Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä iloa introvertille on tuttavista?

Vierailija
20.08.2018 |

Onko joku keksinyt?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ole muuta tekemistä niin alan pommittamaan introvertti ystävääni lukuisilla viesteillä. Hän ei edes lue niitä, se on siinä ihan parasta.

Vierailija
22/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttuni korjasi pyörääni ilmaiseksi. Lopetin tuttavuuden, kun hän alkoi iskeä minua.

Joistain tutuista on joku vastaava hyöty, esim. hoidan heidän lasta joskus ja he minun. Sellaiset tutut on parhaita, joille voi soittaa vaikka vuoden välin jälkeen, että kun mulla on tällainen ongelma x niin mitäs nyt teen, eivätkä pistä yhtään pahakseen (vaikka en ole soitellut ja kysellyt kuulumisia pitkään aikaan). Mutta nuo on enemmän elinikäisiä kavereita/ystäviä, tutuille ei kehtaa tehdä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis itekään pahastu, jos minuun ei ”pidetä yhteyttä” tuttujen tai kavereiden toimesta, silti saa pyytää apua tai neuvoa tarvittaessa. Soitetaan jos asiaa on, tai aikaa nähdä.

Vierailija
24/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis "tuttavista" ei ole mitään sosiaalista hyötyä. Inhoan tilanteita, joissa väen väkisin yritetään sosialisoida eikä keskitytä itse asiaan. Koulussa haluan opiskella. Töissä haluan työskennellä. Salilla haluan treenata. Bussissa haluan hengähtää ja kuunnella musiikkia. Kotona on mukavaa jutella rakkaiden ihmisten kanssa, mutta muuten en rehellisesti sanottuna haluaisi. Minulle tärkeintä on pari todella läheistä ihmisuhdetta ja lemmikit. Tietenkin introvertin on jonkin verran mukauduttava yhteiskuntaan selvitäkseen.

Vierailija
25/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toiset ovat introvertteja ja toiset ekstrovertteja?

Vierailija
26/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä viihdyn ihmisten seurassa ja juttelen sujuvasti, kunhan saan olla seurassa omilla ehdoillani ja pakottamatta. Ihmisten kanssa seurustelu verottaa vaan kovasti voimavarojani ja voin 'väsähtää' yllättäen. Mukavat sosiaaliset tilanteet ovat palkitsevia, mutta uuvuttavia. Siksi huolehdin, että 'pakotie' on saatavilla; auto kotiin, rauhaisa nukkumapaikka tai muu säällinen syy vetäytyä omiin oloihin.

Vierailija
27/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen introvertti ja en jaksa käydä facebookissakaan kuin kerran kahdessa viikossa - jos sitäkään.

Vierailija
28/28 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku jo sanoikin, t u t t a v i s t a ei ole iloa. He ovat juuri niitä, jotka imevät akut tyhjiin hetkessä, kun pitää koettaa jutella mukavia. Ystävän kanssa voi vaikka olla hiljaa, sellaista paineetonta yhdessäoloa.