Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkälainen alue on Kauniainen ruotsia osaamattomalle perheelle?

Vierailija
02.05.2006 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ruotsia kuulee puhuttavan vähän enemmän kuin esim. Mikkelissä, mutta ihan suomella pärjää joka paikassa :).

Vierailija
2/6 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallispolitiikassa rkp onkin toistaiseksi suurin puolue ;)

Itse asuin aikoinaan muutaman vuoden Granissa eikä ikinä tullut vastaan tilannetta, että joku olisi edes yrittänyt puhua ruotsia kanssani.. Kaupoissakin aloittavat keskustelun aina suomeksi ja vaihtavat sitten (jos osaavat) ruotsiksi, jos asiakas on ruotsinkielinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on täys-hesalainen ja ei hänkään nyt muuttaisi pois täältä. Tosi mukava paikka asua. Kaikki palvelut lähellä. Tarhoja/pk joka nurkassa, juna asema lähellä. Isoja kauppoja lähellä esim Iso Omena ja Sello.

Huomaan että en juuri käykään Helsingissä enää.

Sitäpaitsi meillä on alhainen veroäyri, joten suosittelen kaupungimme lämmöllä.

Vierailija
4/6 |
02.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko eri kielisillä omat piirit?

Siis jos naapurin lapsi perhe ei ole suomenkielinen niin ovatko lapset tai vanhemmat missään tekemisissä toisten kanssa?

Tervehtivätko erikieliset naapurit toisiaan?

Vierailija
5/6 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen Helsingissä ja Espoossa jotenkin selvinnyt oppimatta suomea.

Tosi ujo ja häpeää valtavasti kielitaidottomuuttaan.

Vaikka sillä on turkki, niin se ei tosiaan ole mikään bättre folk-tyyppi, kokee itse olevansa sämre folk, itse sanoi niin. Vähän aikaa sitten sen

lääkäri oli puhelimessa sanonut labraan, että hänellä on sikavanha potilas (93 v.), sen mun mummo kyllä ymmärsi ja nauroi monta päivää katketakseen.

Ei nyt varsinaisesti liity tähän Kauniais-asiaan millään lailla. Käyn siellä koulua ja kukaan ei ole koskaan tullut puhumaan ruotsia.

Vierailija
6/6 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Toinen ikänsä Kauniaisissa asunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä