Miksi jotkut ihmiset eivät peseydy?
On alkanut todella ihmetyttää erään ihmisen henkilökohtaisen hygienian puute. Aina kun häntä näkee, hänellä on silmin nähden likaiset kädet, mustat kynnenaluset, ja hän haisee monen metrin päähän. Hän on mukava ihminen, ei vaikuta masentuneelta, pirteä ja iloinen. En voi käsittää. Hän on siis niin likainen ja hikinen, että haju oikeasti ajaa ihmisiä kauemmas. Aikuinen nainen. Ei hänelle voi siitä tietenkään sanoakaan, mutta ihmetyttää todella paljon. Kaiken lisäksi hän on ammatissa, jossa ollaan koko ajan ihmisten kanssa tekemisissä. Mikä ihme voi olla syynä?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut nauttivat rypeä. Mutta kyllä on hirveää, esim persvälin tuoksu johon on kuivahtanut limaa.
Joka paikkaan säkin meet nuuhkimaan, pervo!
Mua ärsyttää yleisesti ihmiset jotka haisee hielle. Ei voi olla niin vaikeeta käydä pesulla ja laittaa sitä antiperspiranttia!
Tänä kesänä tää on korostunut kun on lämmin. Ja juu, hikoillaan, mutta väitän että aamulla pesty ja deudottu kainalo ei haise hielle puolelta päivin.
Tässä haisemisessa on kunnostautunut etenkin keski-ikäiset miehet oman huomioni mukaan. Kamalaa käydä kaupassa tai jossain tungoksessa.
Lähipiirissä on henkilö joka on mielestään kuin 'kuninkaallinen' ja hieno rouva olevinaan. Tuli kerran lähelle niin aivan hirveälle haisi kun hieno rouva ei ollut pessyt hampaitaan... ei kannata yrittää sitä mihin ei resurssit riitä.
Mä olen ihmetellyt sitä kuinka vaikea joillekin ihmisille on deodorantin käyttö.
Tunnen kolme ihmistä jotka eivät ikinä käytä deodoranttia ja näin ollen haisevat hielle 24/7. Kaikki kolme ovat ihan normaaleja, työssäkäyviä, terveitä ja paljon kanssakäymisissä muiden ihmisten kanssa. Miksi he tietentahtoen haluavat haista hielle? Tuleeko ihminen ajan kanssa immuuniksi omalle hajulleen?
Vierailija kirjoitti:
Toiset vaan hikoilee vaikka juuri olisi suihkusta tullut. Mikään ei kyllä selitä likaisia kynnenalusia, vai harrastaako jotain puutarhan tonkimista? Onko hiukset likaiset?
Tapahtui asuessani ulkomailla, mutta miksei voisi tapahtua myös Suomessa: Poikaystävän työkaveri saapui aina töihin suihkun raikkaana, selvästi puunattu ja käytetty kaikki antibakteeriset ja deodoroivat saippuat ja suihkugeelit, deot, antierspirantit, vauvatalkit, vartalosuihkeet, hajuvedet yms yms, puhtaat vaatteet aina. Työ ei ollut varsinaisesti ruumiillista työtä, mutta siinä joutui liikkumaan ja vähitellen hikoiltiin. Silloin tämä ihminen alkoi haista todella pahalta, aivan järkyttävä hien haju. Poikaystävä tiesi, ettei työkaveri sille voinut mitään ja että tämä yritti kaikkensa, mutta se oli silti aivan kauheaa.
Masennusta ja mielenterveysongelmia ei aina näe käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset vaan hikoilee vaikka juuri olisi suihkusta tullut. Mikään ei kyllä selitä likaisia kynnenalusia, vai harrastaako jotain puutarhan tonkimista? Onko hiukset likaiset?
Tapahtui asuessani ulkomailla, mutta miksei voisi tapahtua myös Suomessa: Poikaystävän työkaveri saapui aina töihin suihkun raikkaana, selvästi puunattu ja käytetty kaikki antibakteeriset ja deodoroivat saippuat ja suihkugeelit, deot, antierspirantit, vauvatalkit, vartalosuihkeet, hajuvedet yms yms, puhtaat vaatteet aina. Työ ei ollut varsinaisesti ruumiillista työtä, mutta siinä joutui liikkumaan ja vähitellen hikoiltiin. Silloin tämä ihminen alkoi haista todella pahalta, aivan järkyttävä hien haju. Poikaystävä tiesi, ettei työkaveri sille voinut mitään ja että tämä yritti kaikkensa, mutta se oli silti aivan kauheaa.
Tuo on jokin sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vesikauhu? :D
Olisiko hurahtanut joihinkin joogahommeleihin, tällaiselta ihmiseltä kuulin, että hikeä ei saa pestä, koska menettää mineraalit, ne hierotaan takaisin ihon läpi. Ja huh. Minua yökötti haju, oli siis kyse miehestä joka halusi seurustella kanssani.
Mitä ihmettä? Luulisi että hikoilun luonnollinen tarkoitus on myös poistaa kuona-aineita elimistöstä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihmetellyt sitä kuinka vaikea joillekin ihmisille on deodorantin käyttö.
Tunnen kolme ihmistä jotka eivät ikinä käytä deodoranttia ja näin ollen haisevat hielle 24/7. Kaikki kolme ovat ihan normaaleja, työssäkäyviä, terveitä ja paljon kanssakäymisissä muiden ihmisten kanssa. Miksi he tietentahtoen haluavat haista hielle? Tuleeko ihminen ajan kanssa immuuniksi omalle hajulleen?
Ootko siis ollut heidän kanssaan vaikka muutaman päivän ja nähnyt, että eivät laita deodoranttia? Hajusta sitä ei voi pelkästään päätellä, toisilla ei apteekinkaan deodorantit auta tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jokin sairaus.
Ei ollut.
Tuttavapiirissä vanhempi mies, joka ollaan ristitty Haisuliksi. Haisee!! Aina! Mies on nyt eläkkeellä, mutta on ollut hyvinkin korkeassa asemassa. Haisikohan silloin jo, tuskin?
En mene enää samaan autoon hänen kanssaan. Joskus ollaan käyty syömässä yhdessä, silloinkin aina ulkoilmaan syömään ja tuulen suunta huomioiden.
Vaikuttaa paskalta provolta... Mutta. Tiedän kyllä itsekin ihmisiä jotka esim. iho-ongelmien takia joutuvat välttämään peseytymistä, myös käsien pesua.
Mitä taas tulee jonkun valitteluun deodorantin puutteesta. Itselläni ei kainalot kestä antiperspirantteja, eivätkä suurinta osaa deoistakaan. Mieluummin elän vähän haisevana kuin kainalot auki. Deal with it...
Nimetön, kohtelias "heippalappu" henkilön postilokeroon.
Niinpä. Mikseivät miehet pese käsiään, kun käyvät vessassa?
Tätä totuutta ei kukaan halua kuulla, kun se aina sensuroidaan.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mikseivät miehet pese käsiään, kun käyvät vessassa?
Tätä totuutta ei kukaan halua kuulla, kun se aina sensuroidaan.
Korkeintaan huuhtaisevat vähän pelkällä vedellä... yök
En jaksa, mt-ongelmat syynä. Työt teen yksin, niin ketään ei kiinnosta, miten likaisena olen tai miten paljon itken. Mun luona ei käy ketään, niin en ole sitenkään haittona. Mitä nyt kaupassa ja salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kolme ihmistä jotka eivät ikinä käytä deodoranttia ja näin ollen haisevat hielle 24/7. Kaikki kolme ovat ihan normaaleja, työssäkäyviä, terveitä ja paljon kanssakäymisissä muiden ihmisten kanssa. Miksi he tietentahtoen haluavat haista hielle? Tuleeko ihminen ajan kanssa immuuniksi omalle hajulleen?Ootko siis ollut heidän kanssaan vaikka muutaman päivän ja nähnyt, että eivät laita deodoranttia? Hajusta sitä ei voi pelkästään päätellä, toisilla ei apteekinkaan deodorantit auta tarpeeksi.
Yhden kanssa olen viettänyt viikkojakin, hän on anoppini. Aikaisemmin ei edes omistanut deodoranttia, sitten mieheni osti muttei hän sitä halua käyttää. Hänen autonsa haisee hieltä, samoin kotinsa. Lisäksi kaikki vaatteet. Tämän takia epäilen että ihminen tulee immuuniksi omalle hajulleen.
Kahden muun kanssa en ole yhtä pitkiä aikoja viettänyt, mutta työni puolesta heitä tapaan useinkin. Ovat pukeutuneet siisteihin, silitettyihin vaatteisiin mutta joka kerta haisevat hieltä.
Ei varmana pese käsiään edes vessassa käynnissä jälkeen.
Olen mt-ongelmainen ja usein menee viikkokin etten jaksa peseytyä. ”Ennätys” suihkutta on 13 päivää. Kädet kuitenkin pesen ja kynnenaluset ei ole koskaan likaiset. Vaihdan myös puhtaat vaatteet usein vaikka en suihkussa jaksaisikaan käydä. Enkä myöskään lähde ihmisten ilmoille silloin jos suihkusta on useampi päivä. Toivottavasti en ole hirveä hajuhaitta koskaan ollut.