Kylpylässä ei annettu tyttöni uida ilman yläosaa
Olin uimassa 8v kaksosten, tytön ja pojan kanssa. Tytölle ostettu frouzen bikinit mutta ei tykkää käyttää yläosaa. Eikä tosiaan tarvikkaan kun ei murrosikä vielä vuosiin kolkuta ovea. Meille tultiin valittamaan että tytöllä täytyy peittyä nännit. Vaikka ihan samanlaiset nännit on ku mun pojallaki. Onko teidän mielestä ok pyytää että laitetaan yläosa?
Kommentit (21)
Kylpylässä laittaisin 8 vuotiaalle uimapuvun eikä mitään bikinejä varsinkaan ilman yläosaa.
3 v. voi uida ilman yläosaa, mutta ei enää 8 v. Jos ei tykkää, niin ei voi mennä uimaan kylpylään.
Harrastatteko muutenkin sairasta pervoilua?
0/5.
Ensi kerralla kokeile 5 vuotiasta. 8 v ei edes halua itse nakuilla.
Ellei ole tämä hyvinkääläinen tissi-Hanna.
Jos sukupuolella ei ole muka väliä, sitten sillä kuitenkin on väliä. Niten sukupuolineutraalisti hoitavat tällaiset jutut?
Selitä tytölle, että bikinit on tarkoitettu niille, jotka osaavat käyttää niitä. Bikineistä kuuluu pukea sekä ylä että alaosa. Muuten palataan koko uikkareihin.
Vierailija kirjoitti:
0/5.
Tyttöni tykkää matkia veljeään kaikissa ja koska veljen ei tarvi käyttää yläosaa, ei hänkään halua.
Kylpylässä suositellaan yläosaa tytölle siitä iästä alkaen kun ei voi miesten puolella olla. Mikä siis tuolla oli ikäraja että ei täytyy olla naisten puolella?
Ymmärrättehän toki esim. että 5-vuotiast tyttö voi tietysti olla ilman yläosaa koska hän saa olla kummalla puolella tahansa ja suihkussa/saunassa ollaan kuitenkin ilman uima-asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5.
Tyttöni tykkää matkia veljeään kaikissa ja koska veljen ei tarvi käyttää yläosaa, ei hänkään halua.
Kaikki ei ole aina halusta kiinni. Ymmärrän, että kaksoset tykkäävät tehdä samoja asioita, mutta matkimisella on rajansa.
Eikö yleensä 7-vuotiaasta alkaen pidä olla oman sukupuolen puolella? Sitä ennen on kai se ja sama onko bikiniyläosaa vai ei.
Jossain uimahallissa ainakin linjattiin että murrosikä on se raja, eli alle murrosikäinen voi toki käyttää pelkkää alaosaa siinä missä pojatkin.
Aika jännä. Minun 8 v ei suostu edes vaihtamaan paitaa vieraiden nähden.
Vierailija kirjoitti:
Jossain uimahallissa ainakin linjattiin että murrosikä on se raja, eli alle murrosikäinen voi toki käyttää pelkkää alaosaa siinä missä pojatkin.
Näin minäkin ajattelin. Mutta näköjään ei. -Ap
Se on sun lapsesi etu, että on ns. kriittiset paikat peitossa. Kaikenlaisia pervoja sitä uimahalleihinkin mahtuu tirkistelemään. 8 v. on jo iso, kouluikäinen, vaikkei rintoja vielä olisikaan. Yleensä 7-vuotiaita neuvotaan oman sukupuolen pukuhuoneisiin.
Helsingin uimahalleissa se ikäraja on 7 vuotta. Aika keinotekoinenhan se on, mutta osalla voi alkaa rinnat kehittyä jopa jo noin nuorena, helpompi kuitenkin puhua iästä kuin jostain kehitysvaiheesta.
Ruotsissa saa nykyisin olla julkisissa uimahalleissa ilman yläosaa halutessaan. Jokaisen henkilökohtainen päätös.
Porvoossako uiskentelitte?