Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon saatte perustoimeentulotukea kuukaudessa?

Kiinnostaa
21.08.2018 |

itsellä perustoimeentulotuki on ollut 250 euroa asun yksin ja en ole eläkkeellä. Pitäisi kai saada paljon enemmän. Paljon sen pitäisi olla?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, enkä ole koskaan saanut. En myöskään asumistukea tms. Asun yksin, ellei lapsia lasketa.

Jos nyt avaisit tulojasi ja tilannettasi hieman?

Ymmärrätkö, että joillakin ihan fiksuilla ja työteliäillä ihmisillä voi olla tiukkaa. Kaltaiseksi provot ovat mauttomia.

Vierailija
22/30 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan kunkin kuukauden palkkioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, enkä ole koskaan saanut. En myöskään asumistukea tms. Asun yksin, ellei lapsia lasketa.

Jos nyt avaisit tulojasi ja tilannettasi hieman?

Ymmärrätkö, että joillakin ihan fiksuilla ja työteliäillä ihmisillä voi olla tiukkaa. Kaltaiseksi provot ovat mauttomia.

Vierailija
24/30 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perusosan määrä

Perusosa on kiinteä summa, joka on tarkoitettu jokapäiväisen elämän välttämättömiin menoihin. Perusosan määrä on laskennallinen, ja sen suuruudesta säädetään toimeentulotukilaissa. Määriä tarkistetaan vuosittain kansaneläkeindeksin mukaan.

Vuonna 2018 toimeentulotuen perusosan määrä on yksin asuvalle 491,21 e/kk. Katso taulukosta, miten muiden kuin yksin asuvien perusosa lasketaan.

Lähde KELAN sivut"

Vierailija
25/30 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mies saa 557 e keskimäärin verojen jälkeen työttämänä peruspäivärahaa, koska korvauksesta maksetaan aina 20 % veroa.

Jos siitä vähentää puolet vuokrastamme, vesi- ja sähkökuluista, vaikka pienen asumistuen saisikin, ei käteen jää noin paljon.

Mitään TT-tukea ei ole järkeä hakea, koska itse olen töissä. Pienipalkkaisessa, mutta kuitenkin se lasketaan myös miehen hyväksi.

Vierailija
26/30 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa kirjoitti:

itsellä perustoimeentulotuki on ollut 250 euroa asun yksin ja en ole eläkkeellä. Pitäisi kai saada paljon enemmän. Paljon sen pitäisi olla?

Jos et asu liian kalliissa asunnossa niin perustoimeentulotuki takaa sinulle n. 490 käyttörahaa kuukaudessa. Ensin lasketaan kaikki muut tulonlähteet ja puuttuva osa katetaan toimeentulotuella. Joten tuo 250e voi hyvinkin olla oikein.

Asun aika halvasti siis mitä tarkoitat kuntarajaa asumismenoissa ottaen huomioon ettei ketään voi pitää köyhyysrajan alapuolella tulojen kokonaismäärä. Tulosumma, kokonaismäärä pitää olla tietty asumismenojen jälkeen.

Vierailija
27/30 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä ja siitä maksetaan mulle palkkaa. Mikä  on sinun tekosyysi maata kotona toisten rahoilla?

Vierailija
28/30 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Send 250 kirjoitti:

Hyväksytäänkö asumismenot mihin rajaan saakka? Niin no vaikka multa hyväksyttäisiin kokonaan niin ei olisi silti 491 ja asumismenot menevät ylimenevänä täydentävänä tai ennaltaehkäisevänä mun mielestä. Perusmenoihin pitäisi jäädä 491.

Riippuu paikkakunnasta. Lukee Kelan sivuilla. Helsingissä yksinasuvalla 675.

Miksi viittaat Helsinkiin? Asutko itse Hesassa?

Onko 675 oikein? Aika vähän keskivuokraan nähden taitaa olla vanhanaikainen. 750 olisi enemmän oikein.

Vierailija
29/30 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä ja siitä maksetaan mulle palkkaa. Mikä  on sinun tekosyysi maata kotona toisten rahoilla?

Melkoinen olettamus että työttömyys on tekosyy.

Vierailija
30/30 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa tulee tilille 2600€

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä