Ilmoittauduin parille avoimen yliopiston verkkokurssille
Ilmoittautumisaika on vielä kesken. En löydä yliopiston sivuilta vielä mitään tietoa aikatauluista yms käytännön asioista, mutta sähköpostin sain aktivoitua. Siellä ei ole vielä mitään. Koska olen täysin kokematon itsenäisen opiskelun, verkko-opiskelun ja yliopisto-opiskelun suhteen, pitääkö nyt vain odottaa, että tulee lisäinfoa sähköpostiin tai yliopiston sivuille? Kyllä mulla äly riittää opiskeluun, mietin vain, että onko syy siihen, etten löydä tietoa oma tyhmyys vai se, ettei infoa vielä ole?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Toimin itse vain sellaisten verkkkurssien kanssa, jotka ovat opetusohjelmassa myös tutkintopuolella, mutta kyllä niissä on aikataulut tiedossa silloin kun ilmoittautuminen on mahdollista (koska miten muuten ilmoittautuja tietäisi, pystyykö kurssin tekemään - verkkokurssikin kuitenkin vaatii ajankäyttöä, vaikkei paikallaoloa). Eli en sinuna jäisi odottelemaan, koska se info toddennäköisesti voi olla jossain ja sun oletetaan tietävän se. Jollet tosiaan löydä sitä mistään (sähköinen opetusohjelma olisi loogisin paikka), mailaa vastuuopettajalle ja kysy.
Kiitos. Pitää vielä etsiä illalla. Tuntuu oudolta sangen niukka info tässä vaiheessa, kun ajattelin juuri, että tutkinto-opiskelijat varmaan voivat käydä samoja kursseja. Varsinaiset kurssit alkavat vasta 3.9. Kuvittelin, että sähköpostissa olisi ollut edes jokin linkki, mutta ei ollut, joten pitää tutkia yliopiston sivuja.
Tiedätkö sinä näiden verkkokurssien alkamisajat? Jos se on sinulls tiedossa, voit ottaa rauhallisemmin, koska usein viikkokohtwinen tehtävien palautusaikataulu annetaan vasta kurssin alussa. Kannattaa varautua siihen, että joka viikko pitää palauttaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä näiden verkkokurssien alkamisajat? Jos se on sinulls tiedossa, voit ottaa rauhallisemmin, koska usein viikkokohtwinen tehtävien palautusaikataulu annetaan vasta kurssin alussa. Kannattaa varautua siihen, että joka viikko pitää palauttaa jotain.
Joo, molemmat alkaa 3.9 ja ilmoittautuminen taisi päättyä eilen.
En tiedä minkä yliopiston avoimille kursseille ilmoittauduit, mutta ainakin helsingissä sinun pitää itse liittyä moodlessa sille kurssille. Sen jälkeen löydät sieltä myös kurssin aikataulun.
Kukaan ei siis lähetä sinulle yhtään mitään, vaan sinun pitää itse tehdä tämä. Kurssiavaimen näet muistaakseni seuraavana päivänä kurssin maksamisesta.
Voit aina soittaa toimistoon jos on kysyttävää. Siksi heille maksetaan palkkaa.
Kiitoksia neuvosta. Löysin nyt paikan, missä opinnot suoritetaan, mutta olipa jännää, että se piti etsimällä etsiä. Ehkä sähköpostiin tulee tuosta myöhemmin ohje, mutta nyt olen joka tapauksessa käynyt avamaassa itselleni opinto-oikeudet. Mitään erillisiä kursseille ilmoittautumisia en ole löytänyt, mutta olen jo maksanut, joten se ehkä toimii ilmoittatumisena? Ainakin olen tehnyt vähän enemmän jo kuin ensimmäisessä sähköpostissa oli (niukkoja) ohjeita. On kuitenkin annettu yhteystiedot, mistä saa lisäinfoa, joten sieltä sitten kysymään, jos on tarpeen.
Toimin itse vain sellaisten verkkkurssien kanssa, jotka ovat opetusohjelmassa myös tutkintopuolella, mutta kyllä niissä on aikataulut tiedossa silloin kun ilmoittautuminen on mahdollista (koska miten muuten ilmoittautuja tietäisi, pystyykö kurssin tekemään - verkkokurssikin kuitenkin vaatii ajankäyttöä, vaikkei paikallaoloa). Eli en sinuna jäisi odottelemaan, koska se info toddennäköisesti voi olla jossain ja sun oletetaan tietävän se. Jollet tosiaan löydä sitä mistään (sähköinen opetusohjelma olisi loogisin paikka), mailaa vastuuopettajalle ja kysy.