Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet sellaisesta ihmisestä joka kutsuu sinua pelkällä etunimellä?

Vierailija
22.08.2018 |

Esimerkiksi jos ninesi vaikka olisi Tiina Virtanen, niin he eivät kusuisikaan sinua rouva/neiti Virtaseksi vaan pelkästään Tiinaksi. Minulle on opetettu että sellainen on eritäin rumaa ja todella huonoa käytöstä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on varmasti paljon ystäviä

Vierailija
2/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Liian jäykkää ja muodollista käyttää sukunimeä. Tulee armeija mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vuoteen 2018!

Vierailija
4/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että se on normaali ihminen. Tai itse asiassa en ajattele mitään koska en huomaa koko asiaa koska kaikki kutsuvat minua pelkällä etunimellä. En todellakaan haluaisikaan olla mikään "neiti Sukunimi".

Vierailija
5/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin aika kummallisena jos kaverini mua teitittelisi eikä kutsuisi etunimellä. Missä tynnyrissä sut on kasvatettu.

Vierailija
6/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastelen, ja joudun asioimaan virastoissa, ihmettelen miksi sosiaalitoimi kutsuu kirjeissäkin, joissa kertovat päätöksensä, etunimellä. Tuntemattoman kutsuminen etunimellä (kirjeessä) on alentuvaa. Terveydenhoidossa kutsutaan koko nimellä, mikä on tilanteessa sopivaa.

Lähi-ihmiset taas, ihan eri asia!

Vierailija
7/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kauppoja suunnitteleva automyyjä, heidät koulutetaan käyttämään asiakkaan nimeä joka lauseessa vähintään kerran. Tapa jää pois kun kaupat on tehty.

Vierailija
8/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Puhelinmyyjillä sama kikka. Etunimen käyttö vetoaa tunteisiin. Ja ennen kuin huomaatkaan olet tullut tilatuksi.

Vierailija
9/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi näyttäytyy muualla maailmassa muunsukupuolisten paratiisina, kun ei ole edes sukupuolitettuja pronomineja eikä tapana neiditellä/herrotella. Itse he eivät sitä paljoa arvosta vaan marmattavat kaikesta.

Vierailija
10/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tuttavallinen puhe myyjiltä on niin läpinäkyvää. En koskaan osta edes vaikka haluaisin tuotteen, jos mua aletaan etunimittelemään joka lauseessa.

Vierailija
11/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita, tuntemattomia henkilöitä on kohteliasta puhutella koko nimellä. Itse teen aina niin ja esittäytyessäni ilmoitan myös oman nimeni kokonaisuudessaan. 

Tuttujen kesken tilanne on aivan toinen. Silloin on mielestäni aivan suotavaa nykyaikana käyttää pelkkää etunimeä. Esimerkiksi työkavereita kutsun aina pelkällä etunimellä.

Työhön liittyvä yhteydenpito esimerkiksi asiakkaisiin on vähän toinen juttu. En oleta, että henkilö, johon pidän yhteyttä esimerkiksi kerran vuodessa, muistaisi minut tai tunnistaisi minut äänestä. Siksi esittelen itseni aina varmuuden vuoksi puhelimessa koko nimellä mainiten myös yrityksen, jota edustan. 

Mielestäni tällaiset tilanteet pitää hoitaa hienotunteisesti ja tilannekohtaisesti. Mieluummin hieman liian kohtelias kuin liian tuttavallinen. Kaksi ääripäätä, jotka ovat mielestäni yhtä ärsyttäviä:

1. Kutsutaan ihmistä pelkällä sukunimellä. Tämä "armeijatyyli" on todella ärsyttävää ja jotenkin alentavaa. 

2. Lehtimyyjä, joka tuttavallisesti kutsuu sekä itseään että minua pelkällä etunimellä, ihan kuin olisimme tuttuja keskenämme. 

Vierailija
12/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei sinänsä ainakaan myyjien taholta tuleva etunimeltä puhuttelu häiritse, olen ostamassa tuotetta enkä myyjää eli sinne liikkeeseen hän jää "nimittelyineen". Oma sukunimeni on sellainen ruotsinkielinen mongerrus ettei sitä kukaan osaa ääntää, siksi kehotankin kaikkia käyttämään vain etunimeä.

Vierailija
13/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin piiskaa.

Vierailija
14/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kavereidenkin kanssa olla niin virallisia. Voi että!

Vierailija
15/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etunimen jatkuva toistelu vaikuttaa jotenkin amerikkalaiselta.

Otetaan nyt huomioon kuinka paljon Queen elizabeth2 on ollut amerikassa ja tehnyt vaikutuksia sinne. Oletteko miettineet millainen tukijoukko kuningattareella on ja miten hän manipuloi heitä... hillary clinton sun muut ovat samaa sukua.

George Bush perhe halusi minut yhdysvaltoihin mutta hån ymmärsi että minä kasvan paremmin muualla. Kuningatar oli aina perässä ja kyseli minusta jotta voisi sortaa minua media sodan takia. Kuningas monarkialla ei ole ollut yhtäkään lojaalista tutustumista minuun. He aina lähettävät jonkun kysymään minusta jotain ja sitten he yrittävät jotenkin jotain idioottia. Jos joku haluaa tutustua johonkin niin silloin mennään suoraan puhumaan hänelle ketä onkaan. Niin yksinkertaista miltä se näyttää niin sitä me näemme. Töstö jää vaikutuksia päähämme koska käsittelemme googolplexisiä numeroita aivoillamne ja nämä v i t u n idiootit tietävät nämä asiat ja käsittelevät niitä vihan takia ja koston takia. Esim. Patrik Håkans on sanonut minulle että kostaminen ja kamelinpaskajuttu ovat hyviä asioita. Kiitos metallini takaisin minulle! Nyt!

Vierailija
16/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelet sellaisesta ihmisestä ketä kutsuu sinua kamelinpaskajuttu nimillä.

Onko heidän äitinsä reginoita? Tuo viiminen kenet mainitsin on cunt 16/16

Vierailija
17/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verta viellä amerikkalaisesta kunnioituksesta että metallini saatuani metrossa oli täynä intialaisia ja heistä kaikista huomasi että he näkivät kunnioituksellisen ihmisen. En ole ikinä nähnyt mitään vastaavanlaista Finlandiassa. Feat donald trump. Unbelievble incredible. Never seen. Wau.

Vierailija
18/18 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan siinä tapauksessa ärsyynnyn, että kysymyksessä on puhelinmyyjä tai  esim joku  lehden tilausmyyjä, joka yrittää tuolla tavalla (+ äänensävyllä) lähestyä minua ja ikäänkuin tehdä itsensä tykö tyyliin : "Nyt kuule, Laura, meillä olisi nimenomaan sinulle, ainoastaan tämän..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän