Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tehdä jotain kaverille joka soittaa aina puolenyön jälkeen ympärijurrissa?

Vierailija
21.08.2018 |

Eilenkin hän ei osannut puhua kunnolla ja soitti paikallisesta baarista (=kivat taustamelut). Hän olisi halunnut että lähtisin hänen kuskiksi toiseen baariin per heti. Eikä se ollut ensimmäinen kerta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään käynyt mielessä että ap:n puhelimen kello todellakin on hiljaa jos puhelimen laittaa hiljaiselle?

Tuohan nyt on ollut ihan perusjuttu kaikissa käynnyköissä jo NMT aikana.

Kierrettävällä valitsimella olevassa lankapuhelimessa ei ollut mahdollisuutta laittaa äänettömälle, mutta siinä ei myöskään ollut herätystä. Toki puhelinkeskuksesta pytyi tilaamaan siihenkin herätyssoiton ja se ei tosiaan olisi toiminut, jos puhelin olisi ollut mahdolista laittaa äänettömälle.

Mitä vtun pentuja täällä on provoilemassa? Meillä on ARP käytössä eikä nähdä mitään syytä vaihtaa se mihinkään.

Vierailija
22/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua ap oletko tosissasi? Hei mutta vastaavia ihmisiä on monia. :D työskentelin kesän puhelinmyyjänä ja kaksi kertaa tuli vastaan ihminen, joka vastasi puhelimeen ihan unenpöpperössä.

Toinen sanoi: "Sä herätit mut, pakko olla äänet päällä että herätyskello soi."

Ja toinen:"Mä oon ollu yövuoros enkå voi laittaa äänettömålle ettå heråån herätykseen, joten pliis älä soita enää."

Kummallista ettei tuollaiset ole sitten ostaneet ihan perinteistä herätyskelloa, jotta olisivat saanet nuukua ihan rauhassa vaikka puhelin kiinni.  Ihmettelen myös ettei ihmiset kokeile toimiiko se puhelimen herätyskello äännet kiinni. 

Kaikki ihmiset eivät ole kovinkaan loogisia ja analyyttisiä. Törmään tähän jatkuvasti. Olen insinööri ja ratkon asiakkaisen onglemia ja se tuntuu hämmästyttävältä että minä pystyn puolen tunnin perehtymisen jälkeen selvittämään heidän vikakohteensa, vaikka en tunne prosessia entuudestaan, toisin kuin laitoksen oma väki, jonka olisi pitänyt pystyä tekemään samat päätelmät muutamassa minuutissa testaamalla ja kokeilemalla toimntaa jonka he tuntevat kuin omat taskunsa.

Eli en ihmettele yhtään että joku vain olettaa että herätys ei toimi jos puhelin on äänettömällä, mutta ei ole kertaakaan vaivatunut kokeilemaan että pitääkö tämä hänen olettamuksensa paikkaansa tai että sanotaanko käyttöohjeessa aiheesta jotain.

Itse olen oppinut että puhelinten ja tietokoneiden kanssa on usein niin että jos joku ominaisuus tuntuisi tosi hyödylliseltä, niin luultavasti on jo keksitty, en vain itse ole huomannut selvittää miten se toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään käynyt mielessä että ap:n puhelimen kello todellakin on hiljaa jos puhelimen laittaa hiljaiselle?

Kierrettävällä valitsimella olevassa lankapuhelimessa ei ollut mahdollisuutta laittaa äänettömälle, mutta siinä ei myöskään ollut herätystä. Toki puhelinkeskuksesta pytyi tilaamaan siihenkin herätyssoiton ja se ei tosiaan olisi toiminut, jos puhelin olisi ollut mahdolista laittaa äänettömälle.

Mitä vtun pentuja täällä on provoilemassa? Meillä on ARP käytössä eikä nähdä mitään syytä vaihtaa se mihinkään.

On tainnut olla autoradiopulimen kanssa vähän hiljaista viimeaikoina? Ihan vaan vinkkinä voin mainita että ARP verkon toiminta loppui vuonna 2000. Siksi kukkaan ei soita tai vastaa ARP puheluihin.

Vierailija
24/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pentuja? Pennut ei tiedä mitään NMT puhelimista saati kiekkovalitsemesta lankapuhelimessa. Totesin tämän kun näin että meidän teini ei keksinyt miten kiekkovalitsinlankapuhelinta käytetään, sellainen oli eräässä museossa ja sillä pystyi soittamaan toiseen puhelimeen.

Vierailija
25/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua ap oletko tosissasi? Hei mutta vastaavia ihmisiä on monia. :D työskentelin kesän puhelinmyyjänä ja kaksi kertaa tuli vastaan ihminen, joka vastasi puhelimeen ihan unenpöpperössä.

Toinen sanoi: "Sä herätit mut, pakko olla äänet päällä että herätyskello soi."

Ja toinen:"Mä oon ollu yövuoros enkå voi laittaa äänettömålle ettå heråån herätykseen, joten pliis älä soita enää."

Kummallista ettei tuollaiset ole sitten ostaneet ihan perinteistä herätyskelloa, jotta olisivat saanet nuukua ihan rauhassa vaikka puhelin kiinni.  Ihmettelen myös ettei ihmiset kokeile toimiiko se puhelimen herätyskello äännet kiinni. 

No kun kaikki kaverit kehuu että ei tarvi enää muuta kelloa kuin puhelimen. Ei haluta vaikuttaa juntilta jolla on vielä erillinen herätyskello.

Itsellä on matkoilla aina erillinen herätyskello, pari kertaa on käynyt puhelimen kanssa pieni moka. Puehlin on vaihtanut yön aikana itsekseen aikavyöhykettä ja soi tunnin myöhässä. Kerran puhelin putosi ja siitä irtosi akku, eikä puhelin saanutkaan operaattorilta aikaa, eikä huoneessa ollut mitään muuta kelloa josta olisi saanut oikean ajan. Puhelin on joskus napannut operaattorilta väärän kellon ajan. Kerran laitoin puhelimen illalla lataukseen nukkumaan mennessä, enpä tajunnut että pistorasiasta lähti sähkö samalla kun sammutin valot ja aamulla oli akku tyhjä.

Nykyisin on matkoilla aina mukana digitaalinen herätyskello, jonka patteri kestää vuosia, eikä se koskaan vaihda itsekseen aikaansa.

Kotona en käytä tavallisesti herätyskelloa lainkaan, vaan lähden töihin kun herään.

Vierailija
26/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla varmaan puhelimessa vikaa, mutta sen ku laittaa äänettömälle, niin herötyskellokin on äänetön, laitan siis puhelimen yöksi lentokonetilaan, näin voin pitää äänet päällä, mutta puheluita ja viestejä ei tule =)

Vähän vaikea uskoa että noin todella olisi että puhelin ei herätä jos on äänettömällä. Mutta tuo lentokonetila on tietysti yksi hyvä ratkaisu.

Vierailija
27/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla varmaan puhelimessa vikaa, mutta sen ku laittaa äänettömälle, niin herötyskellokin on äänetön, laitan siis puhelimen yöksi lentokonetilaan, näin voin pitää äänet päällä, mutta puheluita ja viestejä ei tule =)

Vähän vaikea uskoa että noin todella olisi että puhelin ei herätä jos on äänettömällä. Mutta tuo lentokonetila on tietysti yksi hyvä ratkaisu.

Lentokonetila myös säästää akkua. Pidän sen päällä aina öisin. 

Vierailija
28/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole. Kokeile heti.

Vierailija
29/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita puhelin äänettömälle klo 23.

Ja sitten myös herätyskello on poissa päältä. Ei kiiitos.

Missä puhelimessa herätys menee pois päältä jos laittaa puhelimen äänettömälle tai "älä häiritse" tilaan?

Vaikuttaa vähän provon ruokkimiselta.

Minulla on sikavanha puhelin ja se on juuri tällainen. Ei ole mitään älä-häiritse-tiloja. Nyt tulee varmaan neuvoja että osta sitten uusi, ei ole soittajan vika.

Vierailija
30/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt kun oli kyse häiriköstä joka soittelee kännissä keskellä yötä baariseuraa, on se aloittajan vika kun hän ei ymmärrä puhelimensa asetuksia? Hieno homma taas.

Vierailija
31/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei halua riskeerata aamuherätystä, voi alkaa sanoa yölliselle soittelijalle olevansa itsekin  jurrissa eikä voi ajaa. Siis jos herääminen ei valvota ja haluaa olla kohtelias joka tilantessa.

Vierailija
32/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt kun oli kyse häiriköstä joka soittelee kännissä keskellä yötä baariseuraa, on se aloittajan vika kun hän ei ymmärrä puhelimensa asetuksia? Hieno homma taas.

Ei vaan tuo on nopein ja helpoin ratkaisu. Totta kai kaverillekin pitää sanoa, ettei soittelisi yöllä, mutta känninen harvemmin tuon muistaa taas ensi kerralla. 

Vierailija
33/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oota hetki niin tuun kuskiksi >lopeta puhelu> laita puhelimesta virrat pois> jatka unia.

Vierailija
34/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
35/35 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap saa nyt kyllä tämän päivän marttyyrin palkinnon. Kannattaa ehdottomasti edelleen jatkaa puhelimeen vastaamista, sitä ettei sano ystävälle suoraan ja selän takana valittamista, se on jaloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän