Siniset: Suomen kansalaisille on voitava maksaa korkeampaa sosiaaliturvaa kuin muille – vaatisi todennäköisesti perustuslain muutosta
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005798198.html
Joko kokoomus ja kepu, no edes kokoomus, on irtisanoutunut tästä vai onkohan arvopohjan mukaista?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansalaisuusperusteisessa sosiaaliturvassa on se ikävä puoli että sitä pitäisi sitten maksaa ulkomaillakin asuville kansalaisille. Toimii kyllä jossain Qatarissa mutta meillä on hiukan vähemmän öljyvaroja.
Voihan sen rajata koskemaan Suomessa asuvia Suomen kansalaisia. Teknisesti ihan mahdollista, mutta siniset marginaaliosuudelllaan eivät kyllä saa perustuslain muutoksia aikaan.
Kyllä 0.8% on selkeästi koko kansan ehdoton enemmistö!
Panu Huuhtanen puheenvuoro uusisuomi
Jumala rankaisee niitä, jotka äänestävät muita kuin Sinisiä! Olen nähnyt tämän enneunessani 15.7.2018.
Ulostin juuri kämmenelleni ja olen aikeissa syödä sen? Kysyttävää?
En minäkään pidä sinisistä, mutta ehdotus on järkevä sitä ei varmasti kukaan kiellä. Perustuslakiakin voidaan muuttaa ja nyt vaalien alla on siihen oiva hetki kun lakimuutokselle saadaan lyhyessä ajassa kahden eduskunnan enemmistön hyväksyntä.
Meidän kasallismielisten kannattaa äänestää Sinistä Tulevaisuutta koska yksikään puolue ei tule tekemään persujen kanssa yhteistyötä. Sinisiä äänestämällä voimme saada kansallismielisen hallituksen.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään pidä sinisistä, mutta ehdotus on järkevä sitä ei varmasti kukaan kiellä. Perustuslakiakin voidaan muuttaa ja nyt vaalien alla on siihen oiva hetki kun lakimuutokselle saadaan lyhyessä ajassa kahden eduskunnan enemmistön hyväksyntä.
Hyvä idea, Suomessa on liikaa venäläisiä ja muutamat englantilaiset eivät ole edes vielä oppineet suomea.
Totta ja meille myös harkinta kuka sen kansalaisuuden edes saa.
Vierailija kirjoitti:
Persuilta pitäisi ottaa kansalaisuus pois. Täytyy ehdottaa Simon Elolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava luentoni on syyskuussa ja se koskee ruotsin tuhoamista
Siniset ovat hallituksessa ja voivat laittaa heti esityksen vireille. Ai ei laita vai? Üllatüs!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraava luentoni on syyskuussa ja se koskee ruotsin tuhoamista
Eikö se ollut Sampo Terhon luennon aiheena? Persut muuten perustivat ruotsinkieliset jaostot Uudellemaalle ja Pohjanmaalle. Ihan vain vinkkinä.
Ei minua haittaa, jos saan riittävästi sosiaaliturvaa ja joku muu saa yhtä paljon. Minua haittaa, jos minulle maksetaan liian pientä sosiaaliturvaa.
Simon Elo menee heittämällä läpi eduskuntaan kuten muutkin Siniset koska Perussuomalaisten masinoima vaino ja ajojahti.
Ehkä joku muu kriteeri. Muutama ystävä on asunut Suomessa yli 30 vuotta. He eivät ole halunneet hakea Suomen kansalaisuutta. Eli nyt heistä tulisi väärän värisiä suomalaisia. He saisivat kansalaisuuden, jos hakisivat,koska kumpikin lukee ja kirjoittaa suomea. Venäläiset ovat hakeneet kaksoiskansalaisuuden. Joku muu kriteeri olisi parempi. Vaikka Suomessa oloajan pituus. Aika outoa on Suomessa töissä olevat ulkomaalaiset, joille maksetaan tukia perheestä, joka ei asu Suomessa..
Saadaan paljon uusia kansalaisia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Simon Elo menee heittämällä läpi eduskuntaan kuten muutkin Siniset koska Perussuomalaisten masinoima vaino ja ajojahti.
Persu-ulina on hyvää mainosta, ihmiset ajattelevat että ne tekee jotain oikein kun persut haukkuu.
Meidän perhe äänesti ennen RKPtä tai viherkommareita mutta nyt kaikkien äänet menee kyllä Simon Elolle!