme paljon vapaa-ajallakin. Palkkaan olen myös tyytyväinen. Minulla on 2-vuorotyö, yöt ja viikonloput vapaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hoitoalalla, valitettavasti :( Eikä mulla ole hoitajia vastaan mitään vaan yhteiskuntaa joka ei arvosta hoitajia ja heidän työpanosta raskaalla alalla.

En ole tehnyt muuta aloitusta tähän liittyen.

T: Ap

Vierailija
24/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin kadun!!

Enkä suosittele kellekään! Palkalla ei pärjää yksin, pakko olla vähintään keskituloinen puoliso. Ja akkavaltaiset työyhteisöt on helvetin esikartanoita! Työpaikat valuu yksityisille, joissa yt-neuvottelut on arkipäivää. Ei mitään hyvää sanottavaa!

Nim. Sh 13 vuotta

Olen sh, työkokemusta alle vuosi ja palkka viimeksi lähes 3300e/kk. En todellakaan valita. Meidän työyhteisössä kaikkien palkka on yli 3 tonnia. Miten se on huono palkka?

Vierailija
25/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut että hoitajat on usein myös välikädessä ikävästi, kun potilas tarvisi jotain mitä lääkäri ei voi tai ehdi antaa. Hoitajan kanssa siinä jäädään inttämään. Mut joskus potilaanakin on ollut pakko laittaa kova kovaa vasten, että on saanut asiansa läpi. Jos ei osaa puolustaa itseään, niin hoitojärjestelmän pyörityksessä joutuu helposti laiminlyödyksi, väärin hoidetuksi, pompotelluksi loputtomasti paikasta toiseen tai odottamaan jonoissa lähes ikuisesti. Byrokratia ja resurssien pula, helppoa ei oo terveydenhoitojärjestelmässä kellään.

Ei joka paikassa ole resurssipulaa.

t. röntgenhoitaja, joka teki tänäänkin vain kaksi puolen tunnin tutkimusta.

[/

Joo, no jollain voi olla helppoa. Röntgenhoitajaksi kai onkin ihan suositeltavaa alkaa, yleensä päivätyö ja ei kovin raskasta?

Vierailija
26/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuntuu hoitajatkin olevan tyytyväisiä työhönsä. Vietetään paljon aikaa yhdessä.

T: lääkäri

Vierailija
27/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mainiota että on tyytyväisiä hoitajia. Hyviä työpaikkoja on ja haluaisin itsekin semmoisen joskus. Jos ei tältä alalta niin joskus joltain muulta. 

Ap

Vierailija
28/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää aina haukkua hoitoalaa? Onko esim. Labrahoitaja, terveydenhoitaja ja röntgenhoitaja kamalia ja fyysisesti raskaita ammatteja? No ei todellakaan ole!

Vierailija
29/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös röntgenhoitaja. Riippuu paikasta, onko kevyttä vai ei. Ehkä yksityisellä käveleviä kuvaavana voisi viihtyä. Mutta keskussairaalassa monen modaliteetin osaajana 3-vuorotyössä ja nihkeä ilmapiiri - ei niin kevyttä ja mukavaa. Mutta silti parempi kohtalo kuin alimitoitetulla vuodeosastolla sh:na, väittäisin.

Vierailija
30/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös röntgenhoitaja. Riippuu paikasta, onko kevyttä vai ei. Ehkä yksityisellä käveleviä kuvaavana voisi viihtyä. Mutta keskussairaalassa monen modaliteetin osaajana 3-vuorotyössä ja nihkeä ilmapiiri - ei niin kevyttä ja mukavaa. Mutta silti parempi kohtalo kuin alimitoitetulla vuodeosastolla sh:na, väittäisin.

Tässäkin yhtälössä nihkeä ilmapiiri on keskeinen työilon tappaja. Vaikka työ olisi itsessään miten helppoa ja kivaa, siltä häviää mielekkyys kun päivät menee 'työkavereiden' keljuilua ja kaikenlaista kiusantekoa katsellessa. Vaatii kovaa luonnetta, että pystyy nousemaan sen yläpuolelle.

Vierailija
31/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin kadun!!

Enkä suosittele kellekään! Palkalla ei pärjää yksin, pakko olla vähintään keskituloinen puoliso. Ja akkavaltaiset työyhteisöt on helvetin esikartanoita! Työpaikat valuu yksityisille, joissa yt-neuvottelut on arkipäivää. Ei mitään hyvää sanottavaa!

Nim. Sh 13 vuotta

Olen sh, työkokemusta alle vuosi ja palkka viimeksi lähes 3300e/kk. En todellakaan valita. Meidän työyhteisössä kaikkien palkka on yli 3 tonnia. Miten se on huono palkka?

Good for you! Meillä avohoidossa päivätyössä kellään ei ole yli 2500€/kk bruttopalkka. Siitä pois verot, miten niin muka tällä pärjää???

-Se 13 vuotta alalla ollut, kaikki ikälisät saatu, urani huipulla

Vierailija
32/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää aina haukkua hoitoalaa? Onko esim. Labrahoitaja, terveydenhoitaja ja röntgenhoitaja kamalia ja fyysisesti raskaita ammatteja? No ei todellakaan ole!

Valmistuin labrahoitajaksi reilu puolitoista vuotta sitten. Raskaus tulee siitä että että töitä on usein liikaa. Toisin sanoen työntekijöitä on jatkuvasti liian vähän. Ja siitä että osalla on kolmivuorotyö, itse en siihen pystyisi. Eikä täyttä vapautta potilaiden siirroista, itse loukkasin selkäni uudestaan yrittäessäni siirtää yksijalkaista potilasta ekg-sängyltä pyörätuoliin, kun avustaja oli karannut paikalta. Hyvään ergonomiaankaan ei ole aina mahdollisuutta näytteenottotyössä.

Vierailija
33/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te elätte, joilla ei ole varaa ostaa ruokaa hoitajan palkalla ettekä pärjää ilman keskituloista puolisoa? Meillä kaksi parin tonnin bruttopalkalla tehnyttä sairaaladuunaria sai 35-vuotiaana maksettua asuntolainan pois, ja lapsikin tuli samalla kasvatettua. 2010-luvun Tampereella, ei 50-luvun Perähikiällä. Onnistuu, kun tahtoo.

Vierailija
34/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työpaikoissa te oikein olette? Itse olen ollut aina vain hyvissä työpaikoissa joissa hyvä työilmapiiri. Ollaan kaikki kaveria keskenään ja järjestetään yhteisiä juhlia joihin kutsutaan koko osaston porukka, ketään ei jätetä koskaan kutsumatta. Aina autetaan toisia tarvittaessa ja keneltä tahansa voi pyytää apua rohkeasti jos joku asia mietityttää, koska tahansa. Meillä myös osastonhoitaja pyytää säännöllisesti palautetta työntekijöiltä ja käskee kertomaan heti jos on jotain kehittämiseen ideoita. Ja oh käskee meitä kuvailemaan päivän fiiliksiä, niin hyviä kuin huonoja. Jokainen voi rohkeasti avata suunsa ja kertoa mitä on sanottavana ja kaikki kuuntelee sinua.

Älkää suostuko olemaan huonoissa työpaikoissa uuvuttamassa itseänne!! Hyviäkin paikkoja on.

Vierailija
35/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin kadun!!

Nim. Sh 13 vuotta

Good for you! Meillä avohoidossa päivätyössä kellään ei ole yli 2500€/kk bruttopalkka. Siitä pois verot, miten niin muka tällä pärjää???

Onpa outoa. Pk-seudulla vastavalmistunut saa päivätyössä yli 2500e/kk. Siis ilman yhtään mitään lisiä.

Entä oletko ajatellut vuorotyötä? Sillä voisi nostaa palkkaa mukavasti.

Vierailija
36/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin kadun!!

Nim. Sh 13 vuotta

Onpa outoa. Pk-seudulla vastavalmistunut saa päivätyössä yli 2500e/kk. Siis ilman yhtään mitään lisiä.

Entä oletko ajatellut vuorotyötä? Sillä voisi nostaa palkkaa mukavasti.

Monestikin.

Pk-seudulla on kalliimpi eläminenkin joten...

Mutta kun on 13 vuotta ollut päivätyössä, niin mun koko perheen elämä rullaa tän aikataulun mukaan ja ollaan jo totuttu vapaisiin viikonloppuihin, jouluihin jne...

Mulla on tuuria kun on hyvä palkkainen mies, muuten en voisi edes valita päivätyön ja vuorotyön välillä.

Vierailija
37/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä vuorotyössä yli viis vuotta ja palkka 2500 luokkaa. ei ole huono, mutta näihin muihin verrattuna ja terveytensä menettäneenä, ei hyväkään? Teknisiin osaajiin (inssit ym) - ala-arvoinen?

Vierailija
38/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mainiota että on tyytyväisiä hoitajia. Hyviä työpaikkoja on ja haluaisin itsekin semmoisen joskus. Jos ei tältä alalta niin joskus joltain muulta. 

Ap

Voisko nää hyvissä työpaikoissa olevat vinkata missä niin lokoisat oltavat on, niin vois muutkin hakea parempiin paikkoihin?

Olen ollut reilu 40 eri osastolla töissä ja ihan samanlaista selkään puukotusta ja itsensä pönkittämistä akoilla oli joka osastolla. Olisipa todella virkistävää päästä mukavaan ja kuppikunnattomaan työpaikkaan.

Vierailija
39/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jos haluat päästä eläkkeelle terveenä fyysisesti ja psyykkisesti.Selkä ja nivelet on kovilla,vuorotyö vie yöunet ja sosiaalisen elämän->olet vain enää jatkuvasti väsynyt, uupumus valtaa mielen vaikka teet parhaasi niin se ei riitä yhtään mihinkään, esimies vaatii lisää joustoa vaikka et muuta kerkeä tekemäänkään kun joustamaan,vapailla ja lomilla soitellaan tuuraamaan työvuoroja,huono työilmapiiri enemmän sääntö kuin poikkeus,kiusaamista johon ei ole kykyä puuttua,yksityiset firmat pitää pelkkänä pelinappulana ja käärii voitot osakkaiden taskuun joita ovat ko. yrityksen johtoportaan jäsenet.......suurta huijausta ja kieroilua päivästä ja vuodesta toiseen!yhtä kiitoksen sanaa ei tule tippumaan vaikka toinen hoitajan jalka on jo haudassa.koiran virka,en suosittele

!

Vierailija
40/43 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

aijai valitettavan hyvin sanottu :(