Teini ei herää herätyskelloon. Mikä avuksi
9v aikana ei ole kertaakaan myöhästynyt koulusta ja nyt lukiossa ja viikon sisällä 2 kertaa nukkunut pommiin.
Kommentit (21)
Lopettaa sen vökälehtimisen ja nousee heti kun kello soi eikä vaan käännä kylkee
Meillä oli sama ongelma. Oppi heti heräämään, kun muutti pois kotoa, tiesi ettei kukaan katso perään.
Heräisköhän jos ois lähtö biletysreissulle? Kyllä ihminen herää jos on pakko herätä.
Vierailija kirjoitti:
Pari vanhanajan kunnon kilisevää ja kolisevaa herätyskelloa avuksi?
ja kello sinkkiämpäriin, riittävän kauas sängystä, jotta joutuu nousemaan ylös laittaakseen herätyksen pois.
Virittää McGyver tyyliin kellon viisarit ajastimeksi ja piuhat persieen ja autonakkuun. Herätys säädetään sitten 5 minuuttia aikaisemmaksi tätä varmuusherätystä, ellei sitten aivan välttämättä halua herätä tähän.
Englannissa oli joku tutkimus jossa todettiin että lapset eivät herää palohälyttimeen. Ei siis ihme ettei herää herätyskellon ääneen joka luultavasti tulee kännykästä.
Itse olen haaveillut välillä suuresta kongista, johon japanilainen konginsoittaja käy puukapulalla lyömässä. Varmasti heräisi. 😉 Vakavasti puhuen kaksi tai kolme herätyskelloa ajaa saman asian sikeän nukkujan herätyksessä. 🙂
Se on aika yksilöllistä. En minä herää, jos kännykkä piipittää. Se saa piipittää aivan rauhassa niin kauan kuin sitä huvittaaa, mutta minä nukun.
Mun on välillä todella hankala nousta aamuisin (krooninen unettomuus joten olen välillä todella väsynyt) ja mikään puhelimen toiselle puolelle huonetta laittaminen ei toiminut. Nyt käytössä appi nimeltä "I can't wake up" joka laittaa tekemään jonkun pienen tehtävän, esim. matikan laskun tai muistitehtävän ennenkuin kellon saa kytkettyä pois päältä. Aina toiminut tähän mennessä.
Herätyskello huoneen toiseen päähän.
Huuda joka aamu jotain paniikkijuttuja tyyliin, NYT PALAA KAIKKI ULOS HOPI HOPI!
Vierailija kirjoitti:
Englannissa oli joku tutkimus jossa todettiin että lapset eivät herää palohälyttimeen. Ei siis ihme ettei herää herätyskellon ääneen joka luultavasti tulee kännykästä.
Kyseinen nuori oli kuitenkin aina ennen herännyt. Mikä on muuttunut? Väsyneempi, motivaatio hukassa?
Meidän lapset eivät pieninä herännneet herätyskelloon, kun eivät jotenkin tajunneet unessa, että siihen pitää reagoida.
Jos herääminen on vaikeaa niin on nukuttu liian vähän.
Pieraise sen korvaan, niin varmasti herää.
Mulla oli juuri tuollaista - sitten alkoivat vaikeudet nousta sängystä ylös. Lopulta menin lääkäriin ja sain diagnoosiksi vaikean masennuksen. Lääkkeiden ja terapian avulla unen tarve vähitellen väheni ja nyt pääsen jo sängystä ylös. Voisiko nuorta ahdistaa suorituspaineet ja työmäärä? Ehkä hän kokee ettei kykene siihen ja siksi on vaikea nousta ylös ja kohdata päivän haasteet?
Kuiskaat hellästi korvaan että netti ei toimi. Jos ei herää, voit vielä kertoa että pudotit vahingossa hänen pelikonsolin lattialle. Herää muuten pari ekaa kertaa melko vihaseen.
Pari vanhanajan kunnon kilisevää ja kolisevaa herätyskelloa avuksi?
Puhelin bluetooth yhteydellä kaiuttimeen ja volumet täysille?