Mitä iloa introvertille on tuttavista?
Kommentit (28)
Välttämätön paha, joita pitää moikata.
Introverttina vastaan, että joskus on ihan mukavaa jutella tuttaville.
No saahan niistä hyvää ruokaa tehtyä ainakin.
Ei me inhota mukavia tuttavia.
Introverttiys on vähän niinkun puhelimen käyttö, kiva käyttää mutta käytössä akku kuluu nopeammin ja tarvitsee taas latausta jotta voi käyttää uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla feikki-introvertti.
Tuttavat ovat hirvittävä riesa eli ei ole mitään hyötyä
Introvertit jos jotkut on syvällisiä ajattelijoita jotka tykkää vaihtaa ajatuksia ja viihtyy ihmisen seurassa. Introvertti vai tarvitsee omaa aikaa vastapainoksi latautuakseen. Ekstrovertit ei ole niin kiinnostuneita muista kuin itsestä ja omasta vaihtelusta. He tarvii muita latureiksi itselleen koska ei osaa olla yksin. Ei pärjää yksin.
Introverttina miehenä minulla ei ole enkä edes kaipaa ystäviä. Mua ei kiinnostaa tippaakaan ajatus että lähtisin kavereiden kanssa jauhamaan paskaa pubiin lauantai iltana. Se mitä kaipaan on tyttöystävä. Sitä kaipuuta ei voi kukaan ystävä tai kaveri täyttää.
Miksi maailma on ruennut edes pyörimään ekstoverttien ehdoilla ja niin että eksrovertteja tunnutaan arvostavan enemmän kuin introvertteja. Kuten kommentoija 8 kirjoitti, introvertit ovat syvällisiä ajattelijoita. Hiljaisen työn puurtajia, näkymättömiä, mutta hyvin tarpeellisia.
Ei yhtään mitään. Ihminen voi paljon paremmin, jos ei tarvitse hassata aikaansa turhanpäiväisiin "hyvää päivää kirvesvartta"-höpinöihin.
Introverttiys kuulostaa aika itsekkäältä. Siksi varmaan hyvä jos ne tututkin ovat introvertteja.
Vierailija kirjoitti:
Introverttiys kuulostaa aika itsekkäältä. Siksi varmaan hyvä jos ne tututkin ovat introvertteja.
Eivät yleensä ole, vaan kaiken maailman höpisijöitä, jotka hukuttavat maailman taukoamattoman puhetulvansa alle.
Olen vahvasti introvertti. Minulla on muutamia hyviä ystäviä ja joukko tuttuja. Kyllä heitä on mukava tavata sopivassa määrin. Sen vuoksi tapaan heitä kodin ulkopuolella, jokainen voi poistua kun kyllästyttää. Olen hyvä kuuntelija, minulla on myös ekstorverttejä ystäviä. Lataan vain akkujani ja prosessoin ongelmat yksinäisyydessä parhaiten. Introvertti on kaikkea muuta kuin itsekäs. Itsekkyys ei liity siihen, onko introvertti vai ekstrovertti.
Jos minulle, introvertille, sattuu hyvä päivä, kivojen tuttavien kanssa on ok vaihtaa muutama sana esim jos törmää kaupassa.
Mutta noin valtaosaltaan voisin luopua tuttavistani. Muutaman ystävän kyllä pitäisin.
Tuttava on sellainen jota tapaa satunnaisesti pari-kolme kertaa vuodessa. Ei sellaisen kanssa vietetä 24/7 aikaa. Kyllä sen tunnin kahvittelun kestää kunhan se tapahtuu jossain oman kodin ulkopuolella.
Tänään ilahdutin introvertti ystävääni soittamalla hänelle kahden tunnin puhelun. Hän kuunteli koko ajan. Sanoi kyllä hän moi ja moi. Kyllä se ilahtui niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla feikki-introvertti.
Ja sulla taitaa itselläs olla todella vähän paikkaansapitävää tietoa introverteistä, mutta mutua sitäkin enemmän.
ohis
Introvertit ovat hyviä kuuntelijoita ja heidän näkemyksensä asioihin ovat erinomaisia jos vaan joskus niistä kertovat.
Olen introvertti. Miten se näkyy suhteissani? En pidä ns. hyvän päivän tuttavista, en myöskään ole kiinnostunut kaiken maailman serkunkumminkaimojen kuulumisista.
Rakastan ystäviäni ja heitä on kiva tavata ja jutella heidän kanssaan. En kuitenkaan pidä esim. viikonloppuvierailuista, koska kaipaan omaa rauhaa. Parhaimmat ystäväni tietävät tämän ja heille on ok että vaikkapa ollessamme reissussa vetäydyn esim. lukemaan tai käyn lenkillä yksin, jotta saan ladata akkujani. Esimerkiksi illanvietot ystävien kanssa ovat ihania.
Ei absoluuttisesti yhtään mitään.