Onko muita sairaslomalaisia joita ahdistaa kun ei varaa mihinkään?
Olen ollut pitkään masennuksen takia sairaslomalla, keväästä. Ja ahdistaa kun nyt ei varaa mihinkään. Mitään muuta kuin pakolliset ei voi ostaa. Kohta joudutaan varmaan myymään asuntokin ja muuttamaan vuokralle. Tein jo valmiiksi osapäiväistä työtä ja siitä jouduin saikulle ja nyt ei rahaa mihinkään. Ahdistaa...kaipaan vertaistukea.
Kommentit (7)
Miten onko masis yhtään helpottanut? Miten voit sen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Juuri olin melkein vuoden saikulla masennuksen vuoksi ja nyt osasairauspäivärahalla. Rahaa ei ole mihinkään, säästöt käytetty, luotto tapissaan, kaikki kirppiskelpoinen myyty. Olen ehkä stressaantuneempi kuin ennen saikkua, tuntuu ettei tästä enää ole ulospääsyä. Toivottavasti saat asiat järjestykseen, jos keksit keinon niin kerro minullekin.
Miten sairauspäiväraha lasketaan, onko se tietty prosentti tuloista?
Tsemppiä sinulle ja aplle!
Ev kirjoitti:
Miten onko masis yhtään helpottanut? Miten voit sen suhteen?
edelleen huonoina hetkinä mietin itseni tappamista..
ap
Mulla sama kun olin viimeksi pitkällä saikulla masennuksen suhteen. Palkka laski 800 e/kk. Vuokra 620, loput rahat menikin sitten ruokaan. Mitään tukia/apuja en saanut.
Hae toimeentulotukea. Itse olin pitkään myös tosi pulassa, koska tuttu sosiaalityöntekijä sanoi, etten saa sitä, ennen kuin myyn omistusasuntoni. Tyhmä uskoin häntä. Elin vuosikausia siten, että maksoin ensin vastikkeen, ja muut laskut, loppurahoilla ostin ruokaa tai lääkkeitä. Yleensä ruokaa, koska nälässä on hirveä olla. Hain nyt heinäkuussa toimeentulotukea ja vihdoin voin ostaa lääkkeetkin.
Jos se masennus ei ole edes parantunut noin pitkällä saikulla, kannattaisko vaan pyyhkäistä menemään takas töihin, että sais edes sitä palkkaa. Johan se parantaa mielialaa kummasti.
Juuri olin melkein vuoden saikulla masennuksen vuoksi ja nyt osasairauspäivärahalla. Rahaa ei ole mihinkään, säästöt käytetty, luotto tapissaan, kaikki kirppiskelpoinen myyty. Olen ehkä stressaantuneempi kuin ennen saikkua, tuntuu ettei tästä enää ole ulospääsyä. Toivottavasti saat asiat järjestykseen, jos keksit keinon niin kerro minullekin.