Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mukavin makuualusta teltassa?

Vierailija
21.08.2018 |

Tuli tuosta toisesta makuualustaketjusta mieleen... Rakastan teltassa nukkumista, mutta mukavan alustan löytyminen on ongelma. Meillä on on auto- ja moottoripyöräreissuilla sellainen iso pumpattava ilmapatja (kyllä, sähköpumppua voi käyttää myös moottoripyörällä, jos siitä löytyy pistoke). Sen lisäksi olen kokeillut sellaisia ohuempia ilmatäytteisiä patjoja että niitä perinteisempiä retkipatjoja. Mikään ei oikein helli. Onko edes olemassa mitään sellaista vaihtoehtoa, joka ei vaatisi suunnilleen peräkärryä kuljettamiseen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkipatja. Oljet rinkkaan ja poltto käytön jälkeen.

Vierailija
2/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sellainen sopivasti lihava? Tiedätte varmaan sen laulun?

Vierailija
4/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksikas nuori mies, nam

Vierailija
5/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä toisaalta ajatellutkaan, että täältä löytyy ihan hirveästi retkeilystä innostuneita...

Ap

Vierailija
6/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tekee virheen että laittaa teltan johonkin kovalle maalle, kun laittaa pehmeään mättäikköön (kunhan nyt ei soisen märkää ole tms.) niin nukkuu paljon paremmin.

Vierailija
7/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkisänky ja päälle sopivan tyhjä ilmatäytteinen

Vierailija
8/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkikäyttöön tarkoitettu ilmapatja sopivan löysänä on ihanan pehmeä makuualusta.

Vierailija
9/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä toisaalta ajatellutkaan, että täältä löytyy ihan hirveästi retkeilystä innostuneita...

Ap

Minä ainakin tykkään retkeilystä. Olen suunnitellut lähteväni Madeiralle patikoimaan.

Vierailija
10/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmatäytteinen (esim sellanen uimapatjan mallinen), jossa on sopivasti ilmaa. Liikaa jos laittaa, niin on liian kova! Aika pehmoseksi kannattaa jättää. Ja alle eristealusta, jos paleltaa.

Vierailija
11/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retkikäyttöön tarkoitettu ilmapatja sopivan löysänä on ihanan pehmeä makuualusta.

Retkityyny tuohon vielä lisäksi, ja elämys on täydellinen.

Vierailija
12/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Retkisänky ja päälle sopivan tyhjä ilmatäytteinen

Mä oon miettinyt niitä retkisänkyjä, mutta mitenhän paljon se pakkaus vie tilaa... Autolla tietty ei mitään ongelmaa, mutta moottoripyörällä on tila vähän rajoitetumpi.

Ap

Vierailija
13/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammalmätäs ja sen päälle ohut puhallettava retkipatja.

Vierailija
14/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

On meitä täällä, mutta en osaa muuta vaihtoehtoa sanoa, kun oma suositus oli tuossa sinun ei-hyvä listassasi.

Vierailija
15/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeiralle pämppäämään ja hankkimaan uusi ”retkipatja”

Vierailija
16/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sellaista käyttänyt, enkä vain tykkää! Se on jotenkin niin kapean kiikkerä. Semmoinen porontaljan kanssa on hyvä, mutta porontaljaa on rasittavaa roudata mukana, vie paljon tilaa ja kaikki on sitten siinä karvassa.

Ap

Vierailija
17/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On meitä täällä, mutta en osaa muuta vaihtoehtoa sanoa, kun oma suositus oli tuossa sinun ei-hyvä listassasi.

Viittasin noihin vastauksiin, joita tuli asian vierestä.

Ap

Vierailija
18/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ihan varasänky. Se tietysti vaatii auton ja ison teltan. Toinen tuo ilmapatjan ja ei liian täynnä, niin kuin joku aikaisemmin kommentoi. Patjoja on jalkapumpullakin. Pumppu on patjan sisällä. Toimii kätevästi.

Vierailija
19/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vierasilmapatjaan laittaa retki-ilmapatjan petariksi? Tai mahtuuko mukaan superlonrullapatja?

Vierailija
20/23 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko vierasilmapatjaan laittaa retki-ilmapatjan petariksi? Tai mahtuuko mukaan superlonrullapatja?

Mä en oikein usko, että kaksi ilmapatjaa päällekkäin on sen parempi. Mä inhoan sitä tunnetta, kun se ilmapatja völlyy, kun toinen kääntyilee siinä (tai sekin, kun itse kääntyilee). Sitä me käytännössä aina käytetään, paksu villahuopa siihen päälle, niin ei tule kylmä.

Superlonipatja ei mahdu mukaan autolla (tai sinne mahtuu, muttei mahdu muuta) eikä moottoripyörillä.

Mä luulen, että tähän mun ongelmaan ei löydy ratkaisua, pakko mennä vähiten huonolla.

Ap