Millaisia ovat ihmiset, jotka syövät jatkuvasti epäterveellisesti?
En tarkoita herkuttelua, vaan sitä, että ruokavalio ja kaikki ateriat koostuvat lihapiirakoista, nakeista, eineslihapullista, kaikista rasvaisimmasta sian jauhelihasta, vaaleasta leivästä, majoneesisalaateista jne. Vihanneksia ei syödä lähes ollenkaan, eikä ruokavaliossa ole juuri mitään terveellistä.
Mietin vain miksi joku on niin välinpitämätön, että myrkyttää omaa ja perheenjäsentensä kehoa jatkuvasti tuollaisella sonnalla.
Kiinnostaisi tietää millaisia tälläiset ihmiset ovat muilla elämän osa-alueilla.
Kommentit (33)
Yksin asuvat vanhemmat miehet, jotka eivät liioin piittaa terveydestään? En pahemmin seuraa kassajonoa, mutta jos edellä on kuusikymppinen mies, parisuhdestatuksen aavistaa ostoksista, jotain siitä ainakin?
Ne, jotka eivät liho millään?
Pihit ihmiset?
Yksi nainen kertoi että oli stressivuodet, jolloin osti töiden jälkeen kiskalta jotain HK:n lenkkiä, ei saanut juuri vitamiineja ruuastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystävättäreni. Syö pasteijoita, limua, suklaata ja irtokarkkeja ym. Kai hän joskus kasviksiakin syö mutta enimmäkseen kaikenlaista höttöä. On työssäkäyvä 40+ vuotias. On erittäin hoikka, aina ollut. Olen tuntenut hänet lapsesta asti. Itse olen samanikäinen, vähän ylipainoinen ja minä lihoan jo kun näen pullan. Yritän laihduttaa mutta hankalaa se on. Tasan ei käy onnen lahjat.
En ymmärrä. Miksi sun ystäväsi pitäisi lihoa? Jos olisit itse sellainen ettet lihoisi, söisit varmaan myös paljon pullaa.
En ole se kuka jätti kommentin, mutta minä en kyllä söisi siltikään kovin paljoa pullaa. Epäterveellinen ruokavalio on terveydelle haitaksi, vaikkei lihoisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa kyllä sanoa, kenen makuaistiin tuollainen ruokavalio tehoaa. Itse syön aika epäterveellisesti, ei lämmintä ruokaa vaan välipaloja, usein syön vaan jonkun suklaapatukan, jäätelön tai banaanin, limua tai sellasen sokerisen pähkinäpatukan. Jos haluaa syödä epäterveellisesti, niin ees sitten hyvänmakuisia asioita. Mut ehkä jos on tottunut lihapiirakkaan ja tollaiseen ja se on kaveripiirissä normi, niin niistä alkaa tykätä.
Mua kummastuttaa sama juttu, miksi syödä ruokaa joka on epäterveellistä eikä edes maistu hyvältä.
En ole koskaan ymmärtänyt, millä edellytyksillä kukaan voi mennä sanomaan hyvältä ja pahalta maistumisesta mitään muuten kuin vain omalta kannaltaan.
Lihapiirakat ja monet muut epäterveellisiksi luokiteltavat syötävät nimenomaan maistuvat hyviltä. Yksi elämäni merkityksellisimmistä elämyksistä tapahtui kesäkuussa 1987 Helsingin rautatieasemalla, jolloin söin lihapiirakan, jossa oli mukana kaksi grillimakkaraa. En ole unohtanut sitä, mmiten hyvältä se silloin maistui, vaikka sen jälkeen olen syönyt piirakan ja toisenkin.
Aikoinaan Tampereen rautatieasemalta sai ns. möttösiä, jotka olivat myös hyviltä maistuvia, ja taas vain omalta kannaltani. :)
Etenkin nuorena moni ei ajattele ruoan terveellisyyttä.Kaikki on hyvin KUNNES osuu omaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa kyllä sanoa, kenen makuaistiin tuollainen ruokavalio tehoaa. Itse syön aika epäterveellisesti, ei lämmintä ruokaa vaan välipaloja, usein syön vaan jonkun suklaapatukan, jäätelön tai banaanin, limua tai sellasen sokerisen pähkinäpatukan. Jos haluaa syödä epäterveellisesti, niin ees sitten hyvänmakuisia asioita. Mut ehkä jos on tottunut lihapiirakkaan ja tollaiseen ja se on kaveripiirissä normi, niin niistä alkaa tykätä.
Mua kummastuttaa sama juttu, miksi syödä ruokaa joka on epäterveellistä eikä edes maistu hyvältä.
Ei kaikki kuules syö sinun makutottumuksillasi tai sinun suullasi. Jokaisella oma maku, eikä niistä mauista voi kiistellä. Tai sitten voidaan kiistellä sinun syömästäsi ruuastasi myös, eikä se kuitenkaan muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tuollainen. Akateemisesti koulutettu, 43 v nainen, töissä it-alalla. Perheenjäseniä mulla ei ole joten ketään muuta kuin itseäni en myrkytä. Itselleni olen tietoisesti valinnut mieluummin lyhyen ja makean elämän kuin pitkän mutta ankean. Niinpä en aikaani ruoanlaittoon tuhlaa, juon kaljaa ja energiajuomaa päivittäin, syön karkkia jne.
Miten tuo elämä on muka makeaa? Olet todennäköisesti jatkuvasti väsynyt ja vaivainen tuolla ruokavaliolla, eikä suurin osa roskasta edes maistu hyvälle. Onko se nyt niin makeaa elämää kärsiä vatsavaivoista ja päänsärystä niinkuin todennäköisesti kärsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs ystävättäreni. Syö pasteijoita, limua, suklaata ja irtokarkkeja ym. Kai hän joskus kasviksiakin syö mutta enimmäkseen kaikenlaista höttöä. On työssäkäyvä 40+ vuotias. On erittäin hoikka, aina ollut. Olen tuntenut hänet lapsesta asti. Itse olen samanikäinen, vähän ylipainoinen ja minä lihoan jo kun näen pullan. Yritän laihduttaa mutta hankalaa se on. Tasan ei käy onnen lahjat.
En ymmärrä. Miksi sun ystäväsi pitäisi lihoa? Jos olisit itse sellainen ettet lihoisi, söisit varmaan myös paljon pullaa.
Eihän hänen tarvitse lihoa, olisi vaan kiva jos ei itse tarvitsisi painoa tarkkailla. Haluan kuitenkin pysyä jonkunlaisessa kuosissa kun suvussa on diabetestä ym. Kun aina puhutaan että hoikat ihmiset syövät terveellisesti ja urheilevat niin eihän se pidä paikkaansa kaikkien kohdalla. Onhan selvä että joillekin laihtuminen on vaikeampaa.
Tämäkin keskustelu luo hyvää pohjaa ja kiinnostusta Olet mitä syöt-sarjalle, ettei vaan jäljet johda sylttytehtaalle? :)
En syö lihapiirakoita, nakkeja, enkä punaista lihaa. En juo limsaa, en tupakoi, en käytä alkoholia. Vihanneksia syön joka aterialla, eihän ateria maistu muuten miltään. Rakastan ruisleipää. Elän silti erittäin epäterveellisesti, koska syön liikaa makeaa, kuten pullaa ja suklaata.
Millainen olen? Liikun paljon, työssä ja työn ulkopuolella. Ulos on päästävä oli keli mikä oli. Teen raskasta työtä.
En tavoittele pitkää elämää, siinä lienee isoin ero terveysintoilijoihin.
Sinällään syön epäterveellisesti kun en oikein tykkää kasviksista, mutta kokkaan kyllä kaiken itse kun valmisruuat maistuu pääosin pahalta. Esim tänään söin lounaaksi pelkkää kanaa ja riisiä.
Ihan hoikka olen ja suoli toimii normaalisti. Vitamiinit otan purkista.
Vierailija kirjoitti:
En syö lihapiirakoita, nakkeja, enkä punaista lihaa. En juo limsaa, en tupakoi, en käytä alkoholia. Vihanneksia syön joka aterialla, eihän ateria maistu muuten miltään. Rakastan ruisleipää. Elän silti erittäin epäterveellisesti, koska syön liikaa makeaa, kuten pullaa ja suklaata.
Millainen olen? Liikun paljon, työssä ja työn ulkopuolella. Ulos on päästävä oli keli mikä oli. Teen raskasta työtä.
En tavoittele pitkää elämää, siinä lienee isoin ero terveysintoilijoihin.
Tällä keskustelulla tarkoitin sellaisia ihmisiä, joilla lähes jokainen ateria on epäterveellinen ja jotka eivät syö lähes tulkoon mitään terveellistä.
En nauti elämästä eikä ole intressejä pitkittää sitä syömällä terveellisesti. Ruoanlaittokaan ei kiinnosta. Yksin kyllä asun, joten omapahan on ongelmani. Ihan sama.