Stockmann taso 2018
Stockmann helsinki, ei tasoa, konkurssitulee
Parkki on 7€ h ja nykyään et saa yhtä tuntia ilmaiseksi ellet omista silver tal black korttia
Kassoja oli 3 v sitten joka puolella, nyt on taas puolitettu. Kassoja per kerros enää 2 kpl ja myyjiä ei missään, ei edes kassalla. Kohta on itsepalvelupiste varmaan. Lehdistölainoja kohdellaan kuin paskaa.
Nuoret myyjät saanu fudut.
Mitä vielä?
Kommentit (50)
Siis tuo tasokorttisysteemi on NIIN vanhanaikainen, että luokitellaan asiakkaat normiin, exclusiveen tai firstiin. Tämän takia Tallink-Siljakin menettää asiakkaita kun luokittelee palveluaan pronssiksi, hopeaksi tai kullaksi. Todella 1990-lukua (lamaista sellaista)...
Miksi Stockmann ei tehnyt itsestään Ruotsin NK:n tyylistä luksustavarataloa?
HSEn adonis kirjoitti:
Alas menee minustakin. Ensimmäisen kerroksen kosmetiikkapuoli (shop in shop tyyliset) ainut järkevän tuntuinen eksklusiivinen seikka enää.
Mutta sinnekään ei ole koskaan edes saatu suosittuja maailmanmerkkejä kuten Benefit, Nars, Stila, Charlotte Tilbury tai Hourglass. Tanttamerkkisiä meikkejä löytyy kyllä senkin edestä.
Miksi nettikaupasta on aina kaikki tuotteet loppu? Kannattaisiko täyttää niitä varastoja ja kokoja reaaliajassa, niin joku voisi ehkä ostaakin kun saatavuutta olisi?!? Kaikki kun eivät asu Stockmann-tavaratalon nurkilla.
Joo, saman totesin tuosta kassatoiminnasta. Olin lasten kanssa vaateostoksilla ja kassan takana oli kaksi myyjää, toisella oli asiakas kassallaan. Toinen (vapaa) myyjä näki mut ja pakeni jonnekin varastoon kassan taakse. No, jonotin ne ostokset, mitä lapset oli sovittaneet ja halusivat. Sen jälkeen en ole jalallani ko. kauppaan enää astunut. Enkä tule astumaan. Ja mullakin jossain vaiheessa oli se First-kortti, eli paljon tuli Stockalta ostettua. Sääli homma, oli aikoinaan ihan oikeasti hyvä kauppa.
Luokkayhteiskunta pois! kirjoitti:
Siis tuo tasokorttisysteemi on NIIN vanhanaikainen, että luokitellaan asiakkaat normiin, exclusiveen tai firstiin. Tämän takia Tallink-Siljakin menettää asiakkaita kun luokittelee palveluaan pronssiksi, hopeaksi tai kullaksi. Todella 1990-lukua (lamaista sellaista)...
Sä et kultapieni tajua että KAIKKI firmat lajittelee asiakkaat. Katsos kun 15-20% asiakkaista tuo 80% tuloista ja ne loput suurinpiirtein vaan kantavat hiekkaa lattioille. Toki niitä paljon rahaa käyttäviä kantiksia ja suosittelija-asiakkaita kannattaa muistaa ja kannustaa käyttämään firman palveluja. Niistä taviksista jotka tuo 5-10% tuloista ei niin kannata välittää. Ne kun käyvät paikan päällä vaan kaks kertaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Stockmann ei tehnyt itsestään Ruotsin NK:n tyylistä luksustavarataloa?
Ehkä siksi että siellä töissä olevat, kaupasta ja taloudesta sua paremmin ymmärtävät tajusivat ettei Suomessa riitä asiakaskuntaa ja ostovoimaa moiselle.
Ennen vanhaan, siis vielä joskus 15 vuotta sitten, käynti Hgin keskustan Stockalla oli rentoutumishetki. Ekana naistenvaateosastolle kiertelemään ja saamaan huipputason kohteliasta palvelua, myyjät toivat koppiin eri kokoja, heillä oli päässään jo idea, mitä tarjota, jos sovitettava malli olikin huono ja niin edelleen. Ja vaatteet olivat aina tosi kauniisti esillä. Koskaan ei lojunut pudonneita vaatteita lattialla, tai roikkunut väärinpäin henkareissa. Näkymä houkutteli käymään koko osaston rauhassa läpi.
Sit meikkiosastolle testaamaan myyjän opastuksella meikkejä, pari testausta hajuvesiosastolla ja testerilaput mukaan, sit laukkuosaston kautta hansikkaiden luo ihan vaan kokeilemaan siistissä ihanassa rivissä olevia luksushansikkaita.
Sitten Akateemisen kautta Café Aaltoon saamaan pöytiin tarjoilua ja käymään läpi ostoksia. Ja tuoksuttelemaan eri hajuvesinäytteitä. Akateemisen alakerrasta tarttui usein mukaan jokin kirja tai lehti kierroksen päätteeksi.
Ja entäs sitten Herkku! Se oli melkein kuin laatuaikaa miehen kanssa. Ollaan innokkaita kokkailijoita, ja ostoslistan ohessa tsekattiin muita tuotteita kaikessa rauhassa. Herkussa oli kaupungin paras valikoima, parhaat liha-, kala- ja juustotiskit.
Nyt Stockalla käynti vaan masentaa. Siis yksiselitteisesti masentaa.
En tiedä, olinko minä, nyt nelikymppinen, sit sitä viimeistä vuosikertaa, joka tykkäsi tavarataloista. Ennen lapsia oli myös enemmän varaa shoppailuun. Kun lapset syntyivät, muutimme kauas keskustasta, ja nyt ostokset tehdään Vantaan Jumbossa tai Malmin Cittarissa, eikä itselle ole varaa ostaa juuri mitään. Ehkä nuorempi sukupolvi käy mieluummin ostareissa, tilaa eBaysta ja Wishistä tai on kulutuskriittisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Stockmann ei tehnyt itsestään Ruotsin NK:n tyylistä luksustavarataloa?
Ehkä siksi että siellä töissä olevat, kaupasta ja taloudesta sua paremmin ymmärtävät tajusivat ettei Suomessa riitä asiakaskuntaa ja ostovoimaa moiselle.
Silti kaikki minun tuntemat suomalaiset, minut mukaanlukien, käymme Ruotsissa NK:lla ostoksilla monta kertaa vuodessa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Stockmann ei tehnyt itsestään Ruotsin NK:n tyylistä luksustavarataloa?
Ehkä siksi että siellä töissä olevat, kaupasta ja taloudesta sua paremmin ymmärtävät tajusivat ettei Suomessa riitä asiakaskuntaa ja ostovoimaa moiselle.
Niin ja aikaisemmin Stokka oli Suomen oloissa luxuskauppa NL:n aikoina kun sen silloinen eliitti käytti Stokkaa hovihankkijanaan. Nythän heillä on hienommat kaupat itsellään. Stokkan Herkkukin on ihan rappiolla vaikka nyt tekevätkin remppaa. Saa nähdä mitä siitäkin tulee.
Stockmannin hyvä puoli on se että se on mahdollisimman lapsivapaa tavaratalo! Kun sinne menee niin tietää ettei tule saamaan migreenikohtauksia kenenkään huutavan tai kirkuvan lapsen takia.
Stockmannin Herkku on edelleen Suomen ykkösruokakauppa. Varsinkin juhlapyhät vaativat kunnon ruokaa ja sitä saa ainoastaan Stockmannilta. Toukokuun lopulla käytiin miesten pukuosastolla ja sielläkin oli todella erinomainen palvelu. Myyjälle esitettyjen toiveiden mukaan hän etsi sopivat puvut, joista heti ensimmäinen Bossin tarjouspuku istui miehelleni kuin hansikas, joten eikun kauppaa tekemään. Aina olen saanut hyvää palvelua Stockmannilla. Jopa maailman parhaan karitsankyljysreseptin marinointiliemineen olen saanut juuri Stockmannilta. Ainoa asia, mikä ärsyttää on se, että vaatteisiin on tuotu halpismerkkejä, joita nuoriso ei kaupoista osta eivätkä ne vanhemmille ja varakkaammille kelpaa. Vila, Vero Moda yms. tanskalaiset merkit.
En ole valtavasti edes ostanut, mutta First kortti tuli postilaatikkoon jokin aika sitten. Tunnin parkkiale on kiva etu. Plus lounge-paikka pientä lepohetkeä ja virkistymistä varten.
Nettikauppa kyllä kaipaa parantamista. Logistiikka- ja myyntiketjut eivät ole tarpeeksi hyvin synkronoituja, kuten isoilla verkkokaupoilla on. Usein olen löytänyt netistä hyvän tuotteen, mutta se onkin ollut loppu tai minun pitää metsästää sitä jostakin liikkeestä. Pitäisi tulla heti ilmoitus, että onko tuotetta tulossa ja koska ja voiko sitä tilata jne. Tyhjät kuvat eivät paljon innosta. Häälahjoja tilatessa (Villeroy & Boch astioita) tuote piti tilata myymälään, mutta tilaus toimitettiin erinomaisesti juhlapaikkakunnalle.
Niin samaa mieltä. Romutettu koko hieno instituutio.
Enää ei huvita käydä.
Stockmann on mennyt pahasti alaspäin. Palvelu on huonontunut ja myyjiä on liian vähän. Monet myyjät ovat epäystävällisiä ja epäasiantuntevia.
Helsingin keskustan tavaratalon yleisilme on nuhjuinen, etenkin vaateosastoilla: vaatteet eivät ole kauniisti esillä, tilat on tungettu liian täyteen ja yleisvaikutelma on ahdas ja ankea. Vaatteita roikkuu henkareilla miten sattuu, osa on pudonnut lattialle jne. Ale-laareja ja -rekkejä on joka puolella ja niissä tavarat ovat ihan sekaisin. Käyn nykyään mieluummin Sokoksen vaateosastolla.
Kosmetiikkaosasto on Stockmannilla edelleen hyvä ja viihtyisä mutta muut osastot aika ankeita.
Sääli hienoa tavarataloa.
Stockkalla on paljon kivoja vaatemerkkejä kuten Toteme, Dagmar, Acne,Samuji jne. joiden takia käyn usein keskustan tavaratalossa. Esillepanoon voisi kyllä panostaa vielä vähän lisää, hieman sotkuisen oloista kuten joku aiemmin ketjussa totesikin.
Vierailija kirjoitti:
Stockmann helsinki, ei tasoa, konkurssitulee
Parkki on 7€ h ja nykyään et saa yhtä tuntia ilmaiseksi ellet omista silver tal black korttia
Kassoja oli 3 v sitten joka puolella, nyt on taas puolitettu. Kassoja per kerros enää 2 kpl ja myyjiä ei missään, ei edes kassalla. Kohta on itsepalvelupiste varmaan. Lehdistölainoja kohdellaan kuin paskaa.
Nuoret myyjät saanu fudut.Mitä vielä?
Mikä on lehdistölaina?
Stocka on ihan höpönlöpö nykyään.
Mitä v---a teen kaksi kertaa vuodessa saamillani 100 €:n Stockan lahjakorteilla (syntymäpäivä- ja joululahja)???
Ostan väkisin jotain sieltä, vaikken muuten astuisi tuohon pompöösiin menneisyyden luolaan.
Vierailija kirjoitti:
Stockmannin Herkku on edelleen Suomen ykkösruokakauppa. Varsinkin juhlapyhät vaativat kunnon ruokaa ja sitä saa ainoastaan Stockmannilta. Toukokuun lopulla käytiin miesten pukuosastolla ja sielläkin oli todella erinomainen palvelu. Myyjälle esitettyjen toiveiden mukaan hän etsi sopivat puvut, joista heti ensimmäinen Bossin tarjouspuku istui miehelleni kuin hansikas, joten eikun kauppaa tekemään. Aina olen saanut hyvää palvelua Stockmannilla. Jopa maailman parhaan karitsankyljysreseptin marinointiliemineen olen saanut juuri Stockmannilta. Ainoa asia, mikä ärsyttää on se, että vaatteisiin on tuotu halpismerkkejä, joita nuoriso ei kaupoista osta eivätkä ne vanhemmille ja varakkaammille kelpaa. Vila, Vero Moda yms. tanskalaiset merkit.
En ole valtavasti edes ostanut, mutta First kortti tuli postilaatikkoon jokin aika sitten. Tunnin parkkiale on kiva etu. Plus lounge-paikka pientä lepohetkeä ja virkistymistä varten.
Nettikauppa kyllä kaipaa parantamista. Logistiikka- ja myyntiketjut eivät ole tarpeeksi hyvin synkronoituja, kuten isoilla verkkokaupoilla on. Usein olen löytänyt netistä hyvän tuotteen, mutta se onkin ollut loppu tai minun pitää metsästää sitä jostakin liikkeestä. Pitäisi tulla heti ilmoitus, että onko tuotetta tulossa ja koska ja voiko sitä tilata jne. Tyhjät kuvat eivät paljon innosta. Häälahjoja tilatessa (Villeroy & Boch astioita) tuote piti tilata myymälään, mutta tilaus toimitettiin erinomaisesti juhlapaikkakunnalle.
Herkkukin on nykyään s-kaupan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Stockmann ei tehnyt itsestään Ruotsin NK:n tyylistä luksustavarataloa?
Ehkä siksi että siellä töissä olevat, kaupasta ja taloudesta sua paremmin ymmärtävät tajusivat ettei Suomessa riitä asiakaskuntaa ja ostovoimaa moiselle.
Silti kaikki minun tuntemat suomalaiset, minut mukaanlukien, käymme Ruotsissa NK:lla ostoksilla monta kertaa vuodessa! :D
Siitä on nyt noin 26 vuotta, kun siellä viimeksi kävin ostoksilla. Itseäni ihmetyttää, kuka siellä Tukholmassa enää jaksaa käydä.
Alas menee minustakin. Ensimmäisen kerroksen kosmetiikkapuoli (shop in shop tyyliset) ainut järkevän tuntuinen eksklusiivinen seikka enää.