Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kengät talveksi?

Vierailija
21.08.2018 |

Haluaisin, että olisi aitoa nahkaa. Hinta siinä alle 100€ ja 100€ max. Niillä pitäisi olla hyvä kävellä talvella ja kestää hyvin.
Ehdotuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Helsingissä on ollutkin useita leutoja talvia, on kuitenkin liukasta ja mustaa jäätä. Lenkkareilla pärjää muuten, paitsi ei mustalla jäällä.

Itsekin kaipaisin talvikenkiä, joissa kunnon pohjat. Mieluiten saapasmalliset, ei nauhakiinnitystä.

Vierailija
22/44 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos talvet jatkuvat yhtä lauhoina kuin mitä on jo monta vuotta putkeen ollut, niin kesäkengillä pärjää hyvin. Itellä ollu talvikengät viimeksi käytössä varmaan joskus vuonna 2013. Sen jälkeen on menty vain kesäkengillä.

Mitä hittoo. Kesäkengillä -20 asteen pakkasilla.

Niitä -20 asteen pakkasia on ensinnäkin ollut melko vähän ja niinä harvoina sellaisina päivinä on pärjännyt kun on laittanut paksumpaa sukkaa jalkaan.

Joka talvi useampana päivänä on alle -20. Luntakin on aamuisin päivittäin yli nilkkojen, eli jotkut ballerinat lumihangessa öö... Asun 150km Helsingistä pohjoiseen. Ehkä sitten pk-seudulla on harvemmin pakkasta ja lunta. Tosin tarvitsen niitä paksuja sukkia jo +5 asteessa, vaikka jaloissa ei olisikaan kesäkenkiä. Tänäkin aamuna oli kaulahuivi ja sormikkaat.

En asu missään pääkaupunkiseudulla tai rannikollakaan, mutta siltikään ei viime talvina ole ollut -20 asteen pakkasia kovinkaan usein. Lumetkin ovat monesti tulleet vasta tammikuun puolella ja muutama talvi sitten ei ollut koko talvena kertaakaan yli 10 cm lumensyvyyttä. En tarkoita mitään balleriinoja, mutta esim. lenkkareilla jo tarkenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset reagoi herkemmin kylmään, ei sitä voi vertailla. Itsellä on aivan kauhean kylmänarat sormet ja varpaat, pitää olla villasukkaa ja villavuori kengissä jo heti kun menee pakkasen puolelle. Toiset ajaa autolla parkkihallista toiseen ja pärjää kesäkengillä, toiset rämpii pakkasessa pitkiä matkoja.

Vierailija
24/44 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saako satkulla nahkaiset talvikengät

Samaa ihmettelen. Etelän loskassa tarvitsee goretexiä  enemmän kuin nahkaa.

Vierailija
25/44 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin viime syksynä Footwayltä Emma-merkkiset lämminvuoriset nahkanilkkurit, maksoivat reilusti alle satasen. Niitä pidin syksyllä, talvella ja keväällä. Ihan hurjan hyvät jalkaan, ihan kuin ei kenkiä olisikaan, eivätkä ole liukkaat. Ei väsy jalat niissä yhtään. Fysioterapeuttikin ihaili niitä ja sanoi että hyvät kengät on.

Vierailija
26/44 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin viime syksynä Footwayltä Emma-merkkiset lämminvuoriset nahkanilkkurit, maksoivat reilusti alle satasen. Niitä pidin syksyllä, talvella ja keväällä. Ihan hurjan hyvät jalkaan, ihan kuin ei kenkiä olisikaan, eivätkä ole liukkaat. Ei väsy jalat niissä yhtään. Fysioterapeuttikin ihaili niitä ja sanoi että hyvät kengät on.

Kiva kuulla. Voisitko ettiä linkkiä näihin kenkiin jos sattuisi sieltä löytymään? Oliko se nahka aitoa vai keino/tekonahkaa?

Ap

Vierailija
27/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Voisiko tälläset toimia talvella ja mun käyttötarkotuksessa?

https://xxl.fi/the-north-face-sakura-mid-gtx-w-urban-navy-porcelain-tum…

Ap

Vierailija
28/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up.

Ap

Nuo ei kyllä ole kaupunkikengät.

Vierailija
31/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up.

Ap

Nuo ei kyllä ole kaupunkikengät.

No siis ei niitten hienot tarviikkaa olla vaan sellaset et ois hyvä kävellä myös siellä kaupungilla ja myös metsissä.

Vierailija
32/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clarksilla ainakin on nahkaisia goretex-saappaita, jotka näyttävät hyviltä ja ovat säänkestävämpiä kuin tavallinen nahka. Itse olen harkinnut tällaisia ruskeita. Clarksin kengissä on mulle sopiva lesti (ei liian kapea) ja pidan matalakorkoisista kengistä. Ovat olleet laadukkaita ja ajattomaan malliin kannattaa investoida. Ostan yleensä saappaat vähän isompaa kokoa niin niihin menee paksumpi sukka. Mielestäni Clarksia löytyy ihan kenkäkaupoista Suomessakin.

https://www.clarks.eu/c/Brooklyn-Bay-GORE-TEX/p/26136119

Vierailija
33/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on buutsit, menee ympöri vuoden ohuen villasukan kanssa, poislukien helle ja paukkupakkanen.

Sievillä on suomen talveen tehtyjä nahkakenkiä.... En ainakaan paljoa yli satkua maksanut ja ovat kotimaista työtä.

Vierailija
36/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon avusta kaikki! Tuli tässä mieleen, että onko jollakulla sellaisia kenkiä jotka sopii talvella ja syksyllä sekä keväällä. Niillä on hyvä kävellä ja muotoutuu jalan mukaan. Lämpimät talvella mutta ei hiostavat tai kuumat keväällä tai syksyllä. Pystyisi kävellä myös kaikissa maastoissa ja kaupungilla.

Sellaiset yleiskengät voisi olla kivat vaikka alle 100€. Ei tarvii olla nahkaa.

Olisko jollain tietoa tälläisistä kengistä sitten? Jos sinulla sattuisi tälläiset olemaan niin suositteleppa.

Mulla on ympärivuotisessa käytössä ollut Haltin vedenpitävät vaelluskengät omalla pohjallisella. Näyttävät ihan tavallisilta lenkkareilta, neutraalin väriset. Talvella käytän niissä merinovillasukkaa ja kesällä ohuempia sukkia.

Vierailija
37/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon avusta kaikki! Tuli tässä mieleen, että onko jollakulla sellaisia kenkiä jotka sopii talvella ja syksyllä sekä keväällä. Niillä on hyvä kävellä ja muotoutuu jalan mukaan. Lämpimät talvella mutta ei hiostavat tai kuumat keväällä tai syksyllä. Pystyisi kävellä myös kaikissa maastoissa ja kaupungilla.

Sellaiset yleiskengät voisi olla kivat vaikka alle 100€. Ei tarvii olla nahkaa.

Olisko jollain tietoa tälläisistä kengistä sitten? Jos sinulla sattuisi tälläiset olemaan niin suositteleppa.

Mulla on ympärivuotisessa käytössä ollut Haltin vedenpitävät vaelluskengät omalla pohjallisella. Näyttävät ihan tavallisilta lenkkareilta, neutraalin väriset. Talvella käytän niissä merinovillasukkaa ja kesällä ohuempia sukkia.

Linkkiä?

Ap

Vierailija
38/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Din sko on paikka, josta varmasti löydät, ei ehkä vielä ole talvikengät myynnissä, mut sitten kun on. Ostan käytännössä kaikki kenkäni sieltä, isot valikoimat ja kohtuuhinnat. Mm. viime talvena tosi nätit ja jalalle hyvät mustat nahkanilkkurit, taisi olla alle satasen.

Vierailija
39/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin omani briteistä newlook verkkokaupasta.

Maksoivat 50e ja luki oikeaa nahkaa.

Postikulut 10e.

Vierailija
40/44 |
22.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Etsin siis kenkiä millä voi kävellä myös talvisessa metsässä eli en mitään hienoja nilkkureita.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä