Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vain pysty syömään salaattia, kurkkua enkä tomaattia. Mulla tulee ihan oikeasti yökkäysrefleksi niitä syödessä

Vierailija
21.08.2018 |

Miten oppisin syömään? Joku niissä ällöttää. Ehkäpä se rakenne ja maku

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä kai pakko ole syödä? Kasviksia on muutamia muitakin.

Vierailija
2/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sitten syö, vai yrittääkö joku pakottaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää siitä kurkun keskiosasta.

Vierailija
4/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun jossa kerrottiin yliherkkyydestä karvaalle maulle ja nämä ihmiset kokevat aidosti vihreiden vihannesten syönnin erittäin epämiellyttäksi.

Kyse ei ole nirsoudesta..

Vierailija
5/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en mielelläni syö tomaatteja. Irvistyttää se kitkerä maku.

Vierailija
6/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi miniluumutomaatit ja helmitomaatit ovat miljoona kertaa parempia kuin ne tavalliset isot. Eihän kurkkukaan niin ihmeen hyvää ole. Syö vaikka meloneita, jotka maistuukin joltain.

Vierailija
7/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko syödä tomaattia esim ketsupissa ja ongelmana vain paljaaltaan sen syöminen?

Itse yökkään jos joudun syömään banaani sellaisenaan. Voin kyllä syödä sitä esimleivän päällä siivutettua koska sillon banaanin rakenne ei tunnu niin häiritsevältä. Uskon että voisin oppia syömään sitä yksistäänkin jos jaksaisin harjoitella. En vain ole nähnyt sitä tarpeelliseksi.

Voisitko miettiä miten sinun olisi helpointa syödä noita kasviksia? Alkuun pieni määrä kerrallaan esim mausteisen salaatin seassa pieniksi paloiksi palottuna. Sitten kun totut syömään näin niin kokeilisit esim leivän päällä tai isompina paloina jne.

Vierailija
8/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrität syödä ruokia, jotka yököttävät sinua?

Vierailija
9/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee nimenomaan kylmästä tomaatista yökkäysrefleksi, ei mistään muusta ruoasta. En tiedä miksi, en inhoa tomaatin makua ja huoneenlämpöinen on ihan ok. Outo juttu.

Vierailija
10/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä sitten syöt niitä? Onhan kasviksia tuhansia muitakin.

Vierailija
11/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ei oikeasti saa kaikkea menemään alas vaikka kuinka yrittäisi. Se on helvetin noloa alkaa yökkimään ruokapöydässä muiden ihmisten nähden. Siksi välttelenkin sellaisia tilanteita

Vierailija
12/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä tarvi syödä kenenkään. Itsellenikin tomaatti on useimmiten melko vastenmielinen. Joku oikein makea auringossa kypsynyt maistuu, mutta suurimman osan vuodesta Suomessa saa sellaisia kitkeriä, pahanmakuisia tomaatteja joita en tahdo syödä ollenkaan. Kurkku taas on ihan mitätön maultaan, ei paha eikä hyvä.

Vierailija
13/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee nimenomaan kylmästä tomaatista yökkäysrefleksi, ei mistään muusta ruoasta. En tiedä miksi, en inhoa tomaatin makua ja huoneenlämpöinen on ihan ok. Outo juttu.

Kylmä tomaattihan voi olla sellainen jauhomainen litsku, ihan toista kuin kunnon kypsä tomaatti...

Mulla vähän sama, eri lämpötiloissa ja esim. kypsyysasteissa sama ruoka ja ihan eri reaktio. Yhdistäisin sen siihen, että vaikka en itse muistakaan niin tiedostamattomasti "muistan" allergiareaktioita jotka yhdistyvät näihin juttuihin.

Esim. kypsäksi keitettyä porkkanaa tai hernettä en mielelläni syö koska niihin yhdistyy joku  lapsuuden (luultavasti kerhossa tai esikoulussa koettu) lievä allerginen reaktio. Muualla en niitä litsku-kasviksia ole syönyt. Allergia taas ilmenee kausittain, tiettyinä aikoina muuten neutraalit ruoka-aineet aiheuttavat reaktion. Onneksi aikuisena voi pitkälti valita itse mitä syö, jos jotain on lautaselle laitettu ilman että olen itse voinut siihen vaikuttaa en koe velvollisuutta sitä syödä jos se aiheuttaa lievääkin terveydellistä haittaa.

Vierailija
14/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku on tapana pikkoa ennen kuin sen tunkee omaan nieluun. Toki jos asian ottaa harjoituksena niin mikäs siinä, yökkäilyyn tottuu.

Vierailija
15/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi miniluumutomaatit ja helmitomaatit ovat miljoona kertaa parempia kuin ne tavalliset isot. Eihän kurkkukaan niin ihmeen hyvää ole. Syö vaikka meloneita, jotka maistuukin joltain.

Se on totta.

Vierailija
16/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään samassa salaatissa noista.

Vierailija
17/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tomaattien, kurkkujen ja porkkanoiden maku vaihtelee todella paljon. Jotkut ovat kitkeriä tai mauttomia, jotkut makeita ja maukkaita. No, vanha kurkku on aina kirkerää.

Vierailija
18/18 |
21.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä tarvi syödä kenenkään. Itsellenikin tomaatti on useimmiten melko vastenmielinen. Joku oikein makea auringossa kypsynyt maistuu, mutta suurimman osan vuodesta Suomessa saa sellaisia kitkeriä, pahanmakuisia tomaatteja joita en tahdo syödä ollenkaan. Kurkku taas on ihan mitätön maultaan, ei paha eikä hyvä.

Jonkun ruokafilosofian mukaan pitäisikin syödä kasvikset silloin kun ne ovat parhaimmillaan. Tomaatin sesonkiaikaa ovat kesä ja alkusyksy. Talvella niitä ei kannata edes yrittää muuta kuin säilöttyinä. Silloin on juuresten ja kaalien aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä