Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla ystävä tal kaveri kirkkoon kuuluvan henkilön kanssa?

Vierailija
21.08.2018 |

Vai onko kirkkoon kuuluminen ystävyyssuhteissasi turn-ff, onhan se nykyään niin out ja noloa kuulua kirkkoon?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä suurimmasta osasta ystäviäni kuuluvatko kirkkoon vai ei. Ei vaikuta muhun, itse en kuulu.

Vierailija
2/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kenenkään kirkkoon kuulumiset tai kuulumattomuudet ottaa selville, kun kaverisuhteista on kyse?  Ketään oikeasti kiinnosta.

Nykyään kai kuitenkin suurin osa suomalaisista kuuluu vielä kirkkoon. 

Enpä ole ikinä keneltäkään kysynyt, kuuluvatko vai ei.  Ei ole oikein ketään kiinnostava puheenaihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minäkään tuttavien uskonasioita. Eikä kiinnosta tietää. Minä kuulun kirkkoon, mies ei. Sekään ei meitä kumpaakaan hierrä mitenkään.

Vierailija
4/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin kirkosta hiljattain.

Olen ollut ateisti jo vuosia.

Muu perheeni kuuluu kirkkoon nuorinta tytärtäni lukuunottamatta, jonka kanssa yhdessä jätettiin eroamislomakkeet.

Ystävissäni on niin ateisteja, uskontoon välinpitämättömästi suhtautuvia kirkkoon kuuluvia tapaluterilaisia, kuin uskovaisiakin.

Yksi jopa fundamentalistiuskovainen.

Vierailija
5/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää joutuvani noltauksi ja päätyväni häpeään jos joku kavereistani kuuluu, se ei ole minun asiani tietää. Toki jollekkin voi olla hävettävä ja raskas asia jos joku lähipiiristä kuuluu kirkkoon, siinä voi mennä nuorelta kasvot ja maine. Vaan mitäpä minä siitäkään.

Vierailija
6/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä kuuluvatko kaverit kirkkoon vai ei. Sen tiedän, että miesystäväni kuuluu, mutta on tapauskovainen. Itse en kuulu kirkkoon.

Vierailija
7/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen tapauskovaisen miehen kanssa. Hänen tapauskovaisuus ei näy arjessamme mitenkään, silloin tällöin kyseenalaistan hänen henkistä laiskuuttaan asiaan liittyen. Kavereiden kohdalla en edes kyseenalaista.

Vierailija
8/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketä kuuluu mutta ainakin markkinoin heille aktiivisesti kirkosta eroamisen puolesta. Käykäähän tekin eroamassa: www.eroakirkosta.fi

Vierailija
9/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoon nyt voi kuulua useastakin syystä. Paljon huolestuttavampaa on jos kaveri oikeasti perustaa elämänsä taikauskolle ja vanhoille tarinoille. Sellaisen kanssa ei voi kovin syvällistä yhteyttä tuntea, kahvilla voi toki käydä ja vesijumpassa.

Vierailija
10/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on uskovainen, mutta emme puhu uskonnosta. Muuten pidän hänestä, hän on ehkä luotettavin ihminen kenet tiedän, fiksu ja reilu.

Vierailija
11/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä ketä kuuluu mutta ainakin markkinoin heille aktiivisesti kirkosta eroamisen puolesta. Käykäähän tekin eroamassa: www.eroakirkosta.fi

Näin tehdään tilaa i*lamille.

Vierailija
12/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tietenkin. Olen uskovaisesta perheestä, mutta en pidä siitä, että uskonnosta puhutaan.

Uskonto on jokaisen yksityisasia.

Vierailija
13/13 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on uskovainen, mutta emme puhu uskonnosta. Muuten pidän hänestä, hän on ehkä luotettavin ihminen kenet tiedän, fiksu ja reilu.

Kai te sentään puhutte uskonnoista? Itse olen ateisti ja ystäväni on tapakristitty, meistä kumpikaan ei kuulu enää kirkkoon mutta käymme silti pitkiä keskusteluja maailman uskonnoista, elämänkatsomuksesta, filosofiasta, moraalista, arvoista ja etiikasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi