Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen jättää yleisessä vessassa jälkeensä hirveän sotkun?

Vierailija
21.08.2018 |

En voi ymmärtää. Tänäänkin kävin ostoskeskuksen vessassa ja se oli aivan järkyttävässä kunnossa. Vessapaperin palasia lattia täynnä, pöntön istuinrenkaalla pisaroita. Käsipaperia lattialla roskiksen vieressä.

Eikö ihan oikeasti ole selvää aikuiselle ihmiselle, että omat jäljet siivotaan? En tiedä, miten joku ylipäätään onnistuu tiputtelemaan virtsaa istuinrenkaalle, mutta sen voisi ainakin pyyhkäistä vessapaperilla pois eikä jättää seuraavaa kävijää odottamaan. Jos vessa- tai käsipaperia tippuu lattialle, sen voi noukkia ja pudottaa pönttöön tai roskikseen. Aikaa kuluu ehkä sekunti, mutta viihtyvyys lisääntyy moninkertaisesti.

Joskus voisi ajatella myös muita ihmisiä ja yhteistä hyvää. Aina vaan jaksaa ihmetyttää se, kuinka joillakin pölvästeillä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on siivoojan hommia. Ei ole minun vastuullani ruveta kuuraamaan yleisiä käymälöitä.

Vierailija
2/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn aina töissä ja julkisissa vessoissa sillä ajatuksella, että seuraava tulija voi olla heti oven takana. Haluan jättää vessan sellaiseen kuntoon, että itse haluaisin mennä sinne. En toki muiden törkyjä siivoile, mutta omat jäljet puhdistan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se ei ole oma, niin ei välitetä.

Vierailija
4/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn aina töissä ja julkisissa vessoissa sillä ajatuksella, että seuraava tulija voi olla heti oven takana. Haluan jättää vessan sellaiseen kuntoon, että itse haluaisin mennä sinne. En toki muiden törkyjä siivoile, mutta omat jäljet puhdistan.

Nimenomaan! Jos jokainen huolehtisi omista jäljistään, mitään muuta törkyä ei koskaan olisi. Niin yksinkertainen asia, mutta sekin on joiltakin liikaa vaadittu.

Vierailija
5/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, mutta kysy siltä, joka oli kussu työpaikan miestenvessassa vessaharjan kuppiin. Oli esillä viikkopalaverissa....

Vierailija
6/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miten kukaan voi olla aloituksesta eri mieltä. Kaipa alapeukuttaja on sitten itse tällainen sikailija. Voisikohan hän kommenteissa perustella oksettavaa toimintaansa?

Vierailija
7/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap millainen ihminen...

Te käytte lavertelemaan diibadaabaa, ettekä vastaa kysymykseen.

Vastaus on : välinpitämätön.

Tätähän sä kysyit.

Vierailija
8/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi joissain vessoissa kielletään pöntön reunalla seisominen? Kenellä sellainen edes tulisi mieleen?

Vierailija
9/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi joissain vessoissa kielletään pöntön reunalla seisominen? Kenellä sellainen edes tulisi mieleen?

Venäläisillä. Ne kiellot on niitä varten.

Vierailija
10/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kulttuureissa kyykitään reiän päällä. Heidän mielestä voi olla loogisinta mennä renkaan päälle kyykkimään.

Vierailija
11/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä, mutta kysy siltä, joka oli kussu työpaikan miestenvessassa vessaharjan kuppiin. Oli esillä viikkopalaverissa....

Onneks ei kakkoshätää sentään

Vierailija
12/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaan päällä on voitu kyykkiä paskaisilla kengillä ja lirutella ties mihin...mukavaa.

Vierailija
13/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule monessa maassa se on tapana. Tervetuloa Kaakkois-Suomeen julkisiin vessoihin, esim huoltoasemille tai Disaan, turistibussin perässä. Siellä se pissi iloisesti valuu pitkin lattiaa!

Vierailija
14/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakkoissuomalaisissa k-raudoissa on isot kyltit jotka neuvovat istualtaan pissaamisessa. Silti pöntönrundi on naarmutettu hiekkaisilla kengillä. Idässä tapana. Samalla voi sitten kuseskella lattialle kun ei ihan osu siinä keikkuessa...

Vierailija
15/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi ohis, mutta, onko Venäjällä oikeasti ne sellaiset Turkki-vessan kaltaiset, reikä lattiassa vessat? Luulin, että siellä on samanlaiset kuin Suomessa. En ole koskaan käynyt Venäjällä, siksi ei omia kokemuksia.

Vierailija
16/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään tutun työpaikalle tuli intialaisia töihin. Jonkun ajan kuluttua siivoojat kieltäytyivät siivoamasta

vessoja koska heidän jäljiltään olivat kuvottavassa kunnossa. Oli ollut palaverin paikka näiden tulokkaiden

kanssa kuinka vessassa toimitaan. Kyllä ihan suomalaisetkin osaavat sikailla, varsinkin miesten vessat 

mieheni mukaan ovat usein ällöttäviä.

Vierailija
17/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on siivoojan hommia. Ei ole minun vastuullani ruveta kuuraamaan yleisiä käymälöitä.

Odotinkin jo pelkän otsikon perusteella tätä vastausta, ette pettäneet odotuksiani, ensimmäisenähän se täällä jo oli. 😂😉

Joo toki wc-tilojen perussiivous kuuluu siivoojille, se on ihan totta. Mutta aloituksessa olikin kyse omista sotkuista, eli vaikka juuri siitä, että pyyhkäisee ne kusipisarat reunoilta tai tiputtamansa paperin noukkii roskikseen. Sen nyt luulisi olevan itsestäänselvyys... mutta ei, väkisin tulee mieleen, että onneksi en kuulu teidän tuttavapiiriinne, olisi varmaan aika kauhistus käydä kylässä, jos ei osaamista löydy omien sotkujen siivoamiseen. 🤮

Vierailija
18/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään räjäytin yhden ABC huoltsikan wc:n. Ripulit räjähtivät aamukahveen jälkeen pitkin seiniä. Olen raksamiäs.

Vierailija
19/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään räjäytin yhden ABC huoltsikan wc:n. Ripulit räjähtivät aamukahveen jälkeen pitkin seiniä. Olen raksamiäs.

Raksamiehet on kuninkaita!

Vierailija
20/29 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin jo lapsena äidiltä, että siivoan kopin seuraavaa kävijää varten. Olen niin lahjakas, että osaan vetää vessan. Nypin lähtiessäni paperit lattialta roskikseen - myös ne pölvästien tiputtamat - ja pesen käteni huolellisesti.

Kukaan ei halua mennä sotkettuun wc-koppiin.