Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitajien palkka pitäisi olla parempi?

Vierailija
20.08.2018 |

Eihän se palkka edes ole huono, samaa tasoa monien "miesten alojen" kanssa ja vuorotyössä lisät on hyvät.
Lisäksi aina perustellaan, että työ on vastuullista! No tottakai joka työssä on vastuita ja oma työ pitää tehdä hyvin. Tosiasia on, että ei hoitotyössä mitään erityisiä vastuita ja vaaroja ole. Kun on tosi kyseessä niin silloin on lääkärin hommat ja vastuu toisilla. Vastaavasti voi sanoa, että linja-autokuskilla ja roskakuskilla on tosi vaarallinen työ koska joutuu ajamaan autoa työkseen. Liikenteessä sattuu kaikkea ja on vaarallista!!

Miksi hoitoalalla maristaan vaikka palkka on hyvä 3v koulutuksella ja useimmiten elinikäinen pesti ellei itse asioitaan mokaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit avauksen vaikka sinulla ei ole työstä mitään käsitystä?

PS. Roskakuskeilla on paremmat palkat kuin sairaanhoitajilla.

Vierailija
2/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen miksi hoitajat kitisevät palkasta eikä siitä, että ei palkata lisäkäsiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on yhtä hyvä kuin muillakin AMK:n käyneillä kunnalla ja valtiolla. Onko kukaan muuten kuullut, että sairaanhoitaja olisi saanut tuomion hoitovirheestä? Jos ei, niin miten se suuri vastuu mitataan?

Vierailija
4/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinataloudessa palkka nousee, jos/kun kyseisen työn tekijöistä tulee pula. Näin siis markkinataloudessa, julkinen taloutemmehan on jostain Neuvostoliitosta kotoisin.

Vierailija
5/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkka on yhtä hyvä kuin muillakin AMK:n käyneillä kunnalla ja valtiolla. Onko kukaan muuten kuullut, että sairaanhoitaja olisi saanut tuomion hoitovirheestä? Jos ei, niin miten se suuri vastuu mitataan?

Naisen logiikkalla työ on raskasta ja vastuullista jos samassa kiinteistössä on sairaita tai vanhoja ihmisiä. Se, että työsketelee murskaavien koneiden tai tappavien sähköjännitteiden parissa, ei ole yhtään vastuullista ja stressaavaa. Ylipäätään, jos miehelle sattuu jotain niin se on ihan OK koska naisten mielestä miehet ovat kuin polttoainetta maapallolla, pakollinen paha jota kuuluukin kulua! Naisia sen sijaan pitää vaalia!

Vierailija
6/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinataloudessa palkka nousee, jos/kun kyseisen työn tekijöistä tulee pula. Näin siis markkinataloudessa, julkinen taloutemmehan on jostain Neuvostoliitosta kotoisin.

Niin onkin. Mutta onko ratkaisusi lakkauttaa julkinen sektori vai muuttaa julkinen sektori yksityisen kaltaiseksi yt-neuvotteluineen, irtisanomisineen ja huonompine lomaoikeuksineen?

Vierailija
7/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas omasta kokemuksesta löydän enemmänkin syitä laskea palkkaa kuin nostaa. Töitä ei tehdä kunnolla, hoitovirheistä saisi loputtoman listan. Istutaan ja nillitetään pientä palkkaa vaikka perse ei nouse. Ei tunnisteta yksinkertaisia keuhkokuumeen oireita tai sydämmen vajaatoimintaa. Omaisena saat itse toimia lääkärinä jopa. Vastuuta ei ole eikä oteta edes omista teoista.

Vierailija
8/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Palkkoja ei tarvitse nostaa, joskin tehtäväkohtaiset erot voisivat joillain laskea ja joillain nostaa palkkaa. Mutta tärkeintä olisi palkata lisää hoitajia.

Vierailija
9/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uplift

Vierailija
10/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minua on hoidettu joka ikinen kerta hyvin ja empaattisesti kun olen pakon vuoksi joutunut sairaalaan. Ymmärrän hyvin sen, että hoitajat eivät saa lisälääkitä potilasta ilman lääkärin lupaa ja sen vuoksi jonkun Buranan tai Panandolin saaminen kestää kun lääkäriltä pitää kysyä se lupa.

Hoitajilla on suuri vastuu esim. lääkkeiden jakamisessa ja annostelussa. Samoin myös potilaan voinnin seuraamisessa. Tietokone vie yhä enemmän aikaa potilaiden hoitotyössä.

Mielestäni sairaala ei ole mikään hotelli, jossa voi mielin määrin juoksuttaa henkilökuntaa halujensa mukaan. Potilaalle tekee ihan hyvää jo pelkästään veritulppien estämisenkin vuoksi täyttää itse omaa vesikannuaan ja kaataa siitä vettä lasiinsa. En ymmärrä laisinkaan potilaita, jotka esim. haukkuvat hoitajat ja opiskelijat heti kun he ovat lähteneet pois potilashuoneesta.

Moni opiskelija on muutenkin arka harjoittelupaikassaan eikä uskalla kysyä josko voisi mitata verenpainetta, kuumetta ja verensokeriarvoja. Minä tarjoudun aina mitattavaksi jotta opiskelija saa konkreettista työkokemusta.

Vierailija
11/11 |
20.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt itse!

Hoitsun asu, sukkahousut ja -nauhat

Vähän musiikkia niin he saisivat 100€ tunti ihan vain kävelemällä tangon ympärillä ja nostelemalla seteleitä maasta jalat suorina

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi